Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-04-2015 kl. 15:59

Hehe jaa svaret hænger stadig i luften.....alt kan sode til når det er diesel....men noget tyder på at de dyrere diesler er bedre end de billige...Eksempelt er en Seat 2,0tdi med dsg gear......9år gl og kørt 85000km med en meget bykørsel...ejeren som er kvinde siger at den aldrig har fejlet noget....er hun heldig eller ??

Diesel trækker bare så meget bedre.....man kunne jo anlægge den betragtning at hvis det skulle sode til på et eller andet tidspunkt er man villig til at ofre de ca 4000 det kan koste at få renset dyser op....Diesel er jo fin mekanik og hvis det går i stykker koster det noget mere end benzin.....men blot man ved eller kender den potensielle risiko er det vel ikke noget at ligge søvnløs over.....

NEJ er ikke tosset når du blot husker på at en evt risiko for tilsodning kan koste lidt kroner....men du har tilgengæld et meget lækkert træk i bilen.....Men husk service tiltiden....

Dette indlæg blev 23-04-2015 16:01 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

23-04-2015 kl. 16:18

Hej. Har kørt diesel i snart 10 år, som om det var en benziner (ca. 12.000 km/år).... hidtil ingen problemer, men har altid brugt BellAdd som additiv når der tankes. Ved godt at det så bliver lidt dyrere pr. liter, men eeeeelsker turbo-dieslens massive bundtræk. :-)

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

23-04-2015 kl. 16:48

En moderne diesel kan sagtens klare mosten, bare du ikke kører morfarkørsel hele tiden, og så som Peter skriver, bruger et additiv.

Omvendt så kører de nyere turbo-benziner også rigtig godt, og trækker næsten som en diesel.

For nogle år siden da min gamle TDI var til service, lånte jeg en Golf 1,4 fsi, den trak godt selv med lave omdrejninger, og på 360 km brugte den kun 18 l benzin.

Jeg ville vælge ud fra hvor jeg får mest bil for pengene, og se bort fra brændstoftype i din situation.

Hilsen Lars

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

24-04-2015 kl. 11:33

Jeg ville kigge benzin, det kørselsmønster er ikke til diesel.
Dieselbiler er jo også dyrere i indkøb, så kig lidt længere og find den benzinmodel du vil have. Alternativt kunne du jo overveje at importere en benzinmodel?

ps.
"Gamle" erfaringer med diselbiler kan du ikke bruge til noget. I gamle dage var en diesel ofte meget holdbar uanset behandling. Moderne dieselmotorer er langt mere følsomme, soder til, får problemer med partikelfilter etc.

Dette indlæg blev 24-04-2015 11:36 redigeret af dets forfatter.