Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

14-07-2015 kl. 07:27

Hej.

Har du pengene eller skal den financieres? Skal den finacieres, bør du have mere fokus på ydelse end pris.
Hvilke behov har du ellers for bil i hverdagen?
Hvilket udstyr ønsker du. Ubetinget/ønskeligt?
Hvor lang tid ønsker du at beholde den?

Da det er din første bil og du som sådan ikke er mærke entusiatst , vil jeg sige at du bør gå efter en så ny bil med så lang garanti som muligt. Til 200 km om dagen vil en Polo/Ibiza/Kia Rio/Hyundai i20 i diesel være fine. De koster dog alle mere end 150k hvis der skal være mere end 2 trin på blæseren. Du får ikke meget golf/audi A3 for 150k. Jeg tror personligt ikke på der er den store forskel i holdbarhed i forhold til de forskellige mærker, men der er forskel på køreoplevelserne. Disse betyder dog ikke alverden når du bare skal køre på motorvej.

Sæt dig ned, lav din analyse på økonomi(indkøb/drift) og udstyr og ikke mindst komfort. Tag derfefter rundt til de forskellige forhandlere og se på,hvem der kan gøre det bedste for dig.

Havde jeg selv skulle bruge en pendler til 200 km om dagen, havde jeg valgt den nye i20 med 1.4 diesel, udelukkende pga økonomien, udstyret og garantien.

/Jakob

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kristian K.

Kristian K.
bruger siden
11-04-2011

16-08-2015 kl. 23:05

Hej Jonas-)

Jeg ville bestemt kigge på en Citroen C3 1,6 Blue HDI 100 Seduction. Den går over 30 km på literen - dette er for nyligt blevet uafhængigt bekræftet.

Citroen/Peugeot = PSA Gruppen har i mange år været kendt for rigtig gode dieselmotorer. Modellen er ikke en ny konsstruktion men det er aktuelle motor-)

Bilen fås fra helt med bla klimaanlæg og andet rart komfortudstyr til nøjagtigt 150.000 kr,-

Der er helt sikkert flere andre gode bud, Jonas, men som pendlerbil og til kampagneprisen får du efter min mening knapt en bedre "samlet pakke" end denne.

Held og lykke med bilkøbet-)

DBH Kristian K.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg