Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004
Profil slettet
04-08-2015 kl. 20:09
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
Profil slettet
04-08-2015 kl. 21:39
Vælg selv antal kilometer (15 - 60.000 km.) og periode (24, 36 eller 48 mdr.) Jeg synes deres priser ser meget fornuftige ud især ved mange årlige km. Tilsyneladende er det 36 mdr. Som er det optimale.
Jeg ved godt det ikke er så relevant for dig, men jeg faldt især over de "billige" leasingspriser på Audi.
T i
bruger siden
17-06-2006
04-08-2015 kl. 22:53
Du skal dog indstille dig på at det bliver en dyr fornøjelse, hvis du forventer at køre omkring/over 40.000km om året.
Med det budget du nævner vil det formentlig blive en lidt ældre bil med en del km på bagen og med dit kørselsbehov skal du forvente et relativt højt værditab (dog af et begrænset beløb) og samtidig en del vedligehold, hvis der skal køres omkring/mere end 120.000km over 3 år.
Du skal nok forvente en regning omkring 50-60.000kr om året
Nu skriver du ikke hvor du skal hen i Jylland. Men hvis der er ok forbindelser ville jeg også overveje muligheder med tog og/eller samkørsel. Både for at spare penge, men også for at slippe for at sidde ved rattet hele tiden under transport, hvor man måske i stedet kunne arbejde på computer, slappe af, læse en bog, se en film eller andet....
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
05-08-2015 kl. 09:04
Jeg ville vælge en 3-4 år gammel mini (ikke mikro) i diesel. Peugeot 206 er ikke en topmoderne bil, men relativt billig at holde kørende af hvad jeg har hørt (og billig i ndkøb):
http://www.bilpriser.dk/car.do?carid=1642203&utm_medium=referral&utm_source=autouncle_web
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
05-08-2015 kl. 16:21
Nystarter ang bilforsikring ? Hvad koster det, har man råd ? også til at holde service...
Man kan gribe det an på flere måder men kun en er den rigtige måde....
Har man regnet på det ? ved man nok til at kunne udregne ca omk pr år ?
En diesel bil er dyrere i service og generelle omk.
Jeg personligt ville nok vælge en skrabet Skoda Citygo (green tec)/ Seat Mii til 80.000kr i nypris. Den lave grønne afgift på 620,- pr år er attraktiv på den lange bane. Jeg ville tage hjemmefra 10-15min før ellers beregnet og holde min fart lige på de 110km/t på motorvejen for at spare mest mulig brændstof, alt over 110km/t koster 20% mere.
Nogen vil sikkert påstå at det ikke er måden, men det er det hvis du regner på det. Variabler vil fremkomme ved køb af brugt bil, 2-3-4år gl vil der kunne komme utilsigtede udgifter...Kender intet til jeres øvrige økonomi, men mit bud på en evt bil ligger fast.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
05-08-2015 kl. 18:27
Omkring sæderne.....er da vag sæder. Så forstår ikke kritikken af dem.
Dette indlæg blev 05-08-2015 18:29 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
05-08-2015 kl. 20:11
Mette, har du prøvet at tjekke det link jeg henviser til ovenfor? Ved leasing undgår du alle de ting du beskriver du er bange for og dine km 40-50.000 om året i 3 år passer som fod i hose.
Fx Skoda Oktavia 1,6 TDI CR 105 hk Elegance kr. pr. md 5000,- med 45000 årlige km i 3 år. Startgebyr kr 24000,-
eller, Opel Corsa eller Citroen c3 som begge fås til ca 4000,- pr mdr. Med samme km men lavere startgebyr.
