Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

01-02-2016 kl. 22:45

Fuld service er godt på sådan en og så kom der et facelift med led lygter og detaljer omkring instrumentbrættet engang i 2009, det er da at foretræke. Her er en flot en med led baglygter: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a6/20-tfsi-avant/2725644 men ellers find en med den motor/gear du ønsker, der er mange til salg.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-02-2016 kl. 19:31

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Vær opmærksom på rust på døre, undervogn m.m.

http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-audi-a6-24-2006-12229

Sikke dog en gang vrøvl. Dine automat svar rammer altså ikke rigtigt hver gang KS. Heller ikke selvom man skulle tro du er ansat på Bilbasen.dk med den intensitet du medvirker som orakel med. Men du har vel bare god tid måske uden rigtigt arbejde i autobranchen som du jo tydeligvis mener en del om.

Tilbage til fakta og sund fornuft:
Audi er en af de mest rust residente biler som findes. Delene er helgalvaniserede eller udført i rustfrit aluminium . Selvfølgelig er en 7-8 år gammel bil mærket af brug, men det er ikke rust du skal bekymre dig om. Hvis du vil have den slags problemer skal du vælge italiensk, asiatisk eller fransk.

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

04-02-2016 kl. 21:19

Arhhh Jørgen Vestergaard> nu skal du jo ikke gøre Audi til en gud inden for biler, prøv at google Audi A6 rustproblemer og Audi værkstedernes håndtering af problemerne, så syntes jeg nu super Audi falmer lidt..
Men jeg syntes da Lux R skal købe Audi hvis det er den han føler for, den skal jo plejes og passes som andre biler så er det sikkert et godt køb, og for øvrigt en rigtig fed bil at køre i. og ser forøvrigt sk..e godt ud i stc.

Dette indlæg blev 04-02-2016 21:22 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

04-02-2016 kl. 23:07

Gert Smed

bruger siden
13-08-2007

skrev:
Arhhh Jørgen Vestergaard> nu skal du jo ikke gøre Audi til en gud inden for biler, prøv at google Audi A6 rustproblemer og Audi værkstedernes håndtering af problemerne, så syntes jeg nu super Audi falmer lidt..
Men jeg syntes da Lux R skal købe Audi hvis det er den han føler for, den skal jo plejes og passes som andre biler så er det sikkert et godt køb, og for øvrigt en rigtig fed bil at køre i. og ser forøvrigt sk..e godt ud i stc.

Stop nu, alle ved da at hr. Jørgen Vestergaard er én af verdens fremmeste bileksperter.

Og hvis der en sjælden gang imellem alligevel dukker en modargumentation til én af hans yderst velovervejede og totalt objektive holdninger op, så lader han da bare være med at svare; hvorfor skulle han dét, han ved jo at han har ret:

http://www.bilbasen.dk/forum/teknik/hvorfor-er-peugeots-lygte-kvalitet-saa-daarlig/31087

Dette indlæg blev 04-02-2016 23:08 redigeret af dets forfatter.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

05-02-2016 kl. 06:41

Spændende at læse. Jeg har selv omtalte Audi A6 4F fra 2005 og intet rust i undervognen, men rust på venstre dør netop der hvor dørlisten sidder, da snavs kommer ned imellem. Så er der kun et par stenslagsrust over forruden, elers har
jeg ikke set andet rust endnu på den. Og ja bilen kører godt og ser stadig godt ud selvom designet er over 10 år gammel - modsat eks tilsvarende BMW serie 5 fra
samme årgange.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

05-02-2016 kl. 17:16

I kan jo selv prøve at gå rundt og se på de Audi A6 4F der er på gaden eller til salg og se om I kan finde rust andre steder end ved listen nederst på dørene :-)

Dette indlæg blev 05-02-2016 17:19 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

05-02-2016 kl. 19:12

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Læste du linket? Har du fulgt med i sagen?
Jeg kender flere med A4/A6 i disse årgange - og ja: De havde rustproblemer (de har valgt at sælge i mellemtiden).

Da Audi startede med galvanisering af 80'eren, var beskyttelsen ganske rigtigt fremragende, men efterfølgende slækkede de på kvaliteten - og zinklaget - med rustproblemer til følge.

Så istedet for at svine andre til, skulle du måske prøve at sætte dig ind i sagerne.

Nu kan jeg ikke hamle op med din mængde af fritid til at finde irrelevante statistikker. Jeg har et rigtigt arbejde indenfor branchen, og kan ikke som dig være på 24/7.
I følge dig kan ingen have meninger der afviger fra dine.
Men jeg kan fortælle dig, at vi er mange som hellere cykler end kører i dit favorit mærke.

