Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
14-07-2017 kl. 15:53
Du behøver dog ikke op i en 3,0 Tdi for at få luksus.
Jeg har selv kørt 260.000 km i en gammel A6 2,5 tdi. Og det var ikke dyrt (efter min mening)
Afskrivning, vedligeholdelse/ reperationer, dæk, forsikring og en dyr vægtafgift (11000 plus årligt) blev omregnet til under 2 kr pr km dertil skal lægges diesel ca 16,5- 18 km/l
Jeg kører nu i en A6 2,0 Tdi 140 hk. (Har kørt 70.000 km)
Det er selvfølgelig svært at beregne afskrivningen på nuværende tidspunkt, men hvis jeg smider bilen ud, har den heller ikke kostet mere end 2 kr pr km indclusive service (inclusive et tandremskift, en dyse, og en intercooler), forsikringer og ejerafgift.
Så hvem siger det er dyrt at køre luksusbil?
Jeg sætter pris på min komfort i bilen,
Hilsen Lars
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
14-07-2017 kl. 19:41
Men Lars Christensens historie ser jo egentlig fornuftig ud. Men det er lidt som at spille poker.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
15-07-2017 kl. 14:18
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Husk at chekke ejerafgift og forsikring - det kan godt gøre en forskel i budgettet, og som Jacob skriver: Det er et spil, om det bliver dyrt eller ej. Du kan være heldig som Lars - eller du kan være uheldig og løbe ind i en meget dyr reparation.
Husk at det meste typisk er dyrere - også almindelige sliddele som dæk, bremser etc.
Husk at de fleste sliddele typisk holder væsentlig længere end på små biler.
Jeg har kørt over 600.000km i nu i alt 4 Audier, og jeg er endnu ikke blevet overrasket af dyre reperationer.
Om det er held eller ej det ved jeg ikke, men mit liv er for kort til små biler, når jeg kører ca 50.000 km årligt.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
16-07-2017 kl. 16:01
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Længere - ja, men ikke evigt, og når man køber brugt - i denne prisklasse - kan de(n) forrige ejer(e) have kørt den tæt på udskiftning. Eksempelvis er dæk dyrere, når de bliver større og med højere tophastighed.
Vi er slet ikke uenige.
Luksus koster som regel ekstra.
Men at sige at en ældre luksusbil pr definision er dyere at køre i er ikke nødvendigvis sandt
Desuden hvad betyder 1000 kr ekstra på 4 dæk over 50-60.000 km?
kontra den komfort man får til gengæld.
Hilsen Lars