Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013
18-11-2014 kl. 19:04
Jeg ville høre på svigerfar og gå efter en oktavia eller ceed, så får I da en rigtig bil
T i
bruger siden
17-06-2006
21-11-2014 kl. 20:14
Stop nu med at fodre trolden!!
On topic:
Biler er klart en dårlig "investering"
Så generelt: jo nyere og dyrere bil, jo størrre værditab.
Mht. at bytte bil. Hvis du selv gider sælge den gamle biler kan som regel tjene lidt ekstra, så hvis du vil bruge lidt tid på det og har en smule kræmmergén er det en fin ide.
Mht. finansering tror jeg ikke at der er et præcist svar. Prøv at tale med både bank og forhandler. Der er masser af eksempler på at forhandlerfinansering er ligeså billigt eller billigere end banken. Men har du en billig bank kan de også være billigst. Husk i øvrigt at handle om gebyrer, der kan sagtens være nogle nemme penge at spare.
I den størrelse/pris du nævner ville jeg kigge på en benzinbil med at par år på bagen. Stationcar modeller af Octavia, Focus, Astra, 308 mfl.
Der kan du godt komme et stykke for max 150.000,-
Hvis du evt. har været glad for Octaviaen kan du faktisk også finde den nye model for lige over 200k (ikke i Combi, men den alm. har også kæmpe bagagerum)
T i
bruger siden
17-06-2006
21-11-2014 kl. 23:40
Flemming Iversen
bruger siden
21-09-2011
skrev:
10000Tak...
Sad tidligere i dag og fortrød jeg havde skrevet efter hjælp/råd herinde. Sikke en børnehave..
Min mor har lært mig, at har man ikke noget fornuftigt at sige, så er det bedre at holde mund. Jeg tror også hun mente det skrevne ord, trods hun aldrig sagt det.
Men tak for din mening, og generelt tak til alle de der komme med deres seriøse bud på at hjælpe mig og min familie, er glad for folk gider tage sig tid til at svare.
Hmm jeg har vist ikke tiden eller kræmmergenet til selv at sælge, solgte min sidste bil via autocom, eller sådan noget. Men kan self forsøge på den måde, hvis ikke den indgår i handlen, har forsøgt at tjekke hvad skodaen kan være værd via nettet, og bla en autopris udregner mener kun jeg vil få 25000 ved en forhandler, og den står altså til ca 40000 når man søger direkte på den. Men ved self godt at forhandlerne også skal tjene lidt på den. Umiddelbart tænker jeg det er nemmest den går med i handlen.
I forhold til dine bud på bilen, så er det en Fabia combi vi har, og den er blevet for lille, derfor søger vi efter en oktavia, eller en bil i den størrelse. En af mine venner, anbefalede mig at tage ud og prøve at kigge på 308 sw(tror jeg den hed) og så skulle jeg også prøve en Honda, men kan ikke huske hvad den hed, men en st. car. Så de to, plus Okatavia er helt sikker planen. Overvejer også meget om vi lige skal prøve focus, den har fået en del ros i tråden. Opel kender jeg ikke så meget til, men kunne godt være man skulle tjekke Astraen ud, men er den så stor som feks 308eren?
Vil gerne blive under den 200000, og 150000 lyder i mine øjne fint, men min makker som er tidligere mekaniker sagde tidligere i dag, at udvalget, samt ikke mindst fornøjelsen ville stige så meget hvis vi kiggede på biler omkring de 200000. Han kender en som impoterer biler fra tyskland, og gør dem klar, og foreslå mig at prøve at ringe til ham, så det overvejer jeg pt, nogen der har erfaringer med det?
308, Astra, Focus etc. er stort set samme størrelse, men der er selvfølgelig forskel på bagsædeplads, bagagerumsplads etc.
Octavia'en er nok den med størst bagageplads. Men du må ud og se/prøve dem.
Det er jo klart at jo dyrere bil jo lækrere vil den være, men du vil formentlig også tabe mere.
Hvis du vil smide omkring de 200k ville jeg personligt overveje den nye Octavia, den er ret lækker. Den nye 308 starter også under 200k for en demo, hvis du er mere til fransk.
Import ville jeg holde mig fra, med dit budget finder du ikke noget særligt spændende, medmindre det er af ældre dato. Skal budgettet (inkl. rep.) holdes nede ville jeg holde mig til nyere "kedelige" modeller