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
05-08-2015 kl. 21:51
Plus at man er låst i3 år - og det er længe for en studerende. Meget kan ske.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
05-08-2015 kl. 22:11
Du må isåfald bevise at det i deres tilfælde ikke er dyrer ;-) Den bliver svær for husk nu alle parameter, fra vognpris til rep, dæk bremser service syn, plus jokeren afskrivning. Nu køre der en del af de før nævnte biler som pendler biler....Sæderne er ganske fortrinlige iforhold til førhen......jo lavere ny vogns pris du kan købe jo lavere afskrivning vil der være set over perioden....man kan tage chancen med en C3Hdi let brugt til 110.000,- altså ca 30.000 dyrere end førnævnte. Men man skal kunne betale det.......kom med lidt brugbare regnestykker over emnet for nogle der måske ikke har økonomien helt på plads, er trods alt ikke gratis
K S du sammenligner altid din trælse Renault med alle andre
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
05-08-2015 kl. 22:13
T i
bruger siden
17-06-2006
05-08-2015 kl. 23:59
T Nielsen
bruger siden
03-12-2009
skrev:
Samligne æbler og pære er vel det du egentligt gør når du ikke tager højde for indkøb af bil samt service intervaller.....nu køre alle ikke i Renault------
Du må isåfald bevise at det i deres tilfælde ikke er dyrer ;-) Den bliver svær for husk nu alle parameter, fra vognpris til rep, dæk bremser service syn, plus jokeren afskrivning. Nu køre der en del af de før nævnte biler som pendler biler....Sæderne er ganske fortrinlige iforhold til førhen......jo lavere ny vogns pris du kan købe jo lavere afskrivning vil der være set over perioden....man kan tage chancen med en C3Hdi let brugt til 110.000,- altså ca 30.000 dyrere end førnævnte. Men man skal kunne betale det.......kom med lidt brugbare regnestykker over emnet for nogle der måske ikke har økonomien helt på plads, er trods alt ikke gratis
K S du sammenligner altid din trælse Renault med alle andre
Off topic:
Har du taget højde for "indkøb af bil samt serviceintervaller"?
Jeg har i øvrigt ikke set dig "bevise" eller dokumentere noget som helst! Du kommer bare med en løs påstand om at benzin er billgst etc....
Samtidig forlanger du at man skal bevise at man har ret hvis man ikke er enig??
Men jeg er da enig så langt at der er mange forhold involveret, bla. overvejelser om billig forsikring ved ny bil og lignende.
Med hensyn til dit eksempel med Mikrobil vil jeg mene at der i (meget) løse tal er op mod 10k eller mere at spare på brændstof om året ved "realistisk" brug på motorvejen ved en lidt større dieselbil istedet for benzin mikro, selvom vi bare siger 15km/l benzin og 20km/l diesel (og her har jeg formentlig været for optimistisk mht. benzinen).
Men man kan da ikke afvise at det billigste er at købe en Ford Ka eller lignende til 65 og så køre max 85km/t på motorvejen for at få en rimelig brændstoføkonomi. Men når trådstarter overvejer at beholde bilen efter de 3 år er det ikke en mikrobil med over 120.000km på tælleren jeg ville beholde
Ps:
Der er vist i øvrigt ikke andre end dig der har nævnt Renault i tråden....
Til trådstarter:
Jeg ville droppe mikrobilerne til det projekt, du skal ihvertfald prøve dem grundigt inden et evt. køb, så du er sikker på at du kan holde ud at sidde i den i timevis på pendlerdagene.
Men jeg ville som kigge på en bil lidt større, evt. med et nogle år på bagen med lavt km tal. Hvis det er en bil i vil beholde efter de 3 år, tror jeg i skal overveje at hæve indkøbsprisen for at få en der ikke er ved at være for "træt" efter de første 3 år....
:
Der er vist i øvrigt ikke andre end dig der har nævnt Renault i tråden....
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
06-08-2015 kl. 10:42
T i
bruger siden
17-06-2006
06-08-2015 kl. 10:49
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Det var ofte! Det betyder, at trådstarter i givet fald skal aflevere bilen til service mindst hver 8. uge.
Det er formentlig ikke usædvanligt for microbilerne - men et godt argument for at kigge efter en lidt større bil med længere mellem service - 30.000km eller mere.
Som Johannes skriver er det nok snarere ca. hver 4. måned, da hun kun kører 2-3 gange om ugen.
Men din pointe er fornuftig uanset, man kan ikke kun sammenligne serviceprisen, men er nødt til at tage intervallet med i sammenligningen
Dette indlæg blev 06-08-2015 10:50 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
06-08-2015 kl. 14:54
Vi så lige en fra hverdagen som pendler i UP, med ca 17.5km/L på motorvej, og sikkert ved de angivne hastigheder. Det må vel siges at være meget godt set i lyset af at det er en benzinbil. Mange diesler går vel ikke meget mere....jo en C3 hdi godt 20.
Og ja KS jeg er grøn af misundelse på din Gelindewagen ;-)
Dernæst vil jeg sige at mange har pendlet flere hundrede tusinde i de gamle trillinger med Toyota motoren som er ganske habil. Dog lader vogen en del tilbage men er stabil på motorvej. De nye UP Seat, og skoda City er endnu bedre efter min mening også på motorvej. .
