Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
25-08-2017 kl. 11:11
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
25-08-2017 kl. 14:55
Thomas Sloth Jensen
bruger siden
16-02-2012
skrev:
Hej
Jeg står overfor et bilskifte meget snart.
Den gamle har snart nået de 100.000 km og så vil jeg skifte den ud med en ny/nyere.
Jeg er dog kommet i tvivl om hvorvidt det er et helt tåbeligt tidspunkt at købe ny bil. Jeg overvejer at købe en hybrid-bil men tænker at netop disse biler kan blive ramt positivt hvis registreringsafgiften ændres.
Er der nogen der har hørt noget omkring de nye regler??
Mvh. Thomas
Nu skriver du intet om dit kørselsbehov, og om hvor "gammel" din bil er.
For mig er en bil med 100.000 km overhovedet ikke slidt, med mindre det er en mikrobil.
Hvis det er for miljøets skyld du vil skifte til en hybridbil, er det da en positiv tanke, omend en smule naiv, hvis du ikke kører mange km om året
En hybridbil koster flere resurser og co2 at producerer, og den har ingen besparelse i forhold til en traditionel bil, hvis den ikke kører.
Om du skal skifte nu eller senere, er der nok ingen der med sikkerhed ved.
Hvis bilafgiften falder, så en hybridbil bliver billigere, så bliver andre biler også billigere, og det gør din gamle bil også.
Du skal ikke skifte bil af investeringsmæssige grunde, du skal skifte bil fordi du har lyst til en anden bil, og så skal du købe den bil du tror du bliver mest glad for.
Hilsen Lars
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
25-08-2017 kl. 22:35
De biler som man kan se i analysen som dem der giver mest ved en ny afgift, er ikke mere end de fleste vil kunne få i rabat hvis de kender til det og markedet.
J R
bruger siden
13-12-2013
26-08-2017 kl. 09:01
Vi foretrækker at eje, fremfor at lease. Men der får man så en dummebøde, fordi systemet tillader afgiftsundragelse, hvis der laves en leasing bilvask.
Eks så skal man købe en 1 år brugt merc/volvo/A6/etc. for at få lov til at betale 50.000 mere for den brugt end den kostede da leasing selskabet købte den sidste år...... Det er jo hul i hovedet.
Fatter ikke Merc bare sætter nyprisen ned til leasing nyprisen.... Er det 3 de sælger til private om året, i forhold til de samlede vel omkring 5000 de sælger til leasing.
Tror der ville være væsentlig flere mercedes'er på vejene, hvis de næsten kostede det samme som en mondeo, insignia, passat, avensis.
Profil slettet
26-08-2017 kl. 14:51
Hvis regeringen kilder ham lidt mere med flere bomme og flere penge til bedstemor, så kommer regeringens 100 % afgift helt sikkert igennem.
Profil slettet
27-08-2017 kl. 17:16
Jørn Arnesen
bruger siden
20-11-2010
skrev:
Glem ikke skødehunden !
men ja, man skal altid vente.
en bil er en dårlig investering..
Men så får du jo aldrig en bil! Et bedre tilbud eller en afgiftsændring venter med garanti altid lige om hjørnet. Næste uge, eller næste måned, eller næste år, eller aldrig..... Ønsker du, eller har du brug for en bil så slå til.
Brug bekymringerne og krudtet på at vælge rigtigt. Det gælder alt her i livet min ven.
Mette Frederiksen (skødehunden) har heldigvis intet at skulle have sagt her og får det forhåbentlig heller aldrig.