Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jacob Larsen
bruger siden
20-05-2017
20-05-2017 kl. 14:01
Jeg har selv en 2017 Hyundai i10 1.o eco
ift. dine krav har den
- start/stop. det fungerer udemærket, men uanset bilvalg kommer du nok ikke udenom, at det starter hurtigere op i varmt vejr end i koldt. Personligt ville jeg ikke have det som et decideret krav til bilvalget, da brændstofbesparelsen ved systemet i praksis er minimalt
- aut klimaanlæg
- ok brændstoføkonomi. jeg kører primært motorvejskørsel, og har et gns.forbrug på ca 19 km/l. Kører dog sjældent over 120 km/t, men kører ellers ikke økokørsel som sådan. På papireret har den et officielt gns.forbrug på 25 km/l, men når du primært skal bruge den til motorvej/bykørsel, vil du have vanskeligt ved at nå meget over de 20 km/l
-Multifunktionsrat i (kunst)læder, ganske fint at røre ved. Med styring af radio/musik, trip, telefon og fartpilot.
- Touchskærm med indbygget gps. Fungerer upåklageligt, og du har også mulighed for apple carplay/android auto (NB: google/hyundai har dog ikke åbnet op for android auto på dansk endnu). Herudover adgang fra mobil via bluetooth/usb
- lydløs.... det er jo en mikrobil, så der vil naturligvis være lidt støj. Men man kan sagtens føre samtale ved motorvejshastigheder uden at skulle hæve stemmen
- fartpilot med ratbetjening og hukommelse
- sædevarme
Den er ikke:
- sjov at køre i. Det er nok mere end a-til-b bil.
- hurtigt accelererende. I bykørsel kan den fint følge med, og når du når din motorvejshastighed er den (ift. klassen) stabil og behagelig. Men hvis du ligger bag en lastbil og vil overhale, skal du time det ret så meget eller skifte ned i 4. gear.
- højtalerne er hverken dårlige eller gode. Ret gennemsnitlig lyd.
Jeg er glad for min, og vil så absolut anbefale at dig at prøvekøre en. Komforten er noget at det bedste, jeg har prøvet i klassen med behagelige sæder, ok rummelig osv. Om det så er en dealbreaker for dig, at det er lidt trægt ift. køreglæde må du så vurdere.
Som andre også skriver findes up'en i en tsi-udgave, som måske kunne være noget for dig ift. dit budget. Men 140000 for en a-segment bil er lidt voldsomt. Så ville jeg også nok hellere kigge på noget i b-segmentet.
Et bud kunne være citroen c1, som du kan få med en 1.2 liters motor. de kører vist kampagne pt. til små 90000 kr. Så har du overskydende midler til at opgradere lydanlægget osv. Jeg prøvekørte en tidligere på året, og den er markant mere frisk en i10'eren med et langt bedre kraftoverskud. Den har kun hastighedsbegrænser, men en decideret fartpilot kan tilkøbes. Jeg fravalgte c1'eren da i10'eren føltes mere behagelig og med højere kvalitet. citroenen har vist ikke start/stop, men som tidligere skrevet får du i praksis ikke meget ud af dette system.
God fornøjelse med biljagten :)
T i
bruger siden
17-06-2006
20-05-2017 kl. 16:37
Du snakker om en billig bybil, men vil også have automatgear og motorvejskomfort?
Hvorfor er det i øvrigt at start/stop system har så stor fokus? Det kan muligvis spare dig et par dråber benzin ved bykørsel, men har jo ingen målbar effekt på dine totaludgifter ved at have en bil!
Mikrobiler er efter mi mening bybiler, hvis hovedfunktion er billig transport i tørvejr.
Så jeg vilel være forsigtig med at købe en dyrere model, det må forventes at koste for meget på værditabet senere, sammenlignet med større biler....
Hvis du er i prislejet over 100k ville jeg nu lige kigge på biler i B segmentet.
Eksempelvis kan du finde en Ford Focus Titanium med 125hk fra omkring 130k for en 2016 model og der er også muligheder hvis du vil have automatgear..
Det er værd at overveje at kigge i de lidt større, især da man efter min mening får væsentlig mere bil for pengene. Mere komfort, flere hk, ofte mere udstyr, bedre sikkerhed etc....
En søgning uden auto: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil?KmlFrom=18&YearFrom=2014&PriceFrom=50000&PriceTo=150000&MileageTo=50000&ZipCode=0&IncludeEngrosCVR=False&IncludeSellForCustomer=False&IncludeWithoutVehicleRegistrationTax=False&IncludeLeasing=False&HpFrom=90&HpTo=&SortBy=price&SortOrder=asc&Aircon=1&CruiseControl=1&AluRims=1
Med auto: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil?KmlFrom=18&YearFrom=2014&PriceFrom=50000&PriceTo=150000&MileageTo=50000&ZipCode=0&IncludeEngrosCVR=False&IncludeSellForCustomer=False&IncludeWithoutVehicleRegistrationTax=False&IncludeLeasing=False&HpFrom=90&HpTo=&AutGear=1
Dette indlæg blev 20-05-2017 16:38 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
23-05-2017 kl. 08:01
Det er Gudsbespottelse at skrive noget her som KS ikke er enig i :-)
Husk KS er Bilbasens orakle på alt hvad der drejer som om biler.
Ingen andre end hans/hendes meninger er korrekte.
Mvh Foss
Profil slettet
23-05-2017 kl. 08:51
Jeg har intet skrevet om energi indhold.
http://www.weindex.info/6/2014/01/dieselolie-vs-benzin.html
Michael Hyldgaard
bruger siden
03-08-2014
25-05-2017 kl. 15:07
Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011
12-06-2017 kl. 10:26
Profil slettet
13-06-2017 kl. 09:08
Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017
skrev:
der er stor forskel på en diesel og benzin motor en diesel skal helst nå at blive helt varm hver gang og er ikke optimal til små ture da motoren så vil sode til og blive ødelagt over tid men hvis du køre 25km på de fleste ture burde der ikke ske noget
det andet er at mange lande er begyndt at forbyde diesel biler i størrer byer
Det er kun E4 og ældre som forbydes i andre lande.