Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Jonas Borreskov Højvang
bruger siden
18-08-2011
12-09-2017 kl. 19:29
Jeg har ikke prøvet nogle af bilerne, så hvordan de mekanisk ligesom er at køre og føle på, ved jeg ikke endnu.
Jeg er desværre uden kapital nok til bil, så mit kiggere begrænser sig kun til det web. suzuki laver glimrende biler, og man må jo sige at de gør hvad de kan for at holde priserne nede, og udstyrsniveau oppe. De suzukier jeg har prøvet, som har været relativtivt nye (swift og sx4) virker begge som om byggekvaliteten er lidt lav. Den eneste suzuki jeg sådan set ved førstehåndsindtruk har været vild med er Grand vitara.
De mindre suzukier virker lidt mere hul og plastik agtig. Kia rio virker mere velbygget, ihvertfald i 2914 modellen, men i fht suzukien, vil du nok gå en smule ned i udstyr.
Noget Kia så formr er at yde 7 års garanti (150.000 km) Hvilket må siges at være flot. De har selvfølgelig forudsætninger, men værd at tage med i overvejelserne. Du kan ihvertfald bemærke at mange gør opmærksom på det, når du kigger efter en brugt picanto, at den har x antal år tilbage.
Personligt ville jeg vælge Rio. Design, byggekvalitet garanti er nok de 3 ting jeg ville vælge bilen på.
Jeg er desværre uden kapital nok til bil, så mit kiggere begrænser sig kun til det web. suzuki laver glimrende biler, og man må jo sige at de gør hvad de kan for at holde priserne nede, og udstyrsniveau oppe. De suzukier jeg har prøvet, som har været relativtivt nye (swift og sx4) virker begge som om byggekvaliteten er lidt lav. Den eneste suzuki jeg sådan set ved førstehåndsindtruk har været vild med er Grand vitara.
De mindre suzukier virker lidt mere hul og plastik agtig. Kia rio virker mere velbygget, ihvertfald i 2914 modellen, men i fht suzukien, vil du nok gå en smule ned i udstyr.
Noget Kia så formr er at yde 7 års garanti (150.000 km) Hvilket må siges at være flot. De har selvfølgelig forudsætninger, men værd at tage med i overvejelserne. Du kan ihvertfald bemærke at mange gør opmærksom på det, når du kigger efter en brugt picanto, at den har x antal år tilbage.
Personligt ville jeg vælge Rio. Design, byggekvalitet garanti er nok de 3 ting jeg ville vælge bilen på.
J R
bruger siden
13-12-2013
12-09-2017 kl. 22:12
Jeg kører på ugentlig basis måske 200-500 km i snit i 3 forskellige Rio'er.
2 af den gamle model, med den lille 1,2 sugemotor. Det er ikke nogen raket, men klarer det egentlig ok. Den føles måske som en lidt ældre model. Men fornemmmelsen er en størrer bil.
DEn gamle kan hvis du kører rigtig blød hat og lange landevejture godt gå over 20 i snit. Men for det meste ligger den på 17-18 kml
Så har vi for 2 måneder siden fået en 3. det er den nye model i 1,0 turbo. Den er altså en helt anden sag. overhaling med 80 og op der springer den gladeligt op på 120 på få sekunder og uden at skifte ned i gear. Den føles som en sprit ny frisk sporty bil.
Den nye raket, kan måske godt holde 22 i snit ved lange landevejsture og fast fart på 90. Og er du lidt frisk på foden, kan du også holde 19 kml.
Baleno'en kender jeg ikke, men har en bekendt der prøvede dualjet i en Gran Vitara, og han var imponeret. Han har selv en diesel Gran Vitara.
2 af den gamle model, med den lille 1,2 sugemotor. Det er ikke nogen raket, men klarer det egentlig ok. Den føles måske som en lidt ældre model. Men fornemmmelsen er en størrer bil.
DEn gamle kan hvis du kører rigtig blød hat og lange landevejture godt gå over 20 i snit. Men for det meste ligger den på 17-18 kml
Så har vi for 2 måneder siden fået en 3. det er den nye model i 1,0 turbo. Den er altså en helt anden sag. overhaling med 80 og op der springer den gladeligt op på 120 på få sekunder og uden at skifte ned i gear. Den føles som en sprit ny frisk sporty bil.
Den nye raket, kan måske godt holde 22 i snit ved lange landevejsture og fast fart på 90. Og er du lidt frisk på foden, kan du også holde 19 kml.
Baleno'en kender jeg ikke, men har en bekendt der prøvede dualjet i en Gran Vitara, og han var imponeret. Han har selv en diesel Gran Vitara.
Dette indlæg blev 13-09-2017 06:47 redigeret af dets forfatter.