Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

17-09-2014 kl. 21:32

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/pro-ceed/16-crdi-115-active/2232763

Jeg har selv overvejet at købe den, såfremt arbejds situationen ændrer sig.

Når du skal køre så langt hver dag, bliver en mikrobil ulidelig, både økonomisk, men så sandelig også komfortmæssigt. Desuden er fartpilot et meget behagelligt stykke udstyr.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

23-09-2014 kl. 01:26

Hmm ja det lyder af mange km og måske 2 gange service om året til ca henholdvis 1800 og 3-3600 kr....alene kørsel 5 dage i ugen andrager jo ca 4800km pr. mdr. plus det løse....men er vel næsten 60.000km om året......Det kræver vel at man finder en bil som ikke har kørt synderligt meget eller en ny.....Der er mange men'er i dette her...en lille motor kan være for lille....også holdbarheden i den, samt træktraft....alt over 110km/t vil forbruge 20% mere i brændstof....de opgivne forbrugstal i ser er på blandet kørsel....man kan sige at motorvejskørsel er det samme som bykørsel...igen kommer det an på hvordan man køre bilen.....til den slags kørsler ville jeg personligt selv op i 1,6 motorer med diesel.....ca 90-110hk....Eks renault motoren er stærk i 1,5liters diesel....og holdbar....men er jo et sats....det kommer til at koste på alle parameter....service, dæk/vinterhjul...Husk ved køb af Hyundai/kia SKAL man overholde service intervallet for at garantien dækker....Hyundai i20 med 1,1 diesel ser spændende ud til prisen....men hvordan den køre aner jeg intet om...Måske er det bedste for jer en helt ny vogn, så det hele spiller fra først dag....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg