Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

18-02-2016 kl. 18:11

"kun engros til cvr. nr" står der i annoncen.. Gå i en stor bue udenom medmindre du er mekaniker...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

18-02-2016 kl. 18:50

Umiddelbart er det jo et fund. En ret køn bil med lækre detaljer og god finish. Og sikke en motor.

Men, netop fordi jeg selv er interesseret i bilen (modellen) har jeg læst diverse på nettet og den lækre bil kan desværre blive et dyrt bekendtskab:

- knastkæden er meget dyr (30-40.000 kr) at skifte. Og det skal den vist nok ved hver 150.000 km.

- Jeg er ikke sikker på, om det også gælder denne model, men forgængeren havde problemer med multitronic gearkassen, som også er ret bekostelig.

Men, måske er der nogle som læser dette, der kan henvise til steder, hvor man kan få ovennævnte udbedret for fornuftige penge.

Jeg ville nok finde en tilsvarende bil, som koster 25-50.000 kr. mere med færre km. på tælleren og med garanti.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

18-02-2016 kl. 20:41

Snup den her i stedet hvor kæderne er skiftet og med benzinfyr, du kan sikkert prutte den ned i under 90.000 kr http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a6/24-v6-avant-multitr-5d/2724627 eller spar lige mere op og få en meget federe bil http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a6/32-fsi-avant-quattro-tiptr/2637887

Dette indlæg blev 18-02-2016 20:43 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

20-02-2016 kl. 22:16

Martin Faurholt

bruger siden
08-06-2009

skrev:
Hej Vagn
hvis man tog en bil som var til salg som "engros til Cvr Nr." Til et FDM tjek eller el. lign inden et evt. Køb, kunne det så ikke være lige så godt som et " privat køb ". ...

Hvad er en forhandlers begrundelse for at sælge engros?

Som K S også skriver, så ønsker forhandleren ikke at give reklamationsret eller garanti; alene det faktum gør at jeg ville se mig om efter en anden bil.

Et FDM tjek (eller lignende) kan ikke afdække om f.eks. vandpumpen eller en knastkæde går om tre måneder, og det kan hurtigt blive dyrt hvis forhandleren så bare kan trække på skuldrene..

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

21-02-2016 kl. 10:09

Nu er der mange af de store anerkendte bilforhandlere som Eks Sand Jensen og Dauggard biler som også har 'afhentningsbiler' men når det et lille værksted med navn som 'xxx autoværksted' sælger biler som engros vil jeg også blive mistænksom. (uden dog at kende noget til forhandleren hvor bilen er til salg) Det er jo netop sådan ældre og billige biler disse forhandlere normalt sælger.