Profil slettet

Profil slettet

05-02-2016 kl. 19:15

Jørgen Eriksen

bruger siden
08-03-2006

skrev:
I kan jo selv prøve at gå rundt og se på de Audi A6 4F der er på gaden eller til salg og se om I kan finde rust andre steder end ved listen nederst på dørene :-)

Enig. Det er sgu noget andet end Megane.

Profil slettet

Profil slettet

05-02-2016 kl. 19:16

Vagn Andersen

bruger siden
29-05-2013

skrev:

Stop nu, alle ved da at hr. Jørgen Vestergaard er én af verdens fremmeste bileksperter.

Og hvis der en sjælden gang imellem alligevel dukker en modargumentation til én af hans yderst velovervejede og totalt objektive holdninger op, så lader han da bare være med at svare; hvorfor skulle han dét, han ved jo at han har ret:

http://www.bilbasen.dk/forum/teknik/hvorfor-er-peugeots-lygte-kvalitet-saa-daarlig/31087

Hvad bidrager du med ?

Profil slettet

Profil slettet

05-02-2016 kl. 19:18

Gert Smed

bruger siden
13-08-2007

skrev:

Hvad sammenligner du med ? Audi er ledende indenfor kvalitet og rust resistens. Modbevis venligst det.

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

05-02-2016 kl. 21:05

Jeg gider ikke starte en religions krig om et bestemt mærke, men du får aldrig mig til at sige at Audi er det eneste mærke der er "Ledende indenfor kvalitet og rustresistens", de har jo også haft deres problemer med rust, 2,0tdi, V6 motorer og gearkasser som vw har. Jeg behøver såmænd ikke bevise noget, du kan læse rundt om på nettet og selv få viden om det.

Profil slettet

Profil slettet

06-02-2016 kl. 11:10

Jørgen Vestergaard

bruger siden
07-08-2013

skrev:
Hvad bidrager du med ?

Den går ikke hr. Vestergaard, nu er det dine utilstrækkeligheder vi taler om.

I virkeligheden er det jo nok en på forhånd tabt sag at diskutere med dig, i lighed med jihadister og andre fanatikere er du sikkert så indoktrineret og fastgroet i dine meninger at et reelt holdningsskifte ikke er muligt for dig.

Jeg finder det bare komisk at du på den ene side beskylder en bruger for at benytte sig af automatsvar samtidig med at du selv helt per refleks reagerer aggressivt hver gang man vover at nævne f.eks. Audi i andet end rosende termer.

Held og lykke med det Jørgen! :)

Profil slettet

Profil slettet

06-02-2016 kl. 18:08

hdi hdi

bruger siden
22-07-2003

skrev:
Først og fremmest bør Bilbasen forhindre at røvhuller som dig kan oprette under mit brugernavn.

Tror jeg vil kalde mig TDI TDI og derefter blive fornærmet på VW.
I kujonagtige tåber som ikke engang vil signere jer med jeres navn, kan man da ikke have andet end hovedrysten tilovers for. Amatører.

Profil slettet

Profil slettet

06-02-2016 kl. 18:21

Jørgen Vestergaard

bruger siden
07-08-2013

skrev:
Tror jeg vil kalde mig TDI TDI og derefter blive fornærmet på VW.
I kujonagtige tåber som ikke engang vil signere jer med jeres navn, kan man da ikke have andet end hovedrysten tilovers for. Amatører.

Jørgen, tag en hjertemagnyl og forsøg at falde lidt ned, det ender jo galt det der, din gamle sure mand.

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

07-02-2016 kl. 09:36

Hej. Vil tildels give ret i at Audi er førende på alle punkter, var ude hos Audi Gladsaxe og så den nyeste R8 plus, et vidunder af dimensioner. Tror ikke nogen kan finde tilsvarende bil hos en Kia eller Renault forhandler - hvis så skriv gerne hvor :-)

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

07-02-2016 kl. 10:28

Hej. Bare min mening at Audi og for den sags skyld alle andre bilmærker tager altid nogle gode ting fra deres topmodeller og udstyre deres alm biler med, måske ikke i samme årgang men så året efter, bare tænk på lygter som eks.

Dette indlæg blev 07-02-2016 10:32 redigeret af dets forfatter.

Svend Erik Gaardmand

Svend Erik Gaardmand
bruger siden
20-02-2007

19-02-2017 kl. 20:19

Jørgen Eriksen

bruger siden
08-03-2006

skrev:
Spændende at læse. Jeg har selv omtalte Audi A6 4F fra 2005 og intet rust i undervognen, men rust på venstre dør netop der hvor dørlisten sidder, da snavs kommer ned imellem. Så er der kun et par stenslagsrust over forruden, elers har
jeg ikke set andet rust endnu på den. Og ja bilen kører godt og ser stadig godt ud selvom designet er over 10 år gammel - modsat eks tilsvarende BMW serie 5 fra
samme årgange.

Hej. Har du løst problemet med rust under dørlisten? var det omfattende/dyrt?