Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Mortensen

Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005

30-09-2014 kl. 08:57

Jeg må indrømme, at jeg altid smiler lidt over de, der prøver at gøre bilvalg til en eksakt videnskab, hvor man kan sætte to streger under er tal for hver bil og vælge ud fra det.

Prøv at se på Jonas' store arbejde med at finde tal og beregne - og så er forskellene på den månedlige udgift så små, at de indbyggede usikkerheder i regnestykket er langt større.

Prøv i stedet at tage en tur i hver af bilerne og mærk efter inde i dig selv - så er der sikkert en af dem, du har det bedst i og med.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

30-09-2014 kl. 14:34

Jeg ville umiddelbart kigge efter Clio IV med 0.9 benzinmotor, eller Fiesta med 1.0 Ecoboost, 100 eller 125hk. Diesel kan som sådan godt gå, men jeg vil mene at du ikke sparer det helt vilde. De er jo også lidt dyrere i indkøb med dieselmotor.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

02-10-2014 kl. 23:10

1.5 diesel i Clio IV er ganske fin, men når ikke du kører mere end du gør, så kan det dårligt svare sig. 0.9 benzin kører f.eks. med kæde istedet for tandrem, som 1.5 diesel har, og selvom dieselmotoren ikke som sådan er kendt for at sode til, så er muligheden der stadig.

Mht. Polo, så får du bare langt mere bil for pengene hos andre mærker. Polo er som sådan en fin nok bil, men jeg synes bare at de er utroligt skrabede i kabinen.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

04-10-2014 kl. 09:20

a w

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Rio´s gearkasse er noget lort

På hvilken måde?