Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
10-11-2014 kl. 17:21
Morten F
bruger siden
29-04-2013
skrev:
Hej Julius, Jeg tror ikke du skal forvente at forhandlerne sætter priserne ned pga. en ny model. Måske kan du presse dem lidt mere men det kan du nok også allerede nu,
Jeg tror lige som Morten heller ikke det vil berører prisen på nævnte model særlig meget, med mindre den nye model bliver væsentlig billigere fra ny.
Til gengæld kan det være at man kan se det på priserne på modellen før, da den nu ikke længere er den forrige model.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
11-11-2014 kl. 22:02
Hilsen Lars
Profil slettet
12-11-2014 kl. 18:33
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
12-11-2014 kl. 22:44
Lars Olsen
bruger siden
11-11-2014
skrev:
Hvis du ønsker en tysk kvalitetsbil så kig efter en BMW eller Mercedes. Audi lever på flot design resten af bilen er hverken bedre eller værre end andre leverpostejsbiler.
Her ibland ovennævnte BMW og Mercedes.
Profil slettet
13-11-2014 kl. 19:20
ole edslev
bruger siden
23-03-2008
skrev:
Vi købte en Audi A4 1,8 1995 lige da de kom frem, ventede fra jan til sept. på levering og da ville de give 50 i stedet for 75.000 som de havde lovet for den byttede Volvo.
Vi kørte i bilen i 10 år og da vi købte vores Honda her i juli, kørte vi bag den Audi vi havde haft XE 50 999
Og den så næsten lige så fin ud som da vi solgte den.
Der var ikke andet end at den dryppede med olie, det derfor vi byttede en til en ny 407 HDI.
Hej Ole
tak for en reel udtalelse fra en mand som rent faktisk har ejererfaringer med Audi. Du bekræfter at Audi er kvalitet og ikke ruster. Det underminere KS' s useriøse og følelsesbestemte udtryk.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
16-11-2014 kl. 20:52
Julius spørger om det er dumt at købe en Audi A4 nu, da der snart kommer en ny model.
I dette tilfælde har Julius forelsket sig i bilen, men prisen er en afgørende faktor.
Vil bilen falde i pris p. ga. den nye model eller ej.
Jeg tror ikke det har den store betydning, netop for denne bil at der kommer et modelskifte.
Med hensyn til Audis kvalitet nu i forhold til tidligere, så er det som med både BMW og Mercedes, at de ikke er væsentlig bedre / mere holdbare end mange andre.
Ikke fordi disse biler er blevet ringere, men fordi de fleste andre mærker er blevet bedre.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
17-11-2014 kl. 17:10
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Det er både rigtigt og forkert....
Ja, andre biler er blevet bedre, og dermed er forskellen mindre.
Jo, Audi har forringet deres rustbeskyttelse ifht. tidligere - så på det punkt er de faktisk blevet ringere.
Audi er desuden - i denne ende af skalaen - ikke konstrueret fra grunden af som "premiumbil", men består hovedsageligt af samme dele som koncernens husholdningsbiler som Seat, Skoda og VW - i modsætning til de tilsvarende modeller fra BMW og Mercedes. Disse er dog på vej i samme retning omend kun på motorfronten, hvor Mercedes i stigende grad benytter motorer fra Renault, og BMW deler motorer med PSA og Toyota.
Både BMW og Mercedes har også ringere rustbeskyttelse nu i forhold til tidligere.
Det skyldes mere miljøvenlige lakker.
Du påstår godt nok at BMW og Mercedes også i de små modeller er bygget som premiumbiler.
Hvordan kan det så være at f.eks. BMW 2 turing i bilmagasinet taber i en stortest til VW Sporstvan (tidligere Golf plus)?
Her fremhæves dog til BMW´s fordel at man er sluppet af med rystelserne fra motoren, som ellers er kendetegnet for både 1-serien og 3-serien. Dette tyder i mine øjne ikke på premium.
I en lignende test vandt Audi A3 over Mercedes B-type.
Jeg er dog sikker på at en anden motorjournalist måske ville bedømme anderledes, hvilket beviser at det er den enkelte der bedømmer om en bil er bedre eller dårligere end andre.
Om en Audi anno 2009/10 holder 20 år som en Audi fra 94/95 har gjort, vil kun tiden vise.
Hilsen Lars
Profil slettet
17-11-2014 kl. 18:09
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
skrev:
Både BMW og Mercedes har også ringere rustbeskyttelse nu i forhold til tidligere.
Det skyldes mere miljøvenlige lakker.
Du påstår godt nok at BMW og Mercedes også i de små modeller er bygget som premiumbiler.
Hvordan kan det så være at f.eks. BMW 2 turing i bilmagasinet taber i en stortest til VW Sporstvan (tidligere Golf plus)?
Her fremhæves dog til BMW´s fordel at man er sluppet af med rystelserne fra motoren, som ellers er kendetegnet for både 1-serien og 3-serien. Dette tyder i mine øjne ikke på premium.
I en lignende test vandt Audi A3 over Mercedes B-type.
Jeg er dog sikker på at en anden motorjournalist måske ville bedømme anderledes, hvilket beviser at det er den enkelte der bedømmer om en bil er bedre eller dårligere end andre.
Om en Audi anno 2009/10 holder 20 år som en Audi fra 94/95 har gjort, vil kun tiden vise.
Hilsen Lars
Tak Lars for et objektivt og sobert indlæg, til forskel fra KS ensidige og gentagende hældende vand ud af ørerne. KS - ævl bliver ikke til sandhed ved at gentage det til uendelighed. Prøv næste gang du fatter tastaturet, KS (KarlSmart) om du har noget nyt at bidrage med eller om du blot endnu engang vil trætte os med dine kedelige og som regel forkerte gentagelser.
Profil slettet
17-11-2014 kl. 19:16
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Det må være et trist liv du har, når den eneste glæde du har, er at trolle i et forum.....
Og du kloge alvidende KarlSmart har da et utroligt spændende liv. Du er på her stort set 24-7. Mon ikke det at få et arbejde om komme ud blandt menesker kunne hjælpe på din selvforståelse som orakel. At du ikke tager Bilmagasinet og deres holdninger seriøst siger vist mere om dig end noget andet, så den lader vi bare stå !
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
17-11-2014 kl. 22:48
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Sådan kan det godt læses, ja. Det er nu ikke helt, hvad jeg mener ;-)
Mercedes' forhjulstrækkere mener jeg ikke er helt i klasse med C-klassen og op. BMW's 1 og 2-serie vil jeg nødigt udtale mig om.
. En Alfa 156 blev rost til skyerne i alle tests, men kvaliteten var mildest talt ikke imponerende - og de fleste af de biler, den vandt over i tests kører idag videre mens 156 er skrottet.
Så er vi jo også enige langt he ad vejen.
Biler opfattes forskelligt af forskellige mennesker.
Hvad kvalitet angår, så kan mange mærker godt køre både 3-4 og endda 500.000km, hvis de bliver passet.
Grunden til at især Mercedes, BMW og til dels de større Audier køre længst, er efter min opfattelse, at vedligeholdelsesprisen ikke er stor i forhold til bilernes pris.
Det siger sig selv at vedligeholdelse af en bil med en nypris på 100-125.000kr efter 7-8 år og måske 200.000 km vil være forholdsvis mere end hvis nyprisen havde været 500-700.000kr.
Hilsen Lars