Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T i
bruger siden
17-06-2006
02-01-2016 kl. 08:44
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
07-01-2016 kl. 15:16
Johann Edler Hansen
bruger siden
28-11-2007
skrev:
Kære Alle
Jeg overvejer at opgradere min Kia til en Audi A3 limosine fra 2013. Det er en 1,4 TFSI med automatgear (s-tronic) og kørt 36000 og ambiente udgaven. Den står til små 370.000.
Jeg er dog lidt betænkelig ved automatgearet da jeg tidligere har hørt de kunne være lidt ustabile. Samtidig er jeg lidt i tvivl om prisen da det jo trods alt er en 2 år gammel bil.
Hvad tænker i?
Mvh
Johann Edler
Jeg prøvede en A3 1,6 TDI S-tronic Ambition Limousine fornyligt, og hold da op, hvor var den lækker! Audis flotteste sedan. Den lille motor trak og trak, og bilen var støjsvag og komfortabel trods 17" dæk og let sænket undervogn. Desuden godt styretøj og sportssæder. Bagagerummet var også fint. Desværre var prisen på 370.000 (!) absurd høj for en demo uden fartpilot, navi, xenon og levering, så det endte med en Giulietta med DSG-gear.
Kort tid efter var jeg i Tyskland, hvor tilsvarende A3'ere stod til under halv pris, og det svarer nok bedre til, hvor meget/lidt bil, man får for pengene i herhjemme. Vi skal derfor være glade for Audi-køberne, for uden deres store bidrag til statskassen ville der ikke være råd til kerne-velfærdsydelser som Rejsekortet, Femern-forbindelsen, IC4-tog, AMANDA, POLSAG og ikke mindste fiktivt aktieudbytte-udbetaling fra Skat i 10 mia kroners klassen.
Mht. DSG7/S-tronic og VGAs små TSI-turbobenzinere ringede jeg til FDM, som vurderede, at fejlene er udbedret på de nyeste årgange.
Jeg forstår dog ikke den jævnlige sammenligning af A3 med Golf, da Audien er lækrere på alle måder. En Golf er da en fin bil, men den er og bliver aldrig en A3, selvom de deler dele.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
08-01-2016 kl. 09:49
Jeg har altid bildt mig ind, at en Skoda Octavia og en Golf er "ca" samme bil. Er dette korrekt?
For så må en Audi A3 og en Skoda Octavia jo ligeledes være næsten samme bil.
Tak for svar :-)
MVH
Joakim
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
08-01-2016 kl. 22:36