Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017
29-08-2017 kl. 21:46
Jesper Hansen
bruger siden
15-06-2017
skrev:
Jeg arbejder 50-60 km fra min bopæl og er ved at blive godt træt af at køre med det offentlige så nu skal jeg have en bil.
Mit budget er ca 100k - 115K, jeg er enlig så bagsæde plads er selvfølgelig rart men ikke noget must.
Ellers har jeg følgende krav:
Aircon/klima
Hill holder
god komfort
fornuftigt benzin forbrug da jeg ligger og kører over 100km om dagen.
Og da jeg er en idiot til at finde vej, så skal der være noget navigation af en eller anden art.
Jeg har kigget på en Hyundai i10 touch som lever perfekt op til mine krav, men er det bedre at få en bil der er større og et par år gammel (ford fiesta f.eks.) til samme pris og så smide en garmin navigation i?
Jeg har ikke kørt bil i 10 år så har ikke stor erfaring med den ene eller anden slags navigation,
Hej,
hvor har du læst, at i10 skulle have hill start assist? Jeg har selv en 2017 i10 Vision, og er ret sikker på, at i10 ikke har denne funktion. Uanset dit bilvalg vil jeg dog foreslå, at denne funktion ikke skal være et decideret krav (medmindre du har nogle helt særlige bevæggrunde). Når du først lige har vænnet dig til din bil, vil jeg ikke tro, at du får problemer med hurtigt at finde koblingspunktet.
Som krav til din nye bil vil jeg ud fra de 100 km dagligt hellere foreslå en fartpilot.
Mht navigation er det indbyggede system meget fint og hurtigt. Du skal være obs på, at du kun får navigationen opdateret ifm service hos autoriseret Hyundaiværksted. Så hvis du ønsker at være up to date med nye veje etc., er du derfor lidt stavnsbundet til at få bilen serviceret hos Hyundai. Du har dog mulighed for at få iphones navigation op på bilens touchskærm.
Hvad angår forbrug, kommer det meget an på din hastighed. Ved de 130 er jeg omkring de 15 km/l. Ved 110-115 er forbruget på omkring 19 km/l. Motoren er jo ikke så kraftig, så hastigheder over 120 er lidt dræbende for brændstoføkonomien.
Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017
30-08-2017 kl. 23:00
Vedr. brændstofforbrug:
Ja, med mit kørslesmønster, er jeg ud fra det officielle gns.forbrug på 25 km/l også okay tilfreds.
Jeg monitorerer mit forbrug ved optankning via en app - det startede jeg op på i marts, og sammenlagt hedder mit gnsforbrug 18,96 km/l. Det er fortrinsvis motorvejskørsel, så det hjælper selvfølgelig også lidt på tallene.
Når nu jeg kun har målt i foråret/sommeren, må jeg nok forvente et lille dyk i de kommende koldere måneder.
Vedr. navigation:
Jeps, i10 Touch har kun Apple Car play. Så her dur kun Iphones hvis du skal have apps frem på bilens skærm.
En sjov detalje er, at min udgave - i10 Vision - udover apple car play også er forberedt til Android Auto. At bilen har Android Auto står endda registreret i Bilbogen under udstyr. Det dur bare ikke.... Ikonet for Android auto er grået ud/ikke trykbart ift. apple car play-ikonet.
Jeg talte i foråret med Hyundaiforhandleren om dette, og ifølge ham afventer Hyundai at Google skal frigive dansk Android Auto til hyundai (som du også er inde på, KS - men det er måske gældende for alle bilmærker?).
Jeg skal inden længe have den til service, hvor jeg regner med at bilen ved denne lejlighed får Android Auto via en opdatering.
Jeg har selv android, så er ikke helt skarp på, hvilke apps man får frem på skærmen med en appletelefon. Ved dog positivt, at beskeder, telefon, podcast, maps og musik kommer frem ved tilslutning. og mener, at Spotify også er med.
Windows som mobilt styresystem er ikke særligt udbredt, og Microsoft har jo også mere eller mindre lagt det i graven. Så det vil overraske mig, hvis du kan finde en bilfabrikant der tilbyder touchskærmsintegration med Windows... :)
J R
bruger siden
13-12-2013
30-08-2017 kl. 23:21
Der kunne gå mange måneder. Det var vist et spørgsmål om Google ikke har udviklet deres vesion af SIRI til dansk.
Så jeg vil ikke være overrasket, hvis din opdatering ikke giver dig Android Auto.
Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017
30-08-2017 kl. 23:40
J R
bruger siden
13-12-2013
skrev:
For få uger siden læste jeg i en avis, at Android ikke havde dato for, hvornår auto blev frigivet på dansk.
Der kunne gå mange måneder. Det var vist et spørgsmål om Google ikke har udviklet deres vesion af SIRI til dansk.
Så jeg vil ikke være overrasket, hvis din opdatering ikke giver dig Android Auto.
Super info,
Var efterhånden nemlig lidt bange for, at problemet lå ved Hyundai som bare syltede sagen.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
31-08-2017 kl. 00:10