Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
04-12-2016 kl. 02:30
Halløjsa
Jeg fik leveret en spritny Yaris Hybrid for en uge siden og jeg har aldrig fortrudt så meget som med den bil. Hybridsystemet er ekstremt trættende at leve med i hverdagen. Ikke alene støjer motoren generende meget, den føles også langsom. Jeg kører mellem 17-20 km literen, selvom den er opgivet til 30. Ved lave hastigheder er den støjsvag, for så slår benzinmotoren fra.
Jeg må sige, at jeg har haft høje forventninger til Toyotaen, men jeg er i den grad blevet skuffet. På blot en uge er der kommet flere irriterende ting som fx at bremserne nogle gange ved lav fart hyler og det knirker allerede i kabinen ved dørerne. Jeg skal helt sikkert ikke have en hybrid igen.
Hvis jeg var dig ville jeg kigge på Opel Astra eller Seat Leon med DSG gearkasse.
Håber jeg kunne hjælpe med min erfaring.
Med venlig hilsen
Jeg fik leveret en spritny Yaris Hybrid for en uge siden og jeg har aldrig fortrudt så meget som med den bil. Hybridsystemet er ekstremt trættende at leve med i hverdagen. Ikke alene støjer motoren generende meget, den føles også langsom. Jeg kører mellem 17-20 km literen, selvom den er opgivet til 30. Ved lave hastigheder er den støjsvag, for så slår benzinmotoren fra.
Jeg må sige, at jeg har haft høje forventninger til Toyotaen, men jeg er i den grad blevet skuffet. På blot en uge er der kommet flere irriterende ting som fx at bremserne nogle gange ved lav fart hyler og det knirker allerede i kabinen ved dørerne. Jeg skal helt sikkert ikke have en hybrid igen.
Hvis jeg var dig ville jeg kigge på Opel Astra eller Seat Leon med DSG gearkasse.
Håber jeg kunne hjælpe med min erfaring.
Med venlig hilsen
Dette indlæg blev 04-12-2016 02:31 redigeret af dets forfatter.
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
06-12-2016 kl. 08:50
Jeg købte for præcis 3 mdr siden en Auris TS Hybrid og har siden da tilbagelagt 14.000km.
Mit kørselsmønster er ca 10% by, 40% landevej og 50% motorvej - altså ikke hvad man lige umiddelbart skulle tro var perfekt for en hybrid. Alligevel er forbruget meget tilfredsstillende - har dog ikke et gennemsnitstal for et helt år endnu, men jeg forventer at det bliver omkring 24km/l med udpræget økokørsel og max 110 på motorvejen. Gennemsnit for de tre første tankninger (lunt septembervejr) var 25,2 km/l målt på standeren.
Hvis man har en meget tung højrefod er en CVT hybrid måske ikke det rigtige, men til min kørestil er det helt perfekt. Jeg har ikke prøvet Yaris, men i Auris er motorstøjen dæmpet utrolig godt og ved stabil hastighed på både landevej og motorvej er komforten rigtig høj, og dertil er det bare toppen med automatgear :-)
Som bil er Auris måske hverken klassens smukkeste eller mest rummelige, men for mig gjorde hybridteknikken hele forskellen.
Hvad angår holdbarhed af batteri/converter/elmotorer er jeg ikke specielt bekymret - teknologien har næsten 20 år og 10 mio producerede biler på bagen. Desuden har Autobild/Auto motor und sport kørt 2xPrius, Auris hybrid samt Lexus CT200h prøblemfrit gennem deres 100.000 km "Dauertest".
Med 15.000 km pr. år er brændstoføkonomi nok ikke det vigtigste for dig, men hvis du ser bort fra fabrikstallene og i stedet kigger på spritmonitor.de, så kan du f.eks. se... Focus år 2014-16 med 1,0 turbo: 14,9 km/l (snit for 263 biler)
Auris år 2014-16 med 1,8 hybrid: 18,8 km/l (snit for 730 biler)
Mit kørselsmønster er ca 10% by, 40% landevej og 50% motorvej - altså ikke hvad man lige umiddelbart skulle tro var perfekt for en hybrid. Alligevel er forbruget meget tilfredsstillende - har dog ikke et gennemsnitstal for et helt år endnu, men jeg forventer at det bliver omkring 24km/l med udpræget økokørsel og max 110 på motorvejen. Gennemsnit for de tre første tankninger (lunt septembervejr) var 25,2 km/l målt på standeren.
Hvis man har en meget tung højrefod er en CVT hybrid måske ikke det rigtige, men til min kørestil er det helt perfekt. Jeg har ikke prøvet Yaris, men i Auris er motorstøjen dæmpet utrolig godt og ved stabil hastighed på både landevej og motorvej er komforten rigtig høj, og dertil er det bare toppen med automatgear :-)
Som bil er Auris måske hverken klassens smukkeste eller mest rummelige, men for mig gjorde hybridteknikken hele forskellen.
Hvad angår holdbarhed af batteri/converter/elmotorer er jeg ikke specielt bekymret - teknologien har næsten 20 år og 10 mio producerede biler på bagen. Desuden har Autobild/Auto motor und sport kørt 2xPrius, Auris hybrid samt Lexus CT200h prøblemfrit gennem deres 100.000 km "Dauertest".
Med 15.000 km pr. år er brændstoføkonomi nok ikke det vigtigste for dig, men hvis du ser bort fra fabrikstallene og i stedet kigger på spritmonitor.de, så kan du f.eks. se... Focus år 2014-16 med 1,0 turbo: 14,9 km/l (snit for 263 biler)
Auris år 2014-16 med 1,8 hybrid: 18,8 km/l (snit for 730 biler)