Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
04-01-2016 kl. 20:21
Hej Alexander
Først så skal jeg sige det er en ret fed motor med et godt træk. Vi har den i en SuperB og den trækker ganske tilfredsstillende.
Den kan være ganske uøkonomisk, hvis man har tung fod konstant. Ved almindelig korte ture og bykørsel ligger den med et snit på ca 12,5-13 kml på langt de fleste tanke.
Men den kan sandelig også være ganske økonomisk. HVis man er på langtur og ike orker høre på shotgun om kører du ikke for hurtigt bla bla bla. og sætter den på 118 på fartpiloten, så går den helt op til 17 kml på en hel tankfuld. Men det kræver absolut landevej 95 kmt eller motorvej under 120 kmt, og helt klart lange ture over 40 kml, jo længere jo bedre(den med de 17 kml på en hel tank, var en tysklandstur på 940 km.)
MEN du skal være 100 på at checke olie niveau. Der er en indikator der lyser gul når den er lav. Den ønsker du ikke at se. For har du set den, er der risiko for din kædestrammer og kæde bliver skadet.
Det er ikke den røde indikator, som betyder stop for ind i helvede nu. Men den gule advarsel.
Din 1,8 TSI vil højst sandsynligt bruge en squess olie, noget der ligner 1 liter for hver 7-12.000 km. Jo hårdere du kører den jo større forbrug.
På trods af du render aut skoda på dørene med du mener der er kæde larm, ligesom på deres 1,2-1,4 motorere. Så nægter de at anerkende der er nogen lød og motoren fejler intet. Alligevel vil de gerne skifte kæden hvis vi ønsker at betale 10.000 for det. Men når de påstår der ikke er en fejl og motoren er sund, så skifter man jo ikke en sliddel til 10.000 VEL.
Når den så står af 6 dage efter man har været forbi aut. værksted for 4. gang. Så får man svaret at "vi anbefalede dig at skifte den"..... Det var bare ikke det de gjorde. De sagde jo den intet fejlde men hvis jeg havde lyst til at betale 10.000 så kunne de da skifte den!
På trods af skiftet af motor for egen regning, så er vi mega glade for SuperB'en og ligeledes for 1,8 TSI.
Diesel har vi også kørt, og der var erfaringen at med hovedsagligt korte ture, så soder den til og det koster også kassen. Korte ture er i mit hoved alt under 45-50 km.
Kvaliteten på en Skoda, tror jeg er dalende. hvorfor? Jo de var tvungne til at være sindsygt gode i midt 90'erne og start 00'erne for at komme fra imaget med Skoda vitser. Men nu sidder der en økonom og regner på, at hvis man klipper en hæl og skærer en tå, så kan man få et større overskud. Og så er det ligegyldigt om man får et lidt dårligere produkt.
Man har ikke helt anekteret Toyota filosofien.
Nu kom vi ikke på Tesla bølgen, så det ender nok med en ny SuperB.
Hel og lykke
Først så skal jeg sige det er en ret fed motor med et godt træk. Vi har den i en SuperB og den trækker ganske tilfredsstillende.
Den kan være ganske uøkonomisk, hvis man har tung fod konstant. Ved almindelig korte ture og bykørsel ligger den med et snit på ca 12,5-13 kml på langt de fleste tanke.
Men den kan sandelig også være ganske økonomisk. HVis man er på langtur og ike orker høre på shotgun om kører du ikke for hurtigt bla bla bla. og sætter den på 118 på fartpiloten, så går den helt op til 17 kml på en hel tankfuld. Men det kræver absolut landevej 95 kmt eller motorvej under 120 kmt, og helt klart lange ture over 40 kml, jo længere jo bedre(den med de 17 kml på en hel tank, var en tysklandstur på 940 km.)
MEN du skal være 100 på at checke olie niveau. Der er en indikator der lyser gul når den er lav. Den ønsker du ikke at se. For har du set den, er der risiko for din kædestrammer og kæde bliver skadet.
Det er ikke den røde indikator, som betyder stop for ind i helvede nu. Men den gule advarsel.
Din 1,8 TSI vil højst sandsynligt bruge en squess olie, noget der ligner 1 liter for hver 7-12.000 km. Jo hårdere du kører den jo større forbrug.
På trods af du render aut skoda på dørene med du mener der er kæde larm, ligesom på deres 1,2-1,4 motorere. Så nægter de at anerkende der er nogen lød og motoren fejler intet. Alligevel vil de gerne skifte kæden hvis vi ønsker at betale 10.000 for det. Men når de påstår der ikke er en fejl og motoren er sund, så skifter man jo ikke en sliddel til 10.000 VEL.
Når den så står af 6 dage efter man har været forbi aut. værksted for 4. gang. Så får man svaret at "vi anbefalede dig at skifte den"..... Det var bare ikke det de gjorde. De sagde jo den intet fejlde men hvis jeg havde lyst til at betale 10.000 så kunne de da skifte den!
På trods af skiftet af motor for egen regning, så er vi mega glade for SuperB'en og ligeledes for 1,8 TSI.
Diesel har vi også kørt, og der var erfaringen at med hovedsagligt korte ture, så soder den til og det koster også kassen. Korte ture er i mit hoved alt under 45-50 km.
Kvaliteten på en Skoda, tror jeg er dalende. hvorfor? Jo de var tvungne til at være sindsygt gode i midt 90'erne og start 00'erne for at komme fra imaget med Skoda vitser. Men nu sidder der en økonom og regner på, at hvis man klipper en hæl og skærer en tå, så kan man få et større overskud. Og så er det ligegyldigt om man får et lidt dårligere produkt.
Man har ikke helt anekteret Toyota filosofien.
Nu kom vi ikke på Tesla bølgen, så det ender nok med en ny SuperB.
Hel og lykke