Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

23-07-2015 kl. 19:53

Anders Nielsen

bruger siden
10-10-2014

skrev:
Jeg kan godt se pointen med at der i 7-sæders biler ikke rigtig er noget baggagerum tilbage når alle sæderne er i brug.

Den Honda du linker til er dog noget ældre end hvad jeg har lyst til at kaste mig ud i.

Findes der nyere biler med 6 sæder eller er det gået af mode?

Mercedes R fås med både 6 og 7 sæder fx:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/r320/30-cdi-4-m/2467721

De fleste til salg er dog diesel, men det gælder nok generelt for 6-7-personers biler.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-07-2015 kl. 07:11

Den er svær.....VW Sharan ville jeg tage et kig på. skydedøre, og bagsæder som flex. vil sige at enten kan man have 3 enkelt sæder bag forsæderne og 2 helt i bag, eller 2+2 bagsæder. 7 ialt . Men den koster og ved ikke om den fås i benzin udgave. Jeg vægter lidt dine egne ord som sikkerhed og let tilgængelig, men disse komfort ting koster.....men i kan jo kigge på om det overhovedet er noget for jer ang. anvendelighed og se på prisen bagefter. I Diesel udgaven som jeg forstår det koster den 550.000, men kan sikkert rykke 50. af den i afslag. Men helt sikkert en bil i vil kunne have i mange år fremover. Glemte den nye VW Touran som også har 7 sæder, de sidste to nedfældet i bagage rum og til at trække op hvis man skal bruge dem. Den koster 360.000 i benin udgave i den nye model og også et kig værd bestemt.

Ja i skal ud og kigge på de forskellige som kan have interesse.....så som Ford S-max med flere.....men tror ikke man finder et sædesystem ala VW Sharanen til pengene hvis det skal være sikkert og godt....der er Ford Galaxy også, men en relativ stor bil.

Kig på dem det koster ikke noget....

Dette indlæg blev 26-07-2015 07:18 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-07-2015 kl. 15:15

Anders Nielsen

bruger siden
10-10-2014

skrev:
Hej forum.

Jeg er ret grøn mht biler, så jeg håber at kunne få nogle gode råd og måske erfaringer.

Vi er 6 personer: 2 voksne, 2 børn (5 og 7 år) og 2 babyer (tvillinger på knap 1 år).

Udover sikkerhed er det vigtigt at børnene kan komme ind og ud, så smertefrit som det nu kan blive. Jeg vil gerne udgå at skulle flytte rundt med de små og isofix sæderne :-)

Vi bør i en forstad til København og brugsmønsteret er først og fremmest korte ture til insitutioner (2km), til at køre på arbejde (7 km) og til at besøge den nærmeste familie (5-20 km). Nogle gange om året skal vi også til Jylland eller måske endda på bilferie, men det er mindre vigtigt.

Pga de korte ture er jeg blevet rådet til at købe benzin og det begrænser så vidt jeg kan se udvalget af brugte biler en del.

Budgettet er 250.000 til 500.000 kr.

Hvad ville du købe?

mvh.
Anders

VW Sharan er i benzin udgaver, let brugt her eks http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/sharan/14-tsi-150-trendline-bmt/2368021

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-07-2015 kl. 16:24

Anders Nielsen

bruger siden
10-10-2014

skrev:
Jeg kan godt se pointen med at der i 7-sæders biler ikke rigtig er noget baggagerum tilbage når alle sæderne er i brug.

Den Honda du linker til er dog noget ældre end hvad jeg har lyst til at kaste mig ud i.

Findes der nyere biler med 6 sæder eller er det gået af mode?

De 6 eller 7 bestemmer du selv over i Touran eller Sharan

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-07-2015 kl. 13:54

Anders Nielsen

bruger siden
10-10-2014

skrev:
Tak for det T Nielsen. Jeg vil helt sikkert se på især Sharan for den ser ud til at matche os rigtig godt

Det var så lidt. For at i finder det helt rigtige skal i lave lidt fodarbejde. Ud og kigge de forskellige der er på markedet og så derudfra vudere hvilke der kan have jeres interesse. Der er kommet en del nye 7pers biler på markedet i den tid. Eks er Bmw grand tourer 2 ude nu til en pris a 440.000, men ikke skydedøre. Problemet vil nok altid være at der vil mangle plads med 6 i bilen og en evt barnevogn med tilbehør..

Man kan sagtens løse det, men det koster hvis man skal op og tage det man kalder 9 personers som også findes i både i Vw caravelle og Mercedes og Ford. Men så er bilerne større og en del dyrere. Ang barnevogn mm skal i købe det som er mest fleksibelt i forhold til plads i bilen.

Seat Alhambra som minder om Sharan er også et kig værd, næsten samme bil

Dette indlæg blev 27-07-2015 15:17 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-07-2015 kl. 15:00

Anders Nielsen

bruger siden
10-10-2014

skrev:
Hej forum.

Jeg er ret grøn mht biler, så jeg håber at kunne få nogle gode råd og måske erfaringer.

Vi er 6 personer: 2 voksne, 2 børn (5 og 7 år) og 2 babyer (tvillinger på knap 1 år).

Udover sikkerhed er det vigtigt at børnene kan komme ind og ud, så smertefrit som det nu kan blive. Jeg vil gerne udgå at skulle flytte rundt med de små og isofix sæderne :-)

Vi bør i en forstad til København og brugsmønsteret er først og fremmest korte ture til insitutioner (2km), til at køre på arbejde (7 km) og til at besøge den nærmeste familie (5-20 km). Nogle gange om året skal vi også til Jylland eller måske endda på bilferie, men det er mindre vigtigt.

Pga de korte ture er jeg blevet rådet til at købe benzin og det begrænser så vidt jeg kan se udvalget af brugte biler en del.

Budgettet er 250.000 til 500.000 kr.

Hvad ville du købe?

mvh.
Anders

Hej igen Anders:

Dit spørgsmål ang hvad du ville købe, kan jeg tilføje at jeg selv ville have auto gear eller som i VW DSG gear som det hedder. Spørg evt forhandleren om benzin kontra diesel spørgsmålet....De små ture kan på sigt sode dyser i motoren til, men hvis man køre en længere tur om ugen går det sikkert. Jeg kender eks. en fys der har en Diesel fra VW som køre små ture igennem 8år. Der har aldrig været problemer. Måske kommer i til at kunne lide at tage på nogle små ture i weekender mm hvis i får jer en bil hvor det er nemt at tage afsted.

Har kggget lidt mere ang større vogne også med skyde døre, men de fleste er diesel....de kan fås brugte eller let brugte også under de 500,- men ikke sikkert de falder i jeres smag.....Mercedes Vito, VW Caravelle/multivan, Citroen Jumpy...mfl. fælles for dem er at de er 8/9 pers vogne med plads til alt. Jeg ved en del med mange i famillien har brugt VW caravelle til transport, men den er ikke så lækker at se på som før omtalte Sharan. Håber du kan bruge det til noget.