Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
27-12-2014 kl. 09:39
J R
bruger siden
13-12-2013
27-12-2014 kl. 14:33
Men har indtryk af at BMW'er kan blive lidt dyrere at holde i drift med alderen.
Merc har ry for at være billige i reservedele, alt relativt i forhold til bilens indkøbspris.
Altså en buffas der køber en Ford Ka skrabet til 60.000, vil nok føle reservedele er dyrere end han lyster. Men en der køber Merc, BMW, Jaguar, Tesla, Porsche whatever i den prisklasse vil nok mene de er billige.
Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006
27-12-2014 kl. 19:05
Har selv haft Mercedes i 9 år (2 x frikørt taxa) og de har da kostet noget, men ikke urimeligt og har altid fået dem serviceret hos MB. Km på MB'en ville ikke bekymre mig; det er den solide 170 Hk 2,2'er.
Uanset hvad du vælger, så få en FDM-test betinget i slutsedlen.
For begge mærker gælder dog at der kan komme meget dyre reparationer hvis noget af 'det dyre' går; turbo, gearkasse, taktkæde, osv. Men vil man have glæden ved at eje og køre en BMW/MB må man også bære den risiko og altid have lidt skillinger på lommen til en rep....
Hvis du lige ser bort fra økonomien, så er det bare med at komme ud og prøve dem (og gerne nogle flere, så der er noget at sammenligne med!!), og finde ud af hvilken DU får mest køreglæde i (for det er jo det det drejer sig om med disse dejlige biler). Jeg fandt min køreglæde i en momentstærk MB diesel med automatgear. :-)
Pøj-pøj med bilkøbet :-)
PS. meld gerne tilbage i forummet, hvad det ender med.