Bilbasen Forum
Indlæg slettet
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
24-09-2014 kl. 16:57
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
24-09-2014 kl. 22:48
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Man får jo ikke rigtigt, hvad man betaler for, hvis man betaler mere for en VW eller Audi med samme teknik som Skoda og Seat?
Eller hvis man betaler mere for en Mercedes Citan end for en Renault Kangoo, der er helt samme bil?
Svaret her må være at eks en Citan er pænere end kangoo, og vw/audi pænere end skoda seat....her taler vi selvfølgelig om samme indmad om du vil...
Jeg mener vw er en pæn vogn på mange måder, men de problemer der kan opstå skal man tage højde for hvis man ellers har sine midler kært....ellers villig til at betale hvis skaden skulle ske....om du kan sammenligne en Vw golf med den lille Bmw 1 serie er op til folk selv at vuderer....1 serien er måske en anelse mindre indvendig, men tilgengæld en køre maskine med sikkert dyrer materialer/teknik/el/komponenter, men man betaler også for det....
Jeg syns da det er en skam at mærket Vw giver problemer for kunderne....meget er smag og behag, men der er forskel i materiale valg og hvor i verden det bliver lavet...om det er japan kina eller østen, tyskland/Frankrig...
Jeg er nu ikke så bange for de kæder ang Vw....har endda sagt til en spørger herinde der var lun på en Caddy, at han roligt kunne købe den hvis han var obs på omtalte problemer.....man kan jo løse problemet med kæden eks ved selv at punge de ca 4000kr ud til en ny, så er man da på sikker grund, når og hvis nu det er den bil man vil have....Men klart der burde ikke være en så omkostnings tung fejl på en bil fra denne koncern....men løses kan det..bilen køre jo ok...så hvorfor ikke minimere et muligt motorhaveri der kan koste en i omegnen af 80-100.000,-
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
25-09-2014 kl. 00:22
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Forskellen består i kølergril og emblem - alt andet er identisk? (Citan/Kangoo)
Mht. VAG er det et spørgsmål om smag og behag. Jeg synes mange af Seat'erne er flottere end de ualmindeligt kedelige VW'er.
Ja kan jeg se,,,,,,der står jo sådan set Renault over det hele hvis man kender deres interiør former mv.....pånær emblemer.....men er jo tydeligt forenhver at det er en ren aftapning af renault.....
Den nye Nissan Qashqai rummer også synlige dele fra renault....bla. motor og luftdyser....sikkert mere....
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
25-09-2014 kl. 17:48
Seat og Skoda er godt nok bygget på samme platforme som VW og Audi, men selve undervognen er mere avanceret, og dermed bedre i Audi og de dyere udstyrsmodeller fra VW.
At biler fra VAG skulle gå mere i stykker end andre mærker, tvivler jeg på, de har bare en ringere garantl.
Det sammenholdt med at ca hver 4. bil i DK er fra VAG gør at det er dem man hører mest om.
Hilsen Lars
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
25-09-2014 kl. 18:24
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
skrev:
At rugbrødet er fra samme pakke, gør ikke et stykke med leverposteg og rødbeder til en dyrlægens natmad med saltkød, sky og rå løg. Heller ikke selvom de er smurt på det samme køkkenbord.
Seat og Skoda er godt nok bygget på samme platforme som VW og Audi, men selve undervognen er mere avanceret, og dermed bedre i Audi og de dyere udstyrsmodeller fra VW.
At biler fra VAG skulle gå mere i stykker end andre mærker, tvivler jeg på, de har bare en ringere garantl.
Det sammenholdt med at ca hver 4. bil i DK er fra VAG gør at det er dem man hører mest om.
Hilsen Lars
Det kan du som sådan have ret i....syns bare problemet med kæderne og garantien på disse var voldsomt for de kunder der oplevede dette....skandaløst at Vw forsøger at platte og snyde sig uden om....selv visse mekanikkere som skulle undersøge en bil for løs kæde kunne eller ville ikke høre problemet.....følger var motor haveri til 80.000...Det kalder jeg for et cirkus nemo
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
25-09-2014 kl. 22:29
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Dream on ;-)
Nej, undervognen er ikke mere avanceret blot fordi de har et dyrere logo. Det er samme platform/undervogn, men der er forskel på balancen mellem sport og komfort.
Jeg tror ikke, at VAG-biler generelt går mere i stykker end gennemsnittet, men de er bestemt heller ikke bedre - trods højere pris på de dyrere logoer. De har desuden haft en del sager med TDI, TSI, DSG, rust m.m. i nyere tid - og det borger ikke ligefrem for den høje kvalitet, som nogle forsøger at bruge som undskyldning for en højere pris.
Det er muligt du tror du ved ALT om biler, men det er åbenbart ikke tilfældet.
Selvom man bruger samme platform til forskellige bilmodeller er undervognen/ ophæng mm. ikke nødvendigvis den samme.
En Golf har f.eks forskellig undervogn alt efter hvilken motor/ udstyrsvariant man taler om.
De bedste Golfer har samme undervogn som Audi A3, mens de billigere modeller Golf deler undervogn med Skoda og Seat.
Hilsen Lars
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
26-09-2014 kl. 14:25
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
De fleste mærker/modeller har forskellige opsætninger af undervognen afhængig af motorisering m.m. Det betyder ikke, at de pludselig har en mere avanceret undervogn. Det er småting, der gør forskellen og altså ikke en helt anden undervogn.
Med andre ord så kan man ikke stole på hverken bilfabrikkerne eller motorpressen, herunder FDM.
Hilsen Lars