Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kristian K.

Kristian K.
bruger siden
11-04-2011

05-03-2016 kl. 20:52

Både Kia Picanto og Hyundai i10 er udmærkede biler for klassen.

Hvis det SKAL være en ny bil til budgettet, så overvej bestemt også Volkswagen Up! og Opel Karl.

Sidstnævnte er den nyeste i feltet og byder sig til især på køreegenskaber og kabinekvalitet.

Up´en kører også super godt og er dén mikrobil, der holder gensalgsværdien bedst.

Betyder gensalgsværdien ikke så meget så kig også på Up´ens søskende Skoda Citigo eller Seat Mii - de kører på samme måde, men har ikke helt samme kvalitet i kabinen - til gengæld er de billigere end Up´en-)

Tag med din mor ud for at prøvekøre de muligheder, som I umiddelbart falder for.

Vælger I at købe brugt, ja så gælder rådet om prøvekørsel også og der er mange muligheder.

Jeg ville så måske kigge nærmere på en brugt eller demo Kia Rio, hvor du får den resterende del af 7 års garanti med og ikke mindst en masse god bil og komfortudstyr til prisen.

Held og lykke med bilkøbet-)

DBH. Kristian K.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kristian K.

Kristian K.
bruger siden
11-04-2011

05-03-2016 kl. 22:42

Fremragende skrevet og super positivt indlæg, Leif - rart at forum her OGSÅ kan byde på sådanne kommentarer-) Thumps up herfra!

Det glæder mig, at du er glad for dit valg af Citroen C1 - har også hørt virkelig godt om dén 1,2 motor i bilen - hvis man altså kan leve med det noget mikrobilsprægede interiør - sagt af en Peugeot 107-ejer-)

Vi må håbe, at Lisa og hendes mor bliver lige så glade for deres endelige valg af bil,

DBH. Kristian K.

Kristian K.

Kristian K.
bruger siden
11-04-2011

07-03-2016 kl. 11:22

Valg af bil er i sidste ende subjektivt, så hvis din mor hælder til Picanto´en, bør hun bestemt vælge den.

Skulle jeg deriomod vælge imellem dén og Karl, ville jeg ubetinget pege på sidstnævnte.

- Karl´en kører efter min mening lang bedre - næsten som en bil fra klassen over - og er dertil en meget nyere komstruktion.

I forhold til eksteriørt design og kabineindtryk/kvalitetsoplevelse, så er jeg meget enig med din mor. Det er vigtigt, at man som bilejer bliver glad af at komme gående imod bilen, men dét du som fører af bilen jo langt langt det meste af tiden oplever, er jo kabinen og følelsen af kvalitet - eller det modsatte "derinde". Derfor vægter jeg netop kabinekvalitet meget højt og her er Opel Karl i mine øjne en temmelig klar vinder.

Det er rart, at du har været så god til at melde tilbage omkring udvælgelsen af den helt rigtige bil til din mor - jeg håber, at du også vil skrive et indlæg, når det erndelige valg er truffet.

Held og lykke med det-)

DBH Kristian K.

Kristian K.

Kristian K.
bruger siden
11-04-2011

14-03-2016 kl. 19:58

Tillykke til din mor med Picanto´en - dén skal hun nok blive rigtig glad for-)

DBH Kristian K.