Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

27-08-2014 kl. 08:45

A N

bruger siden
26-02-2014

skrev:
Hyundai i10/vw up. Glem toyota Citroën og peugeots nye mikrobiler de er ikke lige så gode

Har du prøvet de nye udgaver af Citroën, Peugeot og Toyota microbilerne?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

27-08-2014 kl. 21:33

A N

bruger siden
26-02-2014

skrev:
Selvfølgelig

Umiddelbart lyder det ikke sådan siden du klart foretrækker i10 og Up. Men alle bilerne har jo et godt niveau i dag. Der er dog en ret stor forskel på de "gamle" trillinger, og de "nye"

Brian ottosson

Brian ottosson
bruger siden
02-02-2006

27-08-2014 kl. 23:05

A N

bruger siden
26-02-2014

skrev:
Du må være ny i bilbranchen siden du mener i10 og up! Ikke er de bedste i mikroklassen. De fleste andre køb end i10 eller up/citigo/mii er åndssvagt

Det er også mig en gåde, hvordan der kan sælges så mange C1/107/Aygo.
De er kun marginalt billigere end Up/Citygo/Mii som har langt bedre køreegenskaber. Samt virker noget mere gedigne/robuste idet.
Mitsubishi Space Star kunne også være et godt bud.
Den kører ikke så godt som Up, men man får godt nok meget udstyr for pengene.
Jeg er ret sikker på den vipper Up af pinden, som den mest solgte.

Dette indlæg blev 27-08-2014 23:07 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-08-2014 kl. 17:43

Jeg ville sætte mine spare penge på en ny yaris 3 dørs til 104.000,-

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

28-08-2014 kl. 21:46

A N

bruger siden
26-02-2014

skrev:
Du må være ny i bilbranchen siden du mener i10 og up! Ikke er de bedste i mikroklassen. De fleste andre køb end i10 eller up/citigo/mii er åndssvagt

Nu er en Picanto da f.eks lige så god som en i10. Jeg vil give dig ret i at det er udemærkede biler, men jeg vil ikke give dig ret i at de skulle være bedre end det nye hold trillinger. Trillingerne fås f.eks med en stor touch skærm, hvori du både kan få navigation, kørecomputer og endda bakkamera - hvilke andre biler i microklassen kan tilbyde det? Og mht. Up, har den jo blot en lidt "tarvelig" løs TomTom agtig gps, der skal gøre det ud for både kørecomputer og navigation.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

30-10-2014 kl. 21:27

Der står noget om at Toyota stod for udviklingen her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Aygo

"This project was called B-Zero. The Peugeot 107 and Citroën C1 are rebadged versions of the same car."

Og her:

http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/three-city-car-kind

"Being developed under the code-name B Zero – a reference to the city car or ‘sub-B’ segment – all three cars are engineered by Toyota. They will share a common platform and some body panels to keep costs down, but each will have different styling and driving dynamics."

Jacob Bjerg Hansen

Jacob Bjerg Hansen
bruger siden
16-09-2013

31-10-2014 kl. 13:20

Hvis du vil give lidt mere i indkøb, men spare på diesel og afgift. Så er C4 cactus diesel et godt bud.

Den skulle også være lidt værd ved salg. En citigo er vel nærmest 0 kr værd efter 5 år.

Kim Kristensen

Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004

31-10-2014 kl. 15:36

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Nu er Wikipedia jo ikke et sandhedsvidne, for slår man Peugeot 107 op samme sted, får man teksten:

The 107 was developed by the B-Zero project of PSA Peugeot Citroën in a joint-venture with Toyota; the Citroën C1 and Toyota Aygo are badge engineered versions of the same car,

http://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_107

Autocar's udlægning kan afhænge af, hvem de har fået informationen af, da det lader til, at begge parter gerne vil tage æren ;-) Det afhænger derfor af, hvor man læser, hvordan ansvaret for udviklingen har været delt.

Pointen er: Det er ikke en "ren" Toyota - eller "ren" PSA, men et blandingsprodukt på godt og ondt.

Sådan er det, de vil gerna allesammen tage æren. men kun indtil noget går galt, så peger alle fingrene i den anden retning :O)