Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J P
bruger siden
28-08-2008
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
12-04-2015 kl. 21:07
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
13-04-2015 kl. 09:20
Mk K
bruger siden
12-04-2015
skrev:
Tjoh hvis man skal lease for et enkelt år eller to så måske, men det er stadig dyrt, det ville være billigere at købe en i20, hvis jeg kan sælge den igen.
Hvorfor skulle der være flere allergener i en 3 år gammel bil end en ny bil?
I nye biler damper materialer af al mulig kemi, mens nye biler vel kan rengøres og få skiftet luftfiltre..
Dette indlæg blev 13-04-2015 09:47 redigeret af dets forfatter.
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
19-04-2015 kl. 20:37
Køreegenskaber er mindst på højde med Golf.
Der er Japans svar på en BMW.
J R
bruger siden
13-12-2013
20-04-2015 kl. 20:16
Mk K
bruger siden
12-04-2015
skrev:
Jeg tror nu ikke jeg er allergisk over for duften af ny bil :), men ellers tror jeg det går med en udluftning. Det har nok også noget at gøre med at jeg ikke stoler meget på danskerne, og ikke har så meget erfaring med biler. Hvis der er en der har maskeret med alle mulige tricks at der har været møgbeskidte børne og at det har været en rygerbil, og jeg så efter 14 dage begynder at få det dårligt, det tør jeg ikke.
Men tak for pointen alligevel.
Man kunne være fræk og spørge, hvorfor du spørger om råd af danskerne, når du har problem med tiliden til dem?
T i
bruger siden
17-06-2006
28-04-2015 kl. 12:08
Du skal kun transportere dig selv og har ikke specielt pladsbehov?
Du skriver en del om økonomien og hvis det har prioritet skal du ikke op i Golf-klassen (for at køre én person 50-60 km om dagen).
En ny bil i Golfklassen kan i løbet af 3 år sagtens have tabt i omegnen af 100.000kr i værdi (+/- afhængigt af model, udstyr, nypris etc.) .
Det er mere end indkøbsprisen på en mikrobil!
Hvis du synes at Mikrobilerne som Picanto, Up etc. er for små, kunne du jo evt. overveje mini'erne. Polo, Fabia, Fiesta, Mazda 2, Yaris mfl.
Der er fornuftig komfort og det er noget billigere i værditab etc. end bilerne der er større.
Personligt ville jeg, med dit behov, (og hvis økonomien har prioritet) dog nøjes med en mikro, hvis det skal være nyt, det vil være noget billigere end de andre biler.
i øvrigt har både Skoda og Seat prislister/udstyr etc. på deres hjemmesider??
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
28-04-2015 kl. 18:03
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Selv tak - oplysningerne var blot til info - ikke egentlige anbefalinger :-)
Skoda er ganske populær - også som brugt, så den skal du ikke frygte. Seat holder ikke prisen helt så godt, men er typisk også billigere, så dit værditab i kroner og ører er nok ikke højere. Det handler også lidt om, hvilken version, farve m.m. man vælger, om den er populær på brugtmarkedet den dag, den skal sælges. Det kan være svært at spå om.
Toyota Verso findes kun i 1 størrelse - det er kun antallet af sæder, der varierer. I versionen med 5 sæder, har du bare ikke mulighed for at klappe sæder op i bagagerummet. 7-sæders versioner er lettere at sælge og holder prisen bedre.
Hvis du kun skal have bilen i kort tid, kan Mercedes muligvis være relevant alligevel, da de nogle gange har ganske fordelagtige leasingaftaler. Hvis du er til leasing, kan det være værd at undersøge, da det ikke er givet, at de ender med at være dyrere end de øvrige.
Der er jo også den der hedder Verso-S, som er mindre end den 7 sæders Verso. Verso-S er nærmest en krydsning mellem en Ya ris og den store Verso
T i
bruger siden
17-06-2006
28-04-2015 kl. 21:56
Mk K
bruger siden
12-04-2015
....... Det centrale er at den er økonomisk(km/l) og stabil også på motorvej, men det er vel mere motoren og kun lidt bilstørrelsen.
Måske jeg har ladet mig bedrag, men det virker som at golfklassen eller hvad vi nu kalder det, lige har kræset lidt mere om detaljer, interiør mv.
Jeg har også bildt mig ind at det vrimler med små minibiler og derfor er svært at komme af med, men der er måske også flere der efterspøger
Det bliver værditabet der for alvor betyder noget for økonomien. Med dit ret begrænsede km forbrug kommer brændstofforbruget ikke til at flytte mange kroner (i det store billede) så koncentrer dig primært om lavt værditab (i kroner) i stedet for at stirre dig blind på biler, der kører langt på literen.
Det er klart at dyrere biler som regel er lidt mere lækre indendørs etc. Men højere nypris koster som udgangspunkt i form af højere værditab.
Der er ganske rigtigt mange brugte mikroer (og formentlig også mange mini'er) og det procentmæssige værditab er derfor måske en smule højere end for større biler. Men det er stadig billigere at tabe eksempelvis 43% af 130-150.000 end 40% af 250.000 over tre år
T i
bruger siden
17-06-2006
29-04-2015 kl. 10:45
Mk K
bruger siden
12-04-2015
skrev:
Ja, men hvordan f. vurdere man et værditabt på bilen om 2-3 år i forhold til størrelse og mærke? Så skal man sidde og søge på disse her brugtsalgssider, som er med stor udsikkerhed...
Du spilder tiden, hvis du forsøger at regne det ned på sidste krone.
Med de biler du ønsker er du oppe i et bilbudget på 40-50k om året, så de sidste kroner kommer forhåbentlig ikke til at vælte dit budget
Overordnet set, jo højere indkøbspris desto højere værditab!
Så hvis du skal holde værditabet lavt skal du købe en Ford KA til 70k....
Der vil selvfølgelig være forskelle på værditab, nypriser etc. men holder du dig til "anerkendte" mærker, går det næppe helt galt. (Så jeg ville ikke købe en Dacia, den får du næppe meget for om 3 år).
Et af de mest økonomiske køb kunne eksempelvis være en Fabia. Prisen er noget lavere end en Polo, den har fornuftigt udstyr og Skoda holder prisen temmelig godt.
Modellen er dog helt ny, så der er sikkert leveringstid (og måske er forhandleren derfor ikke så villig til at forhandle om en god rabat).
Ps.
I øvrigt ville jeg dog overveje at købe en let brugt bil. Et par år på bagen betyder at det værste værditab er taget.....
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
29-04-2015 kl. 15:29
1: Hvor meget har du råd til at tabe på en bil ?
2: Hvad må den koste ?
Profil slettet
30-04-2015 kl. 22:35
K S
bruger siden
30-04-2015
skrev:
Hvor længe skal vi vente på indlæg nummer 7 i denne tråd fra den altid storsindede Renault trold ??
Er det ikke et brud på præmisserne omkring din behandlingsdom at du bruger internettet?
Profil slettet
01-05-2015 kl. 14:51
Mk K
bruger siden
12-04-2015
skrev:
Ja Toyata har en brint ix35 men de vil ikke ud med prisen, så ved ikke hvordan de har tænkt sig at sælge den.... Det med el kan vi evt. tage i en anden tråd.
God pointe, men hvis jeg skal til Frankrig så er mini klassen nok heller ikke optimal, men jeg har ingen planer om SÅ lange ture.
FYI, det er Hyundai der har en ix35 i brintudgave. Toyota lancerer snarligt en brintbil der hedder Mirai, forventet pris: 5-600.000,-
Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005
01-05-2015 kl. 23:26
Mk K
bruger siden
12-04-2015
skrev:
Ja Hyundai (red. tak til V A) har en brint ix35 men de vil ikke ud med prisen, så ved ikke hvordan de har tænkt sig at sælge den.... Det med el kan vi evt. tage i en anden tråd.
God pointe, men hvis jeg skal til Frankrig så er mini klassen nok heller ikke optimal, og jeg har ingen planer om SÅ lange ture.
Min arbejdsgiver har Leaset et par brint IX35 biler til ca 10.000kr pr måned. Rækkevidden er ca 700 km, men der er også langt mellem brinttankstationerne...