Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

02-02-2015 kl. 09:45

Vi startede med såden en da vi fik børn,
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/citron/berlingo/16-vti-95-seduction/2341498
der er ikke noget som helst prestige over den eller WOW factor men det er den bedste bil med den bedste plads og funktionalitet som vi kunne finde, vi har tit stået og kigget på nogen som baksede med at få barnevogn og højstol og hvad man ellers skal have med ned i et lille bagagerum, hvor vi bare har sat barnevognen ind med hjul og det hele, den var ideel til os.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

02-02-2015 kl. 21:11

Jamen en Berlingo/Partner er da et udmærket valg, hvis din kone kan leve med det mildest talt usexede udseende, og ry. Masser af plads og jeg tror ikke hun behøver være så bekymret for kvaliteten, den er så vidt jeg ved ok, men der er jo ikke kælet så meget for detaljen/designet, men mekanisk holdbarhed er sikkert ok.

Så hvis udstrålingen af tøffelhelt er fin, er det et godt bud (og når det åbenbart er konen der har bukserne på og sætter budgettet etc. så passer det vel lige i øjet.....)

Deeet gaazz (ihvertfald 70-80% gas ;-) )

Hvis din kone hellere vil have noget mere traditionelt udseende, kunne i jo kigge Skoda Fabia Combi, den har fin plads i bagagerum, men du må nok leve med at krølle arme/ben lidt sammen på forsædet, så børnene kan få noget plads på bagsædet.

Et bud med lidt mere plads kunne også være Ford Focus/Opel Astra st. car. eller lignende, med nogle år på bagen, der burde være ok plads også på bagsædet...

Derudover.

Helt klart benzinbil!

En søgning med nogle bud: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil?Fuel=1&YearFrom=2009&PriceFrom=75000&PriceTo=175000&MileageTo=75000&ZipCode=2200&IncludeEngrosCVR=False&IncludeSellForCustomer=False&IncludeWithoutVehicleRegistrationTax=False&IncludeLeasing=False&Cartypes=Stationcar&HpFrom=90&HpTo=&SortBy=price&SortOrder=asc&Aircon=1

Derudover så lad være med at koncentrere dig om brændstoføkonomi/grøn afgift. Det bliver værditab/reparationer der kommer til at afgøre dit budget.
Så en lidt ældre velholdt bil med lidt ringere brændstof øko.kan sagtens være billigere end en nyere pga. mindre værditab, selvom den nye/nyere går langt på literen ...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

02-02-2015 kl. 23:08

Tænker lidt på de 2m i højden....og rimelig bagsæde plads.....kunne eks Renault Captur eller Ford focus fra 2012 og frem være noget man skulle prøve at sidde og køre i-----Der er mange men'er.... men klart benzin skal det være...

Dette indlæg blev 02-02-2015 23:09 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

03-02-2015 kl. 13:19

Vi har også været meget lune på Cactus men fravalgte den grundet for lidt plads. Citroén tilbyder generelt meget bil for pengene ikke mindst som brugt. Hvis i strækker budgettet lidt længere er der råd til en næsten ny C4 GP tidligere model.

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

03-02-2015 kl. 15:04

JH S

bruger siden
01-02-2015

skrev:
Mange tak for gode råd og bud (også det, der var 70-80% gas :))!

Det lyder som om, der ikke er meget tvivl om, at benzin er at foretrække frem for dielse til vores brugssituation. Fint med den afklaring.

Det er et par solide bud på konkrete modeller, og i tillæg til Berlingo/Partner bilerne har jeg særligt noteret mig muligheden for en Ford Focus st.car fra 2012 (eller senere) - er der nogle der ved, om der reelt er bedre benplads i en Focus end i vores leasede Renault Clio Sport Tourer?

Derudover har jeg haft et ret godt øje til Citroën C4 Cactus, som en mulighed for at få en (helt eller næsten) ny bil. Her vil jeg gå lidt ned i størrelsen på bagagerummet (fra aktulle 443 liter til 358 liter), men synes ellers komforten ser fornuftig ud. Er der nogle der har kendskab til pladsforhold (til ben mv.) i kabinen på denne model, og i øvrigt har bemærkninger til bilen ift. vores behov?

Har ikke siddet i en Clio for nylig, men Focus er noget større end Clio, så der burde være bedre bagsædeplads.
Men hvis du er omkring 2m skal du op i temmelig store biler for at bagsædepladsen ikke bliver meget begrænset, når du kører sædet godt bagud. Skoda Superb, Ford Mondeo eller lignende.

Omvendt kan man også godt have børn/barnesæder på begrænset plads, måske ikke optimalt, men det virker nok.

Mht. til Cactus er det sikkert en smagssag.
Jeg har kigget på/siddet i en, en enkelt gang. Mit indtryk var at den måske nok ser smart ud (hvis man kan lide designet) men den virker som om den er lavet i en lidt ærgerlig kvalitet (hård plast etc.) og synes heller ikke at pladsen virkede overvældende. Så det var ikke det jeg ville vælge.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

03-02-2015 kl. 16:28

Jeg ville bestemt kigge på den nye Skoda fabia combi....en slidstærk vogn til rimelige priser fra ny.....et godt valg tror jeg på mange parameter...også ved senere skift af bil, og lave drifts omk....

Catus ville jeg selv gå uden om, men er jo ikke mig der skal købe den. Men i Fabiaen syns jeg der er value for money

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

03-02-2015 kl. 18:47

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Interessant, at du allerede kender driftsomkostninger og slidstyrke på en helt ny model. Tiden vil vise, om dit gæt er rigtigt :-)

Men ellers ligner det da et godt bud.

Hov hov forvirrer nu ikke manden ;-) Nej jeg syns til prisen ser det fornuftigt ud...den gamle model var ok stærk i holdbarhed.....Den nye minder meget om Golf i anerne...og er blevet en mere pæn bil i udseende...Dog vil jeg anbefale 110hk motoren...Jeg formoder sandelig også at der er rimelig plads i den som den gamle...Ihvertfald en ny model fra skoda som er for mig at se en god spiller i markedet til prisen....Men de skal da ud og sidde og prøve de forskellige biler der kunne have interesse.....

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

03-02-2015 kl. 21:13

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Jeg ville bestemt kigge på den nye Skoda fabia combi....en slidstærk vogn til rimelige priser fra ny.....et godt valg tror jeg på mange parameter...også ved senere skift af bil, og lave drifts omk....

Catus ville jeg selv gå uden om, men er jo ikke mig der skal købe den. Men i Fabiaen syns jeg der er value for money

Fabia er klart et bud på en fornuftig bil i den mindre størrelse.
Men jeg er ikke så imponeret over bagsædepladsen, den er vel stort set den samme som i den nuværende Fabia og det kan godt blive trangt, hvis der sidder 2m på forsædet...

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

04-02-2015 kl. 13:09

Økonomisk vil det med stor sikkerhed være billigere at købe en let brugt når du tager hensyn til rep og værditab (medmindre du får en mandagsbil der er meget dyr i rep.)

Mht. Fabia skal du overveje om der er plads nok på bagsædet. Hvis det er ok, er en Fabia Combi et godt bud. Jeg ville gå efter en 3-4 år gammel model med 105hk, de kan findes til ned omkring 100k (og der skal jo også forhandles om prisen. Med ny Fabia på trapperne burde den gamle blive en smule mindre populær og dermed billigere).

Men for at få mere plads på bagsædet ville jeg nok kigge Focus, Astra eller lignende, de er ikke voldsomt meget dyrere.
Men rent økonomisk er det klart at, jo mindre og billigere bil, jo billigere totaløkonomi.

Men hvis du kan nøjes med mindre bagagerum osv. så er den Civic som KS jo et bud i en helt anden klasse, langt mere sprød (hvis man er til Honda) end Fabia, Focus mfl. Men forventeligt også lidt dyrere i servicepriser, værditab etc..

Men det er jo kun dig og konen, der kan afveje plads, økonomi etc....

Dette indlæg blev 04-02-2015 13:13 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-02-2015 kl. 16:32

Læs !!! nu er vi jo ikke i dit sted.....aner intet om hvilken tilgang du/i har til måske kommende bil....der ligger mange faktorer i disse ting, og valg ....Nogen sætter pris på en helt ny bil med 2 års garanti eller mere, og som først skal synes efter 4år..andre tar en en brugt...mange ting afhænger af tænke måden ang eks hvor mange år man har tænkt sig at have bilen....er man forud seende....børnene bliver størrer....hvorledes har økonomien det.....osv.....Der vil altid være værditab på biler....nogle er bare nemmere at sælge end andre...de nemmeste er dem der bliver valgt med et givent udstyr fælge samt farve....Nu kan det ofte være folk tror de kan spare og springe over hvor gærdet er lavest, men ofte med den modsatte virkning tilfølge......I bliver nød til at indsnævrer jeres valg.....vil i have god plads i en større rummelig, og måske mere sikker bil ? Ja så taler vi eks en mondeo, men der er noget større end dem i har kig på, og er lidt ældre og dyrer i grøn afgift.....men absolut en værdig kandidat som som sikker familie bil.....Dine forslag til 5 biler spænder fra 60-180.000kr....ovenikøbet med en grand picasso der skilder sig ud i størrelsen.....Den koster sikkert på sigt at vedligeholde og reppe......Hmm jeg vil måske sige at når man har små børn ville jeg måske nok vægte sikkerhed højt....med dertil hørende nyeste teknologi i bilen....Fabia er så stadig mit valg...men ikke sikkert det er jeres....men i finder kun ud af det ved at prøve køre de forskellige...her på skrift kan vi kun guide jer til forskellige muligheder...men i skal selv syns at det i vælger at købe er det bedste valg for jer

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-02-2015 kl. 16:49

Ups håber ikke den var stram som du anfører...det var ikke meningen...Der er bare så mange parameter at tage hensyn til....også personlige, hvad man kan li og som fungere for en selv...Men man skal også være villig til at betale for en bil...det koster en moster så at sige, og er kun med tab tilfølge, men sådan er livet jo, men giver frihed for jeres familie...Men syns da også i skal lægge vægt på hvordan i sidder i bilen begge parter, og om det føles gedint....altså en rar fornemmelse i skal have når i køre i den...

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

04-02-2015 kl. 16:55

Lige et tillæg som kunne hjælpe på vej når i kommer så langt at i har en ide om eks 2 forskellige biler...i kunne jo leje en bil magen til i en weekend hos en biludlejer...det kunne give et bedre billede, også om i nu har oplevet den pågældene bil rigtigt i første omgang....det koster lidt men måske vil i føle jer mere sikre i jeres beslutninger

Profil slettet

Profil slettet

09-05-2015 kl. 14:06

K S

bruger siden
08-05-2015

skrev:
Mazda 6 er en fed bil men husk Dinitrol!

Og du skal huske at tage din medicin. Overvej kemisk kastration, både for dine børns skyld og for menneskeheden generelt.