Ang priser på reservedele er det måske småpenge for nogle men eks dæk i mindre størrelse koster også lidt mindre.
Nu skriver jeg disse ting ud fra at trådsprøger nok ikke har den fornødne erfaring med bil indkøb afskrivninger mv.....Jeg kunne sikkert selv erhverve en eks Hdi C3 til billige penge og få det til at gå næsten op med en ny Citygo men det kræver man ved hvor og hvad man skal gøre når tampen brænder. Der kan være stor forskel værksteder og priser. Vi erfarne ved vel hvor vi skal hen ad, mens de nye måske kommer til at betale mere end godt er.....
Det tætteste man kommer en rimelig diesel i en større udgave end mickro er vel en C3 Hdi ? brugt til omkring 110.000,-
OBS Trådspørger nævner 2-3 gange ugentligt....
Dette indlæg blev 06-08-2015 15:09 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
06-08-2015 kl. 23:34
Men kommer trådspørger med økonomisk formåen måske ??
Det er meget let at sidde her og sige hvilke biler sæder, diesel osv man skal gå efter, men er dog kun for en 3årig periode, og alt andet lige vil det koste hvad end man gør her.....Spørgsmålet ligger vel på økonomien og hvad trådspørger vil betale for den enkelte bil....
Jeg vil da personligt også tage en diesel, men med det i mente at jeg kan komme i klemme på afskrivning om de ca3 år.....ingen ved hvad det er værd, men jo højere pris des større tab vil det ofte give. Nu tror jeg ikke en bil som up eks vil være slidt op af alm kørsel på motorvej efter 3år......Benzin her vil for mig virke tilrådeligt for en der ikke har eller tar chancer ang økonmien.....der er forskel på 2 eller 3 dage. Det koster at have bil uanset hvad man gør.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
06-08-2015 kl. 23:36
Min gamle far køre også 25 i snit i UP'en....vel at bemærke i byen og en smule på landevej...
Brian ottosson
bruger siden
02-02-2006
06-08-2015 kl. 23:58
Om det så skal være en C3/Rio/I20/208 eller andre i samme klasse er en smags sag.
En (næsten ny) kan fås for 100.000. en sprit ny starter på 150.000.
Et godt bud på en brugt kunne f.eks være denne. http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/c3/14-hdi-70-seduction/2568333
En micro er en fin bil, men til lange turer, er det mere behageligt med en lidt større bil.
Om den skal være ny eller brugt kan diskuteres.
Tag ud og prøv de relevante modeller, få et tilbud fra forhandleren incl financering og forsikring.
Når du har fundet din favorit/bedste tilbud må du se på hvor stor dif der er på ny og brugt.
Og træffe dit valg derefter.
Held og lykke med bilvalget.
Dette indlæg blev 07-08-2015 00:14 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
07-08-2015 kl. 01:10
Altså forskellige tab/afskrivinger på forskellige biler. Jeg nævner den sammenblandning grundet de varialber der kan være både forskikringsmæssigt og på økonomisk formåen, plus evt salg om 3år hvis ikke man køre X-antal km.
Nu er det vel en smags sag om man vil have fartpilot, men kan erhveres til små 5000,- på en skrabet model------så de 118.000 du nævner er far out....
Problemstillingen er vel om man vil eller kan betale for C3 plus den famøse forsikring som muligt kan slå det lidt "ihjel" ....Måske en god ide for trådspørger at danne sig et overblik over prisen på en evt forsikring, og hvad der kan lade sig gøre.
Og ja alle ville umiddelbart sige C3eren....ville jeg selv. men om det holder vand når vi når til slut dato for bilen er jeg ikke sikker på-----Hvis den skal afdrages må der forventes Flere rente udgifter samt gebyr for oprettelse af lån....
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
07-08-2015 kl. 15:26
Dine 118 til en up er fordi du vil have regne stykket til at gå op, den går bare ikke ;-) intet af de skrevne ord er grebet ud af den blå......har netværk KS ;-) både hvad angår biler, nye som brugt, men også forsikring.....så derfor kender jeg til de forskelle der kan være.....se det nu i øjnene.....
En micro kan udemærket sælges igen.....dine antagninger holder ikke vand. Eller er det fordi du vil retfærdigøre dine egen køb ;-)
Du tager ikke udgangspunkt i de ting jeg siger eller skriver......Du taler som du har forstand til ;-) du har jo ikke adgang til markedet vel......mine gæt som du kalder dem er taget direkte fra markedet......
T i
bruger siden
17-06-2006
07-08-2015 kl. 17:59
T Nielsen
bruger siden
03-12-2009
skrev:
KS nu ved du altså ikke hvilke modeller der bliver solgt i praksis ;-) dem til 80k går der rigtigt mange af, og med en fartpilot til 5k ja så ........der er ingen grund til at betale overpris for en micro, hvis den skal bruges til pendling....så regnestykket vil ikke holde med din form for prisliste.....jeg gentager igen.....skoda citygo evt med en fartpilot.
Dine 118 til en up er fordi du vil have regne stykket til at gå op, den går bare ikke ;-) intet af de skrevne ord er grebet ud af den blå......har netværk KS ;-) både hvad angår biler, nye som brugt, men også forsikring.....så derfor kender jeg til de forskelle der kan være.....se det nu i øjnene.....
En micro kan udemærket sælges igen.....dine antagninger holder ikke vand. Eller er det fordi du vil retfærdigøre dine egen køb ;-)
Du tager ikke udgangspunkt i de ting jeg siger eller skriver......Du taler som du har forstand til ;-) du har jo ikke adgang til markedet vel......mine gæt som du kalder dem er taget direkte fra markedet......
Hvorfor den selvfede tone igennem hele tråde?
Er du pludselig blevet bilguru som:
"har netværk"
"har adgang til markedet"
"vi erfarne ved vel hvor vi skal gå hen...."
Derudover så påstår du at andre snyder med regnestykkerne.
Du har fortsat kun slynget udokumenterede påstande ud, men afkræver andre beregninger etc...
Bortset fra det, er det da muligt at en mikrobil er marginalt billigst, især hvis du lægger forudsætninger ind, så som at man skal køre langsomt for at spare benzin!
Men men.
En evt. merudgift ved at købe en lidt større bil vil være marginal.
Det eneste jeg kan se at der kan vælte dette regnestykke seriøst mod en mikro er såfremt en evt. meget billig forsikring kan fås med en ny mikro og ikke med en brugt minibil. Dette vil økonomisk rykke pilen i retning af mikro'en
Personligt ville jeg mene at en evt. mindre ekstraregning er pengene værd for at få mere komfort, sikkerhed etc. Det bliver ikke mange kroner ekstra dette kommer til at koste.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
07-08-2015 kl. 18:32
Så længe der ingen konkrete tal forelægger fra trådspørger er der og kan være flere variabler som jeg anfører.....hvor svært kan det være ?
Jeg tar' udgangs punkt i en måske ikke helt så stærk økonomi plus den forsikring som måske kan afgøre det....har intet med selvfedme at gøre, iøverigt er jeg slank og fit hvis du endelig må vide det ;-) Hvis man vil endelig vil nedgøre ting taget fra den virkelige verden og anføre at dette er gætteri og at man aldrig kan sælge en eks micro der har gået X antal km, må det skønnes at være fordi man ikke kender til markedet omkring køb salg og hvilke ting der bliver omsat......
Altså.... nu er der ingen tal fremkommet andet end vi kan konstatere at det er studerende......JEG selv er også tilhænger af en mulig C3 diesel, men ikke hvis det er på bekostning af en evt dyr forsikring vise versa......Har man mulighed for at købe eller låne til en C3 og man økonomisk magter dette, er det da klart at foretrække. Jeg har i mine forslag netop lagt vægt på de mulige variabler der kan forekomme. Hvis nu trådspørger ikke har råd eller de penge det kræver, men måske har det til noget mindre, er det vel også lidt ude i hegnet at sige sæderne ikke er gode nok og der ingen fartpilot er....det vil jeg mene...ikke at jeg er Fan af UP Citygo Mii men kender en del der pendler i dem pga en mulig lav afskrivning, og den relative lave pris ved indkøb....herunder taler vi ikke om A/C eller udstyrsmodeller der så koster som ganske rigtigt anført 118.000 for en UP med udstyr......så er C3'eren klart at foretrække hvis forsikring kan laves til menneske penge....Men det er et faktum at en del bruger de små til 79-80.000 til pendling mm...Man kommer ganske fint fra a -b.....Om man så taler forbi hinanden her kan forekomme....men når alt kommer til alt drejer det sig vel om at trådspørger kan betale og ikke bliver lokket i fælder som ikke kan ses med det blotte øje,......
Profil slettet
07-08-2015 kl. 19:05
T i
bruger siden
17-06-2006
07-08-2015 kl. 19:07
"er vi selvfølgelig på udkig efter den mest økonomiske løsning - under forudsætning af at den stadig møder vores behov. Det er f.eks. selvfølgelig vigtigt at bilen har en høj sikkerhed, er økonomisk i drift og egner sig til de mange timer på motorvejen...."
"......vi nok i udgangspunktet forestillet os noget i omegnen af 70-80.000 kr. (mikrobil-prislejet). Men vi har samtidig også overvejet om det kunne svare sig økonomisk at gå efter en lidt dyrere bil, som så til gengæld holder værdien bedre og kan fungere som en fornuftigt køretøj for os i en del år frem....."
Så de vil nok have økonomisk fornuft, men samtidig høj sikkerhed, "egnethed til motorvej" og er klar på at hæve budgettet hvis det giver mening.
Så jeg vil fastholde at de bør se bort fra mikro'erne og kigge på en mini i stedet. Det bliver næppe mange kroner ekstra der skal lægges.....
Dette indlæg blev 07-08-2015 19:11 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
07-08-2015 kl. 19:34
Jørgen Vestergaard
bruger siden
07-08-2013
skrev:
Jeg synes det i den grad er ærgerligt at denne fornuftige tråd af Mette skal ødelægges af kværulanter som især T. Nielsen. Hvad ligner det at fremfører sine egne mindreværdskomplekser i dette anonyme forum. Hold dog k... Hr. Nielsen. Du bidrager med intet andet en vrøvl. Mette, jeg håber du ud fra de første indlæg føler dig hjulpet.
Har du et problem Hr. Vestergaard ? -) Fik du ikke leaset dine faste tal i den uge eller....
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
07-08-2015 kl. 19:35
Men rolig nu Vestergaard, inden du kaster op fordi du ikke selv formår at dreje problematikkerne......ser vi gerne et kvaliciferet bud fra en "bil" mand som dig ;-) Husk Leasing er no go her .......Tror altså Mette er steget på toget ;-)
Dette indlæg blev 07-08-2015 19:47 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
07-08-2015 kl. 20:12
Dette indlæg blev 07-08-2015 20:15 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
07-08-2015 kl. 20:22
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
07-08-2015 kl. 22:50
ER da i den grad relevant med dine egne indkøb og hvorvidt du som køber er disponeret for at se varibler ;-)
Din viden er altså meget begrænset hvad angår priser og lister, men noget er vel skjult for dit øje ;-)
Du ved da intet om hvad der er lettest at sælge igen, din viden er baseret på gætterier..
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
07-08-2015 kl. 22:54
Jørgen Vestergaard
bruger siden
07-08-2013
skrev:
PS. At du mener (T Nielsen ) at have "opdaget" at jeg faktisk er fagmæssig klædt på, er da vældigt. Skal det nu være diskvalificerende at have faglig viden og skal jeg ligge under for en tåbelig idiot som dig ? Troede ærligt talt dette var et forum for teknisk kyndige og ikke for halvvinds wannabees som typer som dig. SLUT.
Nej men dog Jørgen som du tager på vej og sikke et pænt sprogbrug du besider ;-)
Jørgen lad mig nu høre hvordan din dag er gået ? ;-) det virker til du ikke har nået din kvote for omsætning af kontrakter ? Nej Jørgen du diskvalificere dig selv, du må komme ind i kampen som bil manden .....-Du må tage et nyt og forbedret kursus i almen sprogbrug for begyndere.....lære at kontrolere de ting der er uden for din rækkevidde ;-)
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
07-08-2015 kl. 22:58
Disse kan monteres for små 2000,- og bliver monteret på de små skrabede ;-)
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
08-08-2015 kl. 17:12
K S
bruger siden
08-08-2015
skrev:
Formuleringerne til "T I" minder utrolig meget om dem fra Renault trolden....
Mit bud er, at der er tale om en og samme person....
Bemærk at Renault trolden igen igen kræver dokumentation men ALDRIG selv fremlægger nogen....
Forklaringen finder du her:
http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=storhedsvanvid
Hehe ja rask er han ikke ;-)
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
08-08-2015 kl. 17:22
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Pt. glimrer du ved at slynge den ene løse påstand ud efter den anden. Jeg har vist mine regnestykker - og med temmeligt mange biler gennem årene og nær familie, der har haft uafhængigt værksted i 50 år (dog lukket nu gr. alder), kender jeg trods alt en hel del til emnet.
Nej, jeg baserer mig ikke på gætterier, men på udsagn fra andre i branchen. Fulgte du lidt med, ville du vide det. Eksempelvis er det meget få bilmodeller, hvor den mest skrabede bliver solgt i nævneværdige tal, da de udelukkende er skabt for at kunne reklamere med en lav "fra" pris. Det gælder også disse trillinger. Intet nyt under solen. En skrabet model er også svær at sælge igen, da de fleste hellere vil have lidt udstyr i form af A/C centrallås, fartpilot m.m. Igen: Ingen gætterier (i modsætning til dig), men erfaring fra branchen.
Nej, jeg sammenligner ikke hjemmestrikkede løsninger med fabriksmonteret udstyr.
Mine påstande kommer indefra hvor de laver tingene, jeg var næsten ved at skriv tumbe, men er ikke sikker på du fatter pointen i det hele....Her gælder det ikke om at google sog til viden som du har gjort i årevis og så forsøgt at hagle på nogen på ukonkrete fakta. Du er ikke istand til at se ud af boxen.....der ligger altså lister med udstyr der kan eftermonteres og det er netop det jeg anføre....men nej det skal være fabriks monteret ikke.....Så er du jo lidt af en umulius når du netop ikke fatter disse ting...Dit googleri vil ingen ende tage....og ja jeg har og får min viden om du vil indefra, så kom igen trold med en ny liste der refærdiggør en UP eller lign. behøver at koste 118000 med fartpilot.....det kan eftermonteres for små 5000,- og er helt det sammen. Så kom ikke her og påstå jeg ikke ved hvordan man gør det billigst....og dette gælder alle former næsten pånær en A/C .
Du køre og bruger selv hjemmestrikkede løsninger ....du ved hvad jeg mener ;-)
Altså kom igen når du får vasket din Renault og gnubbet din fiat 500 med en træls gl fire motor ;.)
Du kan sprælle lige så meget du vil, dine evner rækker bare ikke til det virkelige liv når praktikken sætter ind....forstå det dog ;-)
Til din fatsvage orientering kan jeg oplyse jeg er i bilernes by, og du er meget velkommen til en rød pølse og måske en tur i en 4 matic hvis du ikke bliver alt for misundelig ;-)
God lørdag
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
10-08-2015 kl. 16:06
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Ja, når argumenterne slipper op, må man jo gå efter manden. Plat og umodent - og det demonstrerer jo med al tydelighed, at du ikke har sat dig ind i tingene.
PS. Tjah - hvis man synes 100Hk er "træls" i en bil i denne størrelse så OK med mig. ;-)
K S din argumenter var særdeles svage må man sige.....du kunne ikke, dine evner rakte ikke osv.....du kunne kun det du er bedst til nemlig at google dig igennem universet som du bedst forstår dette.....SAGEN ER og var at man nemt kan montere fartpilot ;-) Du er bagefter på viden og points.......
Iøvrigt hvem gider 100hk.....det rækker jo ikke til en overhaling som du netop lige har fået her.......
Så tager vi den lige en gang til for læserne....K S du købte jo i sn tid "Mercedes" Citan som jo er en kinesisk opkobling af Renault ;-) Way to go
Dette indlæg blev 10-08-2015 16:14 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
11-08-2015 kl. 11:46
Mette Christensen
bruger siden
03-08-2015
skrev:
Mange, mange tak for de mange, mange, MANGE svar. Det hjælper altsammen - selvom jeg må indrømme at jeg står lidt af undervejs i nogle af diskussionerne ;-) Og jo tak, Jørgen Vestergaard, jeg føler mig afgjort hjulpet! Det ser ud til at vi måske køber mine forældres Toyota Yaris (diesel), der har kørt godt 70.000 km.
Nu hvor jeg har jer - er der nogle af jer der ligger inde med nogle sparetips? Udover at holde øje med dieselpriserne og holde den på 110 fremfor 130 km/t på motorvejen.
