Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
18-03-2015 kl. 09:48
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/dacia/sandero/15-dci-75-ambiance/2420259
Det vigtige for mig at se her, er at den har fartpilot, aircon og håndfri til mobil, samt at det er diesel som vil give en del bedre økonomi på motorvejen. Og så er den større end en i10.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
18-03-2015 kl. 15:48
Kristian K.
bruger siden
11-04-2011
18-03-2015 kl. 17:56
Alt er jo i sidste ende relativt og kommer an på smag.
Personligt ville jeg også kigge grundigt på en UP i mellemudstyret og med 5 døre i 75 HK versionen.
Den har stort set de samme praktiske kvaliteter som i10 minus 1 liter i bagarums-vulumen-)
Dertil er den, efter min og manges mening, foran alle andre mikrobiler hvad angår køredynamik og komfort også på motorvej og ja, jeg har kørt alle i segmentet-)
Sidst men ikke minds så har den d.d den suverænt bedste gensalgsværdi - særligt hvis du vælger den i sort.
Til et budget på 120.000 får du en NY bil her og er ikke tvunget ud i at købe brugt minibil.
Jeg kan dog sagtens følge argumentet med minibil og øget kørekomfort ift. mikrobil - men jeg ville altså kigge imod nævnte VW UP!
Held og lykke med bilkøbet-)
DBH. Kristian K.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
18-03-2015 kl. 23:56
Man kunne jo stille sig selv det spørgsmål hvor tit man eks skal til service....for blot at nævne en af de ting der kunne være interessant at vide for økonomien .....en bil sluger 20% eller mere ved kørsel over 110km/t....Tilhver en tid er en mini bil mere komfortabel og ikke mindst mere sikker end en micro....vi taler vægt størrelse etc...
fra 117-128.000 fåes C3 hdi i let brugt fra sidste år....endvidere kan nævnes benzin bil Toyota Yaris til små 120.000 plus minus for en 5 dørs. med den slidstærke 3cylinder...Hvis det var mig ville jeg tænke over total økonomien sikkerhed, komfort og evt gensalg......De små micro'er er der alt for mange af i brugt markedet pt....
Hvis total økonomien skal være intakt, og man virkelig ønsker micro bil tager man en til de ca 78-80.000 i basis version.....ingen tvivl om at de små nye som UP mv køre rigtigt godt og er i en anden klasse på mange måder end de forrige micro biler.....men stadig hvis man giver 120.000 for en micro læner man sig op af noget andet end fornufts mæssigt køb--------Lidt salt i micro såret er så at mange af disse bliver lavet med stor profit for øje....og dermed ofte en ringere bil til følge, som ofte ses i kobling/transmission mv....mangel på inderskærme, og på rustbeskyttelse ab fabrik------glemte jeg noget....Det kan lyde lidt barsk, men ikke desto mindre er det realiteter...Har selv en micro i hustand der køre på 8år----
Profil slettet
19-03-2015 kl. 11:45
Steffen Albertsen
bruger siden
01-08-2011
skrev:
Jeg skal ud og finde en ekstra bil til daglig pendling.
Den kommer til at køre 30000 km årligt mest på motorvej.
Der skal kunne være 2 autostole på bagsædet til kortere kørsel og de skal være en 5-dørs.
Jeg har et budget på 120000 så burde kunne få de fleste mikrobiler.
Nogen der har nogen erfaringer med mikrobiler både gode og dårlig.
Nogen modeller der kan anbefales eller frarådes.
Min umiddelbare favorit erHyundai i10.
Køb en demo i20 eller demo Kia Rio så får du en større og bedre bil med lang garanti.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
20-03-2015 kl. 13:26
Steffen Albertsen
bruger siden
01-08-2011
skrev:
Tusind tak for alle jeres input. Dejligt at så mange gider at hjælpe.
Måske man også skulle kigge lidt på mini katogorien og ellers må jeg jo bare prøvekøre en masse biler.
Vi prøvede den nye mikro fra suzuki i går og den efterlod et rigtig godt indtryk både plads og køremæssigt.
Hej Steffen......du skal sådan set tage den bil der for dig er den rigtige og håbe alt holder vand,,,,,ja den nye Suzuki ser spændende ud og kunne være et bud...Få bilen Dintrol behandlet fra start.....lige nu 20% rabat på behandlinger
Kristian K.
bruger siden
11-04-2011
04-04-2015 kl. 12:26
Måske I nu HAR købt jeres nye bil, Steffen ellers vil jeg bare lige bemærke, at leveringsomkomkostninger OGSÅ er til at forhandling og ikke bare er en størrelse, som forhandleren SKAL have betaling for-)
Om han selv hævder det, er anden snak, men der er ikke noget i lovgivningen, der hindrer dig i, at forsøge at prutte også på dét område.
Her kan det dog være en udfordring, at det netop er en mikrobil, som du har i kikkerten, fordi acancen der er meget lille for forhandleren.
Han vil så givetvis være mindre tilbøjelig til at give rabat på leveringen....... Men jeg ville da forsøge-)
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
04-04-2015 kl. 14:09
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
04-04-2015 kl. 16:39
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
04-04-2015 kl. 22:59
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
05-04-2015 kl. 09:38
T Nielsen
bruger siden
03-12-2009
skrev:
Om den har 3 4 eller 5 stjerner er vel for såvidt underordnet hvis og når den er oppe mod langt tungere og større biler......Klaasen over micro havde været at foretrække ang det sikkerhedes mæssige aspekt...men smag og behag
Så her er sikkerhed ligegyldigt, men i den anden tråd er det fuldstændigt vanvittigt at købe en Clio, fordi den ikke har gardinairbags. Kan du egentlig selv finde ud af hvad du mener?
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
05-04-2015 kl. 14:28
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
skrev:
Så her er sikkerhed ligegyldigt, men i den anden tråd er det fuldstændigt vanvittigt at købe en Clio, fordi den ikke har gardinairbags. Kan du egentlig selv finde ud af hvad du mener?
Nej ikke ligegyldigt, men hvis jeg tænker på en micro bil på motorvej ville en større bil kunne være fatalt anyhow hvis den lille bliver eks skubbet til....der er vægt til forskel....Jeg taler om micro der skal pendle på motorvej....så ja jeg mener klassen over micro ville være at foretrække som pendling på motorvej hvor farten er langt større og der udledes mere energi hvis det går galt...andet er det ikke. Du kan som sådan blive smaddert i alle biler...kommer an på fart og omstændigheder...
Tør ikke tænke på hvordan biler ser ud ved højere fart end når de tester på chrash med max 60km/t frontalt, dog med kontroleret chrash.....pæletest med små 30km/t..Syns jeg er værd att give en tanke....Jeg mener stadig at det er uheldigt med den billige type airbags i den nye Clio bla....intet ændret der...for vognen køre super....og er i en pris hvor mange kan være med....Måske skal man forsøge at læse det skrevne....jeg syns Clio er en fine bil i segmentet at køre i også på motorvej især. Men forhold omkring airbags kan vække en bekymring....det har jeg jo lov at mene..
Som en Bmw mand engang sagde med de store nye 5'er serier....er rimelig sikkert hvis man holder sig inden for grænserne af naturlove....
Svaret må være at hvis en micro kommer rigtigt galt af sted på motorvejen alt efter omstændigheder kan det måske være lidt underordnet....kommer an på hjulbase og opbygningen af bil.
Ydermere syns jeg at det er lidt vild med en micro til eks 120.000....godt nok sikkert med meget udstyr....men den læner sig kraftigt op af næste segment i bilklasser..
Dette indlæg blev 05-04-2015 14:40 redigeret af dets forfatter.
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
05-04-2015 kl. 20:31
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
skrev:
Så her er sikkerhed ligegyldigt, men i den anden tråd er det fuldstændigt vanvittigt at købe en Clio, fordi den ikke har gardinairbags. Kan du egentlig selv finde ud af hvad du mener?
Nu har de fleste Citroën C1'ere vel trods alt også gardin airbags. Ikke at den nødvendigvis er mere sikker end den nye Clio af den grund, men her har man da trods alt ikke sprunget over hvor "gærdet er lavest"
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
06-04-2015 kl. 08:57
Klaus Bil
bruger siden
01-04-2008
skrev:
Nu har de fleste Citroën C1'ere vel trods alt også gardin airbags. Ikke at den nødvendigvis er mere sikker end den nye Clio af den grund, men her har man da trods alt ikke sprunget over hvor "gærdet er lavest"
Prøv at se crashtesten af Clio og C1 (dvs. Aygo). I sidekollisionen griber sideairbagén i Clio førerens hoved noget mere skånsomt, end gardinairbagén gør i Aygo, hvor der tilsyneladende kommer et vrid i førerens nakke. Hvilket system der er bedst, skal jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke er ansat i Ncap, men visuelt ser Clioens system mest skånsomt ud.
Desuden fik Clio 89% i børnesikkerhed, mens C1 og co. må nøjes med 80%. Og læg så dertil forskel i størrelse og masse.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
06-04-2015 kl. 14:52
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
06-04-2015 kl. 14:57
T Nielsen
bruger siden
03-12-2009
skrev:
Haha ja den er go'......ved clioen billige side airbag kan der komme indtrængene ting i kabine og hovedet vil bøje ud af sideruden.....tjek nu det hele en gang til....i aner åbenbart ikke hvordan den slags skal virke for at modvirke hoved og nakke skader....studere gerne anatomi....det kan tilrådes ;-)
Men se gardinairbagen i C1. Den fanger jo overhovedet ikke barnet på bagsædet.
Og på forsædet presser den førerens hoved ind mod midten af bilen, mens kollisionen fra rambukken presser kroppen ud ad, ind mod døren, så der sker en skævvridning i nakken. Igen, jeg er ikke i tvivl om hvilken bil af de to, jeg helst ville sidde i.
Og det er da ligegyldigt om der kommer ting ind i kabinen, det stopper en airbag da ikke. Uanset hvad vil der flyve glasskår rundt
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
06-04-2015 kl. 15:58