Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

07-08-2015 kl. 12:39

Jeg har haft en Ford Ka fra 2009. Fin lille bil, med god plads foran og stort set intet bagsæde. De ting, der var med bilen, var næppe Fords skyld, herunder en mink der havde gnavet et elkabel over. Derudover mener jeg, at det er kendt som en driftssikker bil.

Et obs-punkt ved alle mikroer er, at de stort set ikke er rustbeskyttede fra fabriekken, ligesom der er sparet på tykkelsen af lak mv. Det er det, man får for prisen - der er skåret en hæl og klippet en tå i karrosseri mv. Motor burde dog ikke være et problem.

Hvis budgettet er omkring 40.000 kr., synes jeg dog at der er et ret stort udvalgt af mindre hatchbacks, der alle er presset af nyprisen på mikroer omkring 70-90.000 kr.
Du vil også kunne få en 6 år gammel Fiat Punto, Suzuki Swift eller lignende til den pris, hvis du gerne vil have en lidt større kabine.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

07-08-2015 kl. 18:17

Nu ved vi jo ikke hvad du mener med beskedent behov?

Men du skal regne med værditab/vedligehold på min. 10-15k/år, forsikring/grøn afgift min. 5-7k/år, nogle tusind kroner til diverse: vejhjælp, bilvask, parkering etc. derudover brændstof x antal tusind??

Så alt andet lige kommer du næppe meget under 30.000kr om året for at have bil (og det kan blive meget dyrere, hvis der kommer noget større rep.)

Så jeg ville da også overveje om det var bedre at leje/låne bil, bruge delebil, køre taxa.

Bortset fra det er en Ford Ka/Fiat Panda eller lignende, ok bud. Men jeg ville være en smule lunken overfor en Ka med 6 år på bagen til 40k. En ny koster vel omkring 70k så synes at en halvgammel til 40k lyder dyrt. Samtidig er en mikro på mange området skåret helt ind til benet, så jeg ville frygte lidt for langtidsholdbarheden...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

07-08-2015 kl. 20:05

Har Citroen C1 i "baghaven" som er præcis 8år nu....Dinitrol behandlet 2 gange, ligner næsten ny, dog skiftet kobling og vandpumpe. Som var en svaghed ved disse. Ellers kørt 120.000 uden problemer ellers. Hold service hos Citroen hvor deres priser er dumpet markant....så nye skiver klodser til for og bag blev pris 1800,- samme med dæk hos Citroen.....4 sommer dæk conti, 1800,-...priserne blev til for at holde på værksteds kunder.....