Det lyder som et ganske fornuftigt valg, hvis i kan blive enige om en fornuftig pris for begge parter. (og bilen i øvrigt er i god stand/ikke for alt for gammel)
Mht. sparetips er det primært et spørgsmål om at holde farten moderat, følge trafikken, undgå unødvendige overhalinger, lad være med at ræse afsted i byen for at komme hen og holde for rødt ved næste kryds etc.
Derudover undgå korte ture med koldstart (tag cyklen i stedet) det er både bedre for motoren og sparer brændstof da en kold diesel ikke går så langt på literen som når den er varm
Off topic:
Det vist meget høfligt at sige at "det hjælper altsammen" om svarene i tråden ;-) (men gode manerer og pænt sprogbrug er jo altid velkomment)
Dette indlæg blev 11-08-2015 11:47 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
11-08-2015 kl. 19:38
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Har du fuldstændigt tabt sutten?
Dine mindreværdskomplekser er ret irrelevante - men da du tydeligvis ikke har nogen nogle saglige argumenter, er det åbenbart, hvad du kan mønstre.
PS. Måske skulle du læse lidt på lektien? Citan er en Renault Kangoo med andet emblem - og den har aldrig været i Kina. Jeg har iøvrigt heller aldrig ejet et eksemplar - hverken med det ene eller andet logo, men pyt: Du er jo immun overfor fakta - bare du kan lire dit ævl af for at forvirre en stakkels bilkøber.
Hold dig nu til din fiat og renault.... Dette er jo middelmådigheden når den er bedst i test ;-) .og husk du må ikke lyve ang de biler du har haft ;-) Mindreværd kommer jo som dit når man er nødtvunget af mangel på viden til at køre i Renault ;-)
Ja taber sutten dagligt ;-) Køber du en ny til mig, eller har du rigeligt at se til...
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
11-08-2015 kl. 19:43
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
11-08-2015 kl. 20:40
J A
bruger siden
20-11-2010
skrev:
Ubegribeligt du ikke fatter at ingen gider høre på dit kværulerende nonsens bavl. Du må være utrolig fatsvag Taber Nielsen. Få dig dog et liv og brugt krudtet til noget brugbart. Biler har du IKKE forstand på. Fat det og tjek venligst ud - Helst Forever.
Du er da tosse trold nr 2 efter K S med de få fakta viden ;-) Du kan jo se om du tør tvinge mig ud......nu er det ikke mig der sidder her morgen og aften vel .......Rygklapper uden power kalder man også folk som dig ;-)
OBS nej ang biler er jeg helt lost.....solgte 4 i sidste uge på aukt og tabte på de 3 af dem....så der har du sikkert ret i.
Nu var fakta imidlertid dette at man sagtens kunne komme ud at køre i lille ny vogn med fartpilot til ca 85000,- Men det er vel også forkert/løgn ifølge din overbevisning ikke sandt ;-)
Du har sandelig et kultiveret sprogbrug....dette siger vist meget mere om dig end om mig ;-) Var ordet Taber et du måtte google dig til, eller er du blevet kaldt det så ofte før så det lå lige for ;-)
Dette indlæg blev 11-08-2015 20:49 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
11-08-2015 kl. 23:51
K S ligger lavt i renault svinget....Hans niveau tyder på extrem form for selvforherligelse......ævl eller ej.....efter hans egne lister kan micro kun fås med fart pilot til ca 118.000.....Han VIL bare ikke indse at løbet er kørt med en pris til 85000 max....der er omend en lille/stor forskel hvis vi taler økonomi her....Derfor hans evindelige ævl om at han ikke bruger halve løsninger....det må siges han bruger ganske meget krudt på at tildække sine brølere ;-) ikke nemt at falde igennem her på så relativt et nemt punkt.....Tænkt sig at være så intrigant en snob og så sidde her og spille fandango for en stakkels ung piges penge.....han burde skamme sig, men det får man ham ikke til.....han burde med en tur i dykker klubben ;-)
Det han ikke har opdaget er at han selv er Trolden.....han trolder så meget så han ikke selv kan se virkeligheden ;-)
T i
bruger siden
17-06-2006
12-08-2015 kl. 14:33
Der er da mildest talt "flere kokke der fordærver maden" i forhold til at provokere/ville have ret og være nedladende og uforskammet overfor andre etc.
Og det er da i øvrigt ikke en bruger med et "to-bogstavs navn" der har været mest i gang med at svine andre til i tråden, når nogen er uenig etc.......