Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

11-11-2016 kl. 19:23

Enig med hdi hdi.
Når man tager i betragtning hvad det koster at holde bil nr 2 ( selv med det lave kilometertal på 1-2000 km/året ) så vil jeg kalde det en stor luksus at skifte en driftsikker C1 èr ud ( som I i forvejen er glade for ...)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik S

Henrik S
bruger siden
05-05-2004

21-11-2016 kl. 15:30

Hej,

Vi har en Fiesta 140 HK, den kører mange KM, med en del motorvej og landevej, med fornuftig fart. Den rammer hun i gns. 16,7 KM/L, uden tanke på øko-kørsel. Kører hun pænt, rammer hun nemt 18,5 KM/L i den.

Jeg ville kigge på en 125 HK som minimum hvis vi snakker Fiesta, da den går med nogle lavere omdrejninger, kontra 100 HK. Men en dejlig, hurtig, kvik og ikke mindst sjov lille bil.

Mvh
Henrik

Kristian K.

Kristian K.
bruger siden
11-04-2011

22-11-2016 kl. 20:02

Jeg er helt enig med de fleste her, en benzinmotor er det helt rigtige.

Taler vi Fiesta vil jeg pege på 125 HK-motoren som det optimale valg.

Vær her opmærksom på, at en ny version af bilen lanceres i Danmark primo 2017 - dét forringer umiddelbart værdien af en tidligere version.

Som en dark horse vil jeg nævne en efter min mening og i denne sammenhæng lille perle, Fiat Punto 0.9 TwinAir 100 HK.

Sandt nok motoren er en ældre konstruktion, men den gør det fremragende og du kan i øjeblikket få en næsten splinterny Punto til omkring de 120.000 kr,- dér får du altså meget bil for dine penge.

Held & lykke med bilkøbet-)

- og god aften allesammen.

DBH Kristian K.