Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

24-06-2017 kl. 23:45

Der er også

Toyota Verso
Nissan Quasqai +2
Citroen C4 gran picasso.

Dette indlæg blev 25-06-2017 08:14 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

25-06-2017 kl. 22:57

Hej Michael

Umiddelbart så kender jeg ikke lige de 2 modeller.

Men har prøvet Renault's diesel motor og den føltes lækker. Men det er jo et spørgsmål om vægt kraft forholdet for det virkelig er lækkert.
Eks så havde vi en Captur til låns på et tidspunkt i en lille benziner, det var ikke nogen fantastisk konstellation. Men få uger efter havde vi så en magen til men med diesel, og det var en helt anden oplvelse.

Har selv haft ford's 2,0 140 TDCI i en Mondeo. Og ligesom du har et vennepar med en tilsodet diesel. Så var det også resultatet af vores. De første 44.000 km gik den fantastisk. Så sodede den til og for hver 6-8000 km skulle den omkring Ford for at renses, det kostede 3500 hver gang.
Mener at have hørt man kan få lukke EGR ventilen elektronisk, og så skulle den ikke sode til. Det er vist ikke lovligt, men de skal jo opdage det ved syn før du får påbud.
Dertil kan du jo fylde Belladd i hver tankning. Men så forsvinder en del af besparelsen ved Dieseldrift, når du skal fylde ekstra tilsætningsstoffer i tanken.

Det blev vi trætte af. Og har ikke siden haft Diesel.

Der var mulighed for:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/verso/18-tx-7prs-5d/3129253

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/qashqai2/16-visia-7prs-5d/3305089

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/5008/20-hdi-150-style-7prs-5d/3324496

De er vist lidt dyrere. Og 2 af dem er benzin slæder.

Toyotaen kan du ikke gå helt alt af, hverken vedligeholdsmæssigt, som afskrivninger.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-06-2017 kl. 20:50

Hmm fra A-B.....hvor mange km årligt ca ?

Hvis en 110 hk dci Senic kan klare opgaven, ligger der en privat på bilbasen fra vist nok 9mdr 2014 til 144000,- Godt nok står der servicebog ikke udfyldt men kan være en fejl, da den er testet. Den har kørt 155.000. Måske kan der slåes ca 10 af.....værd at tjekke ud efter min mening

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-06-2017 kl. 20:56

Ups den har auto gear.....tjek den ud !!

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/grand-scenic-iii/15-dci-110-expression-aut-7prs-5d/3218249

Efter min mening er en ca 3år gl bil til denne pris og med autogear plus den pris belønnede motor der sidder i et godt køb. Mercedes bruger netop denne motor til eks Mercedes B klassen, som også køre som taxa. Rent kilometer mæssigt går de mange km uden vrøvl---Jeg ville nok skynde mig at få kigget på den hvis det var mig.

Held og lykke

Dette indlæg blev 26-06-2017 21:03 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-06-2017 kl. 00:16

Preben Offerdahl

bruger siden
18-11-2016

skrev:
Der er ganske vist tjekket "Nej" ved om hvorvidt der er fuld servicebog, men det kan jo være en fejl - hvilket kan tjekkes meget, meget simpelt, hvis man er interesseret. Grib knoglen og ring til sælger. Der står jo også trods alt "service OK" og "FDM Testet April 2017", så mon ikke den er i ganske fin stand.

Prisen i sig selv virker ganske fornuftig for en blot 3 år gammel MPV med automatgear, der angiveligt skulle være et dobbeltkoblingsgear.

Omkring køb af privat vs. forhandler. Der vil alligevel kun være tale om reklamationsret, så udover de første 6 måneder (hvilket er vendingspunktet for bevisbyrden), så kan det i bund og grund være ligegyldigt. Jeg ønsker i al fald held og lykke med at bevise overfor en tilfældig perlestensgrusforhandler, at gearkassen, motoren, bremserne etc. var beskadigede/defekte på handelstidspunktet.

Med de tanker in mente, ville jeg også helt klart tage et nærmere kig på den Renault, hvis det der holder dig fra at købe den er et manglende automatgear på de andre modeller - hvilket jeg godt kan forstå, automatgear er bare dejligt!

/Preben

Tak Preben for dit tillæg....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-06-2017 kl. 12:09

Johannes Foss

bruger siden
11-04-2017

skrev:
Synes det er T Nielsen som er ubehøvlet og kalder folk tumpe - læs længere oppe.

Men fordi man er kritisk og ny så er man vel ikke bare automatisk en troll ?

Kære Johannes. Jeg syns du skal læse hvad manden skriver ang at en bil magen til har været tilsalg hos Lindholm til 95.ooo,- allerede der ved man at det ikke passer ! Og beskyldninger om at selv have bilen eller være linket til den er da uhørt. Nu er jeg en gl bil rotte, så kender da lidt til de priser der bliver solgt til. Og ja måske ikke det pæneste sprogbrug, men Trollen husere ofte herinde. sæt nogle uerfarne bil købere hopper på hans upassende oplysninger........Gjorde du selv dette ;-)

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

22-01-2019 kl. 16:21

Ford giver konstant 100.000 i rabat, det er bare et spørgsmål om det er officielt kendt eller ej.

Ham der ikke ved det er en mulighed, han følger sig fucked, når han står hjemme på villavejen og naboen lige har købt en magen til med rabatten.

Ford's prispolitik er umulig at forstå.

Men S-Max er klart en af de vogne jeg selv ville ønske jeg havde haft.

Dette indlæg blev 22-01-2019 16:22 redigeret af dets forfatter.