Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
12-09-2017 kl. 16:21
Hvis du kører 30.000 årligt, hvad så med at købe en dieselbil igen ?
Feks. en Citroen C4 HDI100 eller lignende ? den er nummeret større, mere økonomisk, og markant, mere komfortabel end Yaris.
Kjeld S
bruger siden
20-06-2013
13-09-2017 kl. 11:57
Hyundai ionic er meget bedre bud!!
Kjeld S
bruger siden
20-06-2013
13-09-2017 kl. 16:39
Er vist ok i byen, men motorvejskørsel falder den igennem, aner ikke hvad de nye står opgivet til.
Tror bare at du bliver træt af den i længden, det er jo ikke lige køreglæde, det mærke er kendt for.
Og da slet ikke, når du kommer fra sådan en Volvo.
Jeg kører selv 1,3 km. længere på literen, end fabrikken opgiver, så selvfølgelig er det vedkommende der sidder bag rattet, der afgør det.
Mvh.
Kjeld S
bruger siden
20-06-2013
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
03-08-2018 kl. 10:09
Michael Hansen
bruger siden
02-08-2018
skrev:
Hej med jer der prøver at tænke på at køre lidt grønt .
jeg indregistrerede en flot Yaris hybrid på årets længste dag .
jeg søgte en ny Yaris d med MMT gear . De findes ikke her i dk.ej heller ikke diesel i Tyskland
toyota er slået helt over på hybrid ?
ok det er en lækker bil til mit behov tænkte jeg .
efter kedelig kørsel viste den at det rækker bare til 17,6 km/liter
jeg gad ikke at forsøge mere og leverede den tilbage på den 13 dag .
tak Toyota dem kan vi ikke bruge til at fremme interessen for at køre forsvarligt med .
jeg kører pt i en go gammel corolle som kan køre med trailer og kører på vinterdæk
reg. Nr AA67975 .
den kører også på 95 Shell og holder et snit på 16 km/literen .
det der vælter læsset i Toyota er den cvt gearkasse de absolut ikke har trimmet til deres motor som de så påstår er for lille .
helt ærlig .
hvor er de konservative .
sæt nu en fast forbindelse imellem .en MMT eller dsg og glem det hybrid til det er udviklet så vi kan få nogle fair tal på bordet uden at skulle køre blød hat .
jeg må også melde tilbage at kun diesel stadig er Mit valg .
mvh .Michael Hansen
Træden
Hej Michael.
Du vil få en helt anden oplevelse af din Hybrid hvis du blev sat lidt ind i teknikken bag den, og hvordan den fungerer.
Hvis den ikke er noget for dig er det jo fint, men hvis du har mod på at opleve de muligheder bilen kan, så prøv at høre din lokale Toyota forhandler ad om ikke han kan demonstrere den for dig. Så vil I uden problemer få den et godt stykke over 20 km/l og du vil måske også forstå hvorfor de NETOP har valgt det fremragende CVT gear til deres Hybrider.