Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

10-03-2017 kl. 18:10

Hej Niels

Tak for beskrivelsen. Dybdegående og du rammer plet i meget af det.

Jeg er netop skiftet fra en ny auris hybrid til en skoda octavia med DSG.

Jeg kunne ikke vænne mig til det følelsesløse styretøj, intetsigende acceleration og støjende motorgang under hård acceleration, især på motorvej ved overhalinger, var det ulideligt at den kørte med så store omdrejninger, den føltes utrolig sløv. Det positive var totalt flydende komfortabel køreoplevelse især ved bykørsel og ved igangsætning og dens lydløse fremfærd når den udelukkende kørte på el samt dens utrolig flotte forbrugstal. Jeg nåede ofte 26-27 km/l.

DSG gear er en helt anden historie, godt nok er det jo ikke rigtigt automatgear men derimod 2 koblinger som er afhængige af hinanden. Skiftene foregår hurtigt især under acceleration er det en fornøjelse. Motorvejsoverhalinger er en leg og den er dygtig til at nedgeare, når man fx skal køre op ad stejle bakker. De negative ting ville være, at der er en del ustabilitet omkring gearet (DQ200) og ved bykørsel foregår tingene ikke helt så flydende som ved CVT. Alt i alt er jeg er utroligt tilfreds med skiftet fra CVT. Det var bare mine 50 cents.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg