Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

17-01-2015 kl. 19:21

Jakob Olsen

bruger siden
18-02-2007

skrev:
Hej,
min kone og jeg synes efterhånden vores Skoda Fabia fra 2003 har kørt sine kilometer og samtidig skal vi bruge en bil nummer 2.
Touran er bestemt en spændende bil, dejlig rummelig og ellers en pæn bil.
Vores budget er omkring 200K.

Men hvad skal vi vælge?
Vores kørselsbehov vil cirka være 20-25km morgen og tilbage igen om aftenen. (og det gætter jeg på udelukker en diesel)

Skal man være bange for en bil der har kørt 200.000km?
Skal man helst vælge en der er "nyere" osv..
Jeg har et sted læst at touran havde nogle problemer med karosseriet i 2007, men det skulle være fikset i 2008 og frem.
Men håber i kan guide mig lidt frem.
Da jeg er totalt bil-mongol, som dog ikke ønsker at købe katten i sækken.

Vw Touran er på nogen områder en dejlig bil, plads kørekomfort masser af overskud i motoren (Diesel), men vores som er en 2006 har været et meget problem fyldt bekendskab hvor især motor, kobling, kardaner, undervogn (ophæng bærearme, Sporring) og ikke mindst rust alle kanter bagklap, døre, undervogn og skærme. Jeg ved ikke så meget om de nyere modeller andet end at bagklap og skærme stadig er et problem på serie II modellen. TSI motoren kan du læse om flere steder at de har haft kæde problemer med men det skulle vist være rettet på de nyere.
Men som sagt en dejlig bil, hvis den du kigger på ellers har fået rettet motor problemer og der ikke er rust er det nok et ok køb, brugsværdi og komfort fejler ihvertfald ikke noget.
Ellers prøv at besøge denne side hvor du kan hente inspiration og få gode råd.
http://www.touran-forum.dk/

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

18-01-2015 kl. 00:55

Jeg syntes nu ellers vores 2,0tdi bliver passet og plejet udmærket, jeg har kørt bil i 30år de første 20 som chaufør så jeg ved godt hvordan man kører diesel bil, alt hvad der kommer af fejl bliver rettet med det samme for vi er meget afhængige af den og den har aldrig været chippet til flere hk, alle service er overholdt og vi kører 35 til 40000km om året, men det er nok bare en mandagsbil jeg har, hvor topstykke, dyser, turbo, kobling, partikelfilter og alt det andet har været fejlbehæftet.
Nu har jeg aldrig skrevet at han skal holde sig langt væk fra en Vw Touran, jeg har bare forsøgt at fortælle ham hvad han skal være obs på med TSI motoren og rust, hvis han syntes det er en lækker vogn og den passer til deres brug syntes jeg da han skal købe den, uanset hvad andre mener om den.

Dette indlæg blev 18-01-2015 01:04 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Gert Smed

Gert Smed
bruger siden
13-08-2007

18-01-2015 kl. 23:35

Den bliver nu ikke kørt morfar hele tiden, (Selv om alderen er til det navn) :-) men heller ikke med topomdrejninger, men nu er det jo et ret kendt problem med vw 2,0tdi topstykker hvor dyserne går løse og gnaver i topstykket på grund af måden de er monteret i top stykket, turboer på vw/Skoda er der skrevet en del om også har dårlig holdbarhed. At der så er et dusin andre irreterende fejl på bilen er jo så en anden sag.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg