Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
07-08-2015 kl. 12:39
Et obs-punkt ved alle mikroer er, at de stort set ikke er rustbeskyttede fra fabriekken, ligesom der er sparet på tykkelsen af lak mv. Det er det, man får for prisen - der er skåret en hæl og klippet en tå i karrosseri mv. Motor burde dog ikke være et problem.
Hvis budgettet er omkring 40.000 kr., synes jeg dog at der er et ret stort udvalgt af mindre hatchbacks, der alle er presset af nyprisen på mikroer omkring 70-90.000 kr.
Du vil også kunne få en 6 år gammel Fiat Punto, Suzuki Swift eller lignende til den pris, hvis du gerne vil have en lidt større kabine.
T i
bruger siden
17-06-2006
07-08-2015 kl. 18:17
Men du skal regne med værditab/vedligehold på min. 10-15k/år, forsikring/grøn afgift min. 5-7k/år, nogle tusind kroner til diverse: vejhjælp, bilvask, parkering etc. derudover brændstof x antal tusind??
Så alt andet lige kommer du næppe meget under 30.000kr om året for at have bil (og det kan blive meget dyrere, hvis der kommer noget større rep.)
Så jeg ville da også overveje om det var bedre at leje/låne bil, bruge delebil, køre taxa.
Bortset fra det er en Ford Ka/Fiat Panda eller lignende, ok bud. Men jeg ville være en smule lunken overfor en Ka med 6 år på bagen til 40k. En ny koster vel omkring 70k så synes at en halvgammel til 40k lyder dyrt. Samtidig er en mikro på mange området skåret helt ind til benet, så jeg ville frygte lidt for langtidsholdbarheden...
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
07-08-2015 kl. 20:05