Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Kristian K.

Kristian K.
bruger siden
11-04-2011

25-08-2015 kl. 19:43

Hej Simon-)

Med en Kia Rio får du en bil med, for klassen, rigtig fine pladsforhold særligt på bagsædet.

Du får også velfungerende mekanik med en absolut godkendt drivlinje. Dertil meget udstyr for dine penge - udstyr som du i andre bilmærker må betale ekstra for at få monteret.

Største plus er dog den 7-årige garanti eller 150.000 km der dog IKKE dækker alt.

Kia Rio´s minusser er for både tidligere model og nuværende ringe støjdæmpning, lidt tarveligt materialevalg i kabinen og nedsat udsyn bagtil pga bagrudens udformning.

Jeg har kørt bilen adskillige gange og ville godt turde købe den - men der er jo også mange andre gode biler i segmentet-)

De her ting kan der selvfølgelig være mange og forskellige meninger om - ovenstående er naturligvis MIT subjektive synspunkt-)

Held og lykke med bilkøbet, Simon-)

DBH Kristian K.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

25-08-2015 kl. 20:04

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
En 3 år gl. Kia Rio for samme pris, som du kan købe en fabriksny bil i samme klasse?
Det lyder som en dårlig forretning. Du kan f.eks. købe en fabriksny Mitsubishi Spacestar for 100.000kr. - med 3 års garanti, En Toyota Yaris starter ved 105.000kr. (fabriksny m. 3 års garanti), og der er mange andre gode tilbud derude.

Jo, men nu overvejer trådstarter jo en Rio bla. På grund af udstyret. Så hvis han vægter luksus udstyr som: bagdøre, aircondition, radio og fjernbetjent centrallås højt, så kunne Rio'en i dette tilfælde være et bedre køb end 105.000kr Yaris'en

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

26-08-2015 kl. 18:23

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
http://www.fdm.dk/billeder/AutoIndex_2015_300dpi.jpg

http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-kia-rio-2011-35148

Ja ifølge dit link, kan jeg godt se at Kia bliver vurderet ringere end gennemsnitsbilen. De ligger og roder rundt blandt mærker som Peugeot og Renault. Mens de højt vurderede mærker er biler som f.eks Audi og VW.
Jeg syntes bare jeg kan fornemme i dine tidligere tråde du er aktiv i, at du netop er meget begejstret for franske biler - især Renault. Og nærmest fraråder folk at købe biler fra Kia, Chevrolet og Saab, og at man bør holde sig fra el og hybridbiler.

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

26-08-2015 kl. 23:14

Kias garanti gør jo at du kan sælge din 5 år gamle bil, med 2 års fabriksgaranti tilbage, så det er vel, et rimeligt godt argument.

Ang. Chevrolet, så garanterer GM at de stadig har reservedele 10 år efter at den sidste Chevrolet er solgt, så din skepsis omkring mærket ser ud til at være fuldstændig ubegrundet lang tid endnu.

At Saab gik konkurs skyldes vel, at de også blev hårdt ramt af finanskrisen. Og at de ikke ligefrem har små miljørigtige og billige biler på programmet - for det jo dem der hovedsageligt kom mere salg i under krisen.

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

27-08-2015 kl. 21:32

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Ja, hvis bilen ikke har kørt over 150.000km efter 5 år, kan man som sælger godt bruge argumentet. Som køber vil jeg dog ikke lægge stor vægt på det - og lige her det jo en køber og ikke en sælger, vi skal hjælpe - en køber, der tilsyneladende har tænkt sig at beholde bilen til efter garantien er udløbet.

Det er fint med GM's garanti - på papiret. Jeg har blot set, hvor svært det kan være at skaffe dele til andre asiatiske biler - selv om de stadig sælges i DK, og et mærke, der er "dødt" i DK, er der ikke penge i at yde en større indsats for. Man løber derfor en risiko.

Finanskrisen havde intet med Saabs undergang at gøre. Mærket var i krise allerede for mange år siden - de kunne ikke klare sig og blev opkøbt af GM. Her byggede de biler baseret på gamle Opel Vectra'er - og de forældede biler kunne ganske enkelt ikke sælges. Salgstallene dalede år for år til fabrikken gik konkurs. Bilerne var på daværende tidspunkt stærkt forældede - og idag - flere år efter - er de ikke ligefrem blevet mere tidssvarende.

Det handler mao. ikke om, hvad jeg personligt kan lide eller ikke lide, men om at kigge på virkeligheden.

Nu kigger trådstarter jo ikke på en 5 år gammel Kia, men på en 2012 der kun er 3 år gammel. Så han burde jo, såfremt service er overholdt og bilen ikke har kørt for langt, stadig have 4 års garanti tilbage. Det er fair nok at du som køber ikke vil ligge særlig stor vægt på det, men derfor kan den tryghed jo godt give en stor værdi for trådstarter.

GM's garanti på reservedels leverance de næste 10 år efter den sidste Chevrolet er solgt vil jeg ikke være så nervøs for. Jeg tror de holder deres ord, og at der også er noget der hedder GM om 10 år - de virker da ret seriøse. Ssangyong's situation vil jeg tilgæld være væsentlig mere nervøs for, men de har jo heller ikke solgt i nær samme antal.

Saab er et mærke der vel på mange punkter kan sammenlignes med Volvo. Høj kvalitet og lang levetid, men ikke nødvendigvis nogen billig bil.
Og hvis mærket havde nogle økonomiske udfordringer i forvejen, så går det jo hurtigt helt galt når først finanskrisen kommer rullende.

Profil slettet

Profil slettet

16-09-2015 kl. 02:47

.

Profil slettet

Profil slettet

16-09-2015 kl. 02:57

test test

use since
16-09-2015