Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006
31-10-2016 kl. 18:52
Her er lidt inspiration:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/astra/18-enjoy-gtc/3022459
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/ceed/14-cvvt-active/3021176
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/fabia/12-classic-54/2914561
Egentlig okay priser for disse biler og så er de ikke helt i miniklassen og så er der lidt penge i overskud til ekstra reperationer. Glem alt om de kører 15 eller 17 på literen, mere vigtigt med komfort og snup netop en benzin.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/astra/18-enjoy-gtc/3022459
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/ceed/14-cvvt-active/3021176
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/fabia/12-classic-54/2914561
Egentlig okay priser for disse biler og så er de ikke helt i miniklassen og så er der lidt penge i overskud til ekstra reperationer. Glem alt om de kører 15 eller 17 på literen, mere vigtigt med komfort og snup netop en benzin.
Profil slettet
05-11-2016 kl. 12:03
En ny bil taber jo en del så snart den har passeret forhandlerens kantsten, og det kan man godt blive lidt overrasket over når man står med sit første bilbudget.
En anden ting er, at mange af de nyere benzinmotorer er med lille voloumen og er derfor er proppet med turbo`er og andet indsprøjtningsudstyr for at give samme hestekræfter som en bil med stor motor.
På papiret kører de ret langt på literen, men i virkeligheden bruger de væsentlig mere brændstof end de officielle målinger siger.
En momentstærk diesel kan nemmere holde et acceptabelt brændstofforbrug i virkeligheden.
Glem alt om mærkeoprindelse . Som KS er inde på så er franske biler rimelig godt rustbeskyttet. Jeg har selv to Renault`er med 1,5dCi motoren som er helt uproblematisk. Mit bud kunne være en Renault Clio III. En fem år gammel bil fået idag for omtrent 50000 kr.
En anden ting er, at mange af de nyere benzinmotorer er med lille voloumen og er derfor er proppet med turbo`er og andet indsprøjtningsudstyr for at give samme hestekræfter som en bil med stor motor.
På papiret kører de ret langt på literen, men i virkeligheden bruger de væsentlig mere brændstof end de officielle målinger siger.
En momentstærk diesel kan nemmere holde et acceptabelt brændstofforbrug i virkeligheden.
Glem alt om mærkeoprindelse . Som KS er inde på så er franske biler rimelig godt rustbeskyttet. Jeg har selv to Renault`er med 1,5dCi motoren som er helt uproblematisk. Mit bud kunne være en Renault Clio III. En fem år gammel bil fået idag for omtrent 50000 kr.
Dette indlæg blev 05-11-2016 12:08 redigeret af dets forfatter.
Danny Rasmussen
bruger siden
06-10-2013
05-11-2016 kl. 16:37
Jeg har selv en 2 år gammel Ford Fiesta, der kører på diesel. Jeg kører ca. 19 km på literen - og det er primært motorvejskørsel. Per har helt ret i det med momentstærk. I sommer lejede jeg en Peugeot 308SW, som blev pisket af sted i Tyskland, hvor jeg kørte en tand hurtigere på motorvejene end i Danmark. Til min store overraskelse kørte jeg ca. 20 km på literen - og det havde været længere, hvis jeg havde kørt den i Danmark. Små brændstoføkonomiske biler er gode på landevej med 80 km/t, men ikke til kørsel med 130 km/t.
Et bud, der passer til dine rammer kunne være en Ford Fusion 1,6 fra 2010 med 108.000 kørte km til lige under 50.000 kr. Men en Renualt Clio er sikkert også fint. Jeg tror, at man skal slappe helt af med franske biler, da man jo ikke skal snakke med dem.
Et bud, der passer til dine rammer kunne være en Ford Fusion 1,6 fra 2010 med 108.000 kørte km til lige under 50.000 kr. Men en Renualt Clio er sikkert også fint. Jeg tror, at man skal slappe helt af med franske biler, da man jo ikke skal snakke med dem.