Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
10-08-2017 kl. 13:04
Lækker slæde, men ikke særlig godt udhulet.
Skiftede selv fra en Superb til en C klasse. Den er minimalistisk.
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
10-08-2017 kl. 22:27
Kim
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
10-08-2017 kl. 23:46
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/218i/15-active-tourer-advantage-5d/3360822
eller denne hvis det har interesse.....http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/b180/16-aut-be-5d/3337828
Dette indlæg blev 10-08-2017 23:57 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
11-08-2017 kl. 13:39
hvis du kigger på Tesla forums i ind og udland. Så er det meget begrænset hvor meget de mister på batterierne.
Har dertil kørt med en tesla taxa, som havde kørt 140.000 på det tidspunkt. Og han sagde han måske havde mistet 5 km på en ladning fra den var ny og til 140.000 km.
Det er vist ikke mere end du mister på en slidt ICE motor/driveline.
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
11-08-2017 kl. 13:46
Men som den politiske situation er nu, så står reg.afgiften til at få et gok nedad.
Så jeg ville vente med bilkøb til efter finnasloven er forhandlet færdig.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
11-08-2017 kl. 16:02
Trenden er i retning af led/xenon lys, auto gear. Nogle ting jeg måske ville kigge efter ved samme lejlighed selvom det koster. Men smag og behag.
Dette indlæg blev 11-08-2017 16:05 redigeret af dets forfatter.
Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004
11-08-2017 kl. 17:20
Mike Albert
bruger siden
09-08-2017
K S: Nu ved jeg ikke hvilket værksted der er tale om, men jeg finder det ret usandsynligt, at det skulle være deres første franske gearkasse problem. Specielt når de franske biler er nærmest berygtet for at have gearkasse problemer.
Igen, tak for de mange input d'herre (og damer).
Mvh
Mike
Jeg ved ikke i hvilke kredse franske biler skulle være berygtede for gearkasseproblemer?
Over de seneste 20 år har vi altid haft mindst en fransk bil i husstanden og 10 stk i alt. Aldrig har der været noget galt med gearkasserne, og diverse læsning af bilfora på nettet synes jeg heller ikke peger i den retning.
PSAs 5-trins gearkasse har ry for at være "slasket" i skiftebevægelserne, det er en "sandhed" der er blevet cementeret ikke mindst ved Bilmagasinets utallige gentagelser, men det er ikke noget der nogensinde har generet mig ved almindelig a til b kørsel, som de fleste har mest af.
VAG derimod har haft deres del af alvorlige fejl på indtil flere typer gearkasser, mest kendt er nok DSG-kassernes historisk middelmådige holdbarhed, men midtnullernes Multitronic kasser var heller ikke meget værd efter 50000 km. Og før det havde Seat (og VW?) store problemer med noget så simpelt som en 5-trins gearkasse koblet på en ordinær 1,6 l benzinmotor.
Hvis jeg skal vælge foretrækker jeg et slasket gearskifte i en gearkasse der kan holde, fremfor et automatisk, eller måske bare strammere, gearskifte i en gearkasse der skal renoveres eller udskiftes. 60000 kr var forhandlerens første "tilbud" til min svigerinde for udskiftning af en Multitronic kasse, der dårligt nok var ude over garantiperioden. Den slags penge gider jeg ikke at bruge på vedligeholdelse af en såkaldt kvalitetsbil...
Profil slettet
11-08-2017 kl. 19:02
Kjeld S
bruger siden
20-06-2013
11-08-2017 kl. 20:01
hvad med sådan én ??
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/astra/16-t-200-dynamic-st-5d/3363405
De kører fantastisk og er den nye i klassen for biler med køreglæde (Mazda3 og Ford Focus.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
11-08-2017 kl. 20:19
Kjeld S
bruger siden
20-06-2013
16-08-2017 kl. 17:44