Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

21-03-2015 kl. 12:00

Mikkel Venneberg

bruger siden
10-09-2007

skrev:
Hej.

......

- Octavia er bygget med Audi motor og på en VW undervogn.

......

På forhånd tak.

Mikkel

Man kan også vælge at sige at Skoda, Audi og VW er bygget med Seatmotor og på Seatundervogn..... men det kommer nok til at starte en religionskrig som får Mellemøsten til at ligne en skolegård i det store frikvarter!Hvis du alligevel har mod på en VAG model, så ville jeg da mene at en Seat Leon var en model, som sprælmæssigt minder mere om din Mazda.Uanset hvad kommer du nok ikke galt afsted med en af de tre nævnte 😊

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

21-03-2015 kl. 17:18

Forstår godt at du bliver forvirret.
Du skal huske på at på nettet kan du finde ALLE meninger, og der findes intet på denne klode som een eller anden ikke har været uheldig med, tag feks. Kvinder, alkohol og biler. Men det betyder ikke nødvendigvis at du oplever det samme.

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

21-03-2015 kl. 18:57

ÅOP er ikke helt som beskrevet ovenfor. ÅOP indeholder ALLE udgifterne ved lånet.
Du kan læse meget mere på dette link:

http://www.laaneberegner.nu/billaan.asp

Dette indlæg blev 21-03-2015 18:57 redigeret af dets forfatter.

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

21-03-2015 kl. 19:50

Hvis du vil køre sikkert de næste 10 år, så ville jeg nok gå efter oktavia eller måske en Civic Tourer.
Honda har ry for at være meget holdbare.

Thomas Dahl

Thomas Dahl
bruger siden
06-01-2004

21-03-2015 kl. 22:15

Det der taler for Leon'en er, i min opfattelse, et væsentligt federe design.Da Octavia og Leon alligevel er bygget af de samme legoklodser (stort set) kan man jo lige så godt vælge den som alle de andre ikke har valgt, især når den ser så meget bedre ud. Og selv om den nok er lidt mindre rummelig synes jeg det er en fair pris at betale for den daglige glæde ved at benytte en flot bil.Men der findes selvfølgelig også dem, der foretrækker Octaviaens mere "klassiske" (eller trætte?) linjer....Men som flere skriver - ud og prøv, ingen er direkte dårlige i vore dage, så tag den den slår den reneste tone an i jer 😊

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-03-2015 kl. 00:29

Der er nogle gyldne spiller ang finansiering af biler.....Santander, diba , nordania finans, alle.....forhandleren vil ofte selv have et af de skelskaber som bankerne ikke kan konkurere med......Sweed bank er også en værdi kompetant....ang tilbud på 1års forsikring....hold nallerne væk fra disse tilbud....ofte er det if forsikring der står bag, og de holder næppe hvad en kunde måtte have af ønsker til en forsikring.....brug den du har nu....problemet med mange forsikrings selskaber er at de ofte ikke vil betale uden vrøvl eller retssager.....kun en del af summen mm.....

Tænker lidt at 100.000 er noget i overkanten af hvad 3'er kan eller vil indbringe.....men ser du først når du får bytte tilbud .......nærmere 60-70.000

Dette indlæg blev 22-03-2015 00:33 redigeret af dets forfatter.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

22-03-2015 kl. 11:24

Som Jacob vil jeg også foreslå at du tager et kig på Honda Civic Tourer, Peugeot 308 SW har iøvrigt også fået god kritik. Med det budget du arbejder med er det vist meget lettere at finde muligheder end begrænsninger, i den klasse.

Jeg har selv Civic'en men i almindelig Hatchback, dejlig bil som jeg er vældig tilfreds med.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-03-2015 kl. 13:38

Mikkel Venneberg

bruger siden
10-09-2007

skrev:
Jeg har Tjenestemændenes Forsikring, som jeg tror er det billigste jeg kan finde.

Så du mener at Santander, Diva, Norden og Steen er billigere end hvis jeg går i banken?

Ja i de langt de fleste tilfælde er det billigere, men undersøg hvad netop DU skal give i banken......

Ja der er mange biler der kan bruges......men måske der skal tænkes grundigt over hvilken og prøve kør mange......skriv dem op på en liste og ta ud og prøv dem.....

Så du skrev Mazda 5 et sted.....en lille mpv er heller ikke værst...Ford C-max ligger også i prislejet. Med de relativt få km i køre pr år kunne en ønske vogn der ellers ville være dyr, kunne erhverves for meget mindre hvis den har gået nogle km, og er ca 2år gl. Men alt dette er noget i skal finde ud af....de koster alle at holde kørende. Men køb den der tiltaler jer mest, meget andet er der ikke at sige om det....find ud af hvilken bil i selv syns er god til jer og køb den ...

Ekempel på dyrer brugt vogn i en anden klasse kunne være denne...... http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/b180/16-be/2399615

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/cx-5/20-sky-g-165-vision/2419296

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/qashqai/12-dig-t-115-acenta/2433352

Nissan acenta fås billigere......

Dette indlæg blev 22-03-2015 15:05 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-03-2015 kl. 22:20

Mig bekendt er det kun den nye 140hk tsi der har fået tandrem indtil videre.....men er man obs på problemet, kan man jo evt få forhandler til at skifte kæden....koster i omegn af ca 4000kr.....så er man sikret....ellers køre de godt. og ja den nye variant er en pæn bil. men koster også derop af...og når rimelig tæt på noget dyrer brugte biler af anden kvalitet.....man får ofte hvad man betaler for...Passat er også en flot bil i den nye version.....

Dette indlæg blev 22-03-2015 22:22 redigeret af dets forfatter.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

23-03-2015 kl. 08:24

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Mig bekendt er det kun den nye 140hk tsi der har fået tandrem indtil videre.....men er man obs på problemet, kan man jo evt få forhandler til at skifte kæden....koster i omegn af ca 4000kr.....så er man sikret....ellers køre de godt. og ja den nye variant er en pæn bil. men koster også derop af...og når rimelig tæt på noget dyrer brugte biler af anden kvalitet.....man får ofte hvad man betaler for...Passat er også en flot bil i den nye version.....

Interessant pris.

Hr lige fået oplyst at det koster 10K at skifte en 1,8 TSI kæde hos Skoda.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

24-03-2015 kl. 14:17

1.6 GDI motoren i Ceed fejler absolut ikke noget. Den har knap så meget moment i de lavere omdrejninger, sammenlignet med Focus og Octavia (hvis det er deres turbomotorer), men det betyder ikke at den er langsom, og når du alligevel kommer fra en Mazda der heller ikke er udstyret med en turbo, så er det nok ikke noget du kommer til at mangle.

Personligt synes jeg at Ceed er den pæneste af de tre, skarpt forfulgt af Focus. Focus har så deres meget roste 1.0 Ecoboost motor, der indtil videre ikke har budt på nævneværdige problemer. Jeg ved så ikke om det er den motor du har kigget på i Focus?

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-03-2015 kl. 14:58

Mikkel Venneberg

bruger siden
10-09-2007

skrev:
@ a w

Ford Focus får gode anmeldelser på køreegenskaber ikke mindst, så det er selvfølgelig en god mulighed.

Jeg har også kigget på en billigere løsning end at købe nyt/næsten nyt og i den forbindelse på en lidt "ældre" udgave af Focus'en, som tidligere er kåret til årets brugtbil 2009.
De fremhæver bla. benzinudgaven i 1,6 med 100 heste, som driftsikker og økonomisk i service/reservedele.

Det er en bil man kan sammenligne med min egen (motortype, årgang, solid, økonmisk at vedligeholde), bare med mere plads og udstyr.

Det ville så være den økonomiske/fornuftige løsning, hvis jeg skal have en bil med mere plads og lidt mere udstyr, uden at stramme budgettet for meget.

Desværre er udvalget ikke så stort af Ford Focus 1.6 (100 hk) st.car med en nogenlunde ens kilometerstand som min egen Mazda (65.000)

Pas nu på ikke at springe over hvor gærdet er lavest.......en af de gamle modeller du omtaler fra o9-10 koster alligevel i omkring fra 120 og op.....den nye model ville klart være at foretrække på mange parameter......Laveste pris på de "nye" brugte med 105hk er ca 150.000,- og de bliver hurtigt solgte....jeg har en her som kunne være interressant for dig, men du skal så sælge din egen privat....Men gå efter de nye modeller der kom midt eller sidst i 2010, der får du markant mere og bedre bil for pengene end de gamle....

Blot eks på en fin vogn http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/10-scti-125-titanium-stcar-eco/2397843

Prisen fejler intet her.....hvis man vil sammenligne med andre er man velkommen

Dette indlæg blev 28-03-2015 15:04 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

31-03-2015 kl. 00:12

Nej Jan ikke helt......kommer an på hvilke biler du har testet og prøvet, og om du kan se det hænger sammen med det oplyste......

Men vi ser gerne du kommer med et input her......

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

31-03-2015 kl. 00:13

http://www.bilzonen.dk/biltests/2015/03/ny-ford-overhaler-golf-som-den-bedste/#.VRnJsIzU92s

Her bland bilbasens bruger er der mange gør det selv drenge.....= gamle biler

For at bruge Jans super inlæg ;-)