Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

claus jensen

claus jensen
bruger siden
03-11-2012

04-12-2015 kl. 12:46

Joachim Lai

bruger siden
04-12-2015

skrev:
Ohøj,

Min kæreste og jeg bor til daglig i Aalborg, og hun arbejder i Århus. Indtil videre har hun haft mulighed for at få lift i daglig dagen, men dette ændrer sig snart, hvorfor vi bliver nødt til at investere i et køretøj. Vi har Googlet lidt frem og tilbage, spurgt venner, familie og bekendte til råds og er egentlig blevet mere og mere forvirret. Vi har opstillet nedenstående liste, som I hjertens gerne må tage udgangspunkt i. Som udgangspunkt, set i lyset af antallet af KM/pr. dag, så er diesel velsagtens eneste mulighed.Det er primært min kæreste, som skal bruge bilen.

- Prisniveau: Vi har sat omkring 150.000 kr. af, men der er plads til at hæve loftet, såfremt det er "nødvendigt".

- Antal km/år: Det er ca 230-50 km. dagligt, så der bliver kørt et par kilometer på en uge/om året.

- Antal personer i bilen: To-tre personer.

- Vigtigste udstyr: Sædevarme, aircon/klimaanlæg, mulighed for at sætte telefon til radio/anlæg(helst bluetooth), parkerings/baksensor

- Hvor mange år forventer vi at beholde bilen? Mellem 2-4 år.

Vi har kigget på en nyere/ny Peugeot 208 1,6 e-HDI eller deres nyere BLUE HDI. Vi synes designet er flot, man får meget udstyr for pengene og det virker som en fin bil. Vi har dog også fået anbefalet bl.a. Ford Fiesta 1,6 TDCI. Hvad kan alternativerne i denne klasse være?

"Bekymringerne" er selvfølgelig, at man gerne vil have mest for pengene, at man ikke skal kaste alt for mange penge i reparationer, rustbeskyttelse osv. samt at den selvfølgelig gerne må være billig i forsikring, afgift etc.

Hvad skal vi kigge efter? Hvad skal vi undgå? Hvad overser man ofte, i forbindelse med køb af bil? Jeg har selv haft bil før, men det er snart 10 år siden. Jeg håber, I kan hjælpe. :-)

c3 blue gode tilbud lige nu og over 30 på liter :-)
mvh. claus

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

04-12-2015 kl. 20:47

Med de antal km/ dagligt er mit bedste bud:
Lad være med at købe en for lille bil.
Se på komforten frem for økonomien, og gå en klasse op. Det handler om at sidde behageligt og nogen lunde støjfrit.

Jeg har selv i forbindelse med at min egen 20 år gamle Audi var til service, kørt i en Peugeot 106 ( Jeg ved godt den ikke er ny, men den havde kun kørt 88.000km)
Jeg kan ikke huske at have kørt i en bil med så meget larm.

Hilsen Lars

Jørgen ........

Jørgen ........
bruger siden
08-03-2006

04-12-2015 kl. 21:56

Vil mene at sådan en her er godt køb, flot sikker bil, langt på literen, god plads http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/i30/16-crdi-110-comfort-cw-isg-eco/2521507

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

06-12-2015 kl. 11:00

Jeg vil holde med KS af 2006, C3 er et godt bud, med masser udstyr og meget behagelig.