Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

09-04-2016 kl. 15:13

Livet er for kort til at bruge 3 timer med det offentlige hver dag og det er så formentlig uden de daglige forsinkelser. Find en Lupo til omkring 20.000 kr som har fået skiftet gearkasse, så er du godt kørende for ca 1000-1500 hver måned incl alt. Du kan jo se at de biler snildt kan køre ca 400.000 km på bilbasen, så find en som har kørt max 300.000 km. Du har så en del penge i overskud til evt reperationer eller sæt dem i aktiver og få et godt udbytte.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

09-04-2016 kl. 17:47

Hej KS.

Lad nu bare Frederik selv vurdere de forslag som brugerne her på bilbasen kommer med - istedet for for at være lyseslukker - manden her spørger jo efter råd.

Vi ved jo ikke hvad Frederik har sparet op til bil og om der er studiejob mv.
Så kære KS læs lidt om biler og økonomi her på siden, evt google det.

Hilsen Jørgen

Profil slettet

Profil slettet

09-04-2016 kl. 23:01

K S

bruger siden
06-04-2016

skrev:
Livet er for kort til at lytte til dumme ubegavede svar....

Ergo bør man aldrig lytte til dig din super-tosse..

Kristian Petersen

Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006

11-04-2016 kl. 14:07

Selvfølgelig kan det være lidt af et lotteri at købe en ældre bil og køre mange km i den, men det kan nu godt lade sig gøre - også selvom man er studerende :-)

Personligt gjorde jeg netop dette som 22 årig. Ifm. studiet havde jeg 6 mdr praktik 75km fra min bopæl. Ved hjælp af opsparing og gavmilde bedsteforældre fik jeg skrabet 30k sammen til en 12år/200.000km gammel Corolla.

En mekaniker-kammerat hjalp med at finde et velholdt eksemplar og grundet bilens alder/værdi nøjedes jeg med en ansvarsforsikring (ca. 5-6000 årligt).

Det gik så fint at jeg havde bilen i næsten 6 år og kørte yderligere 200.000km i den. På trods af diverse småreparationer hen ad vejen var det megafedt at slippe for DSB og andre besværligheder og opnå den kæmpe frihed som en bil er, når man er i den alder :-)