Bilbasen Forum
Indlæg slettet
J R
bruger siden
13-12-2013
30-07-2014 kl. 13:33
Du smider jo mindst 40- 50000 i skifteomkostninger. Forhandlere skal jo tjene på begge biler.
T i
bruger siden
17-06-2006
31-07-2014 kl. 12:03
Hvis du køber en bil i den størrelse du nævner til omkring 200k skal du forvente en årlig udgift fra i omegnen af 50.000kr og opefter og det kan man jo leje en del bil for eller evt. snuppe en taxa indimellem.
Skal den også bruges til hverdag og vil du minimere udgift/værditab er den bedste strategi efter min mening at kigge på mængden af bagage/størrelse på klapvogn og dermed på størrelsen af bilen.
I forhold til weekend ture kunne man nok nøjes med eksempelvis en paraply-klapvogn som fylder meget lidt. Skal man bruge meget plads kunne man overveje en Thule-holder med bagagepose eller lignende.
Der kan ihvertfald spares en del penge ved eksempelvis at kigge på Skoda Fabia/Renault Clio i st. car og især Fabia har et ret stort bagagerum i forhold til bilens størrelse....
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
31-07-2014 kl. 22:03
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Skoda er ejet af VAG og bygges på samme platforme og med samme komponenter, men bygges typisk i Tjekkiet.
Uanset km-tal, kan du med sindsro lige så godt købe en Renault, en Hyundai eller en Opel (etc.) - du kan ikke koble kvalitet med nationaliteter idag, hvor bilproduktion i høj grad sker på tværs af grænser.
Vil det da sige at alle biler idag er af nøjagtig samme kvalitet?
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
02-08-2014 kl. 13:43
Vi kan jo som sådan være ligeglade med hvilken bil naboen køber, bare den ikke er større eller dyre end vores egen :-)
Men nej Mercedes eller Bmw er vel toppen af poppen...men koster også..og så ikke alligevel....for ca 8år siden valgte en i famillien at købe en skoda oktavia fordi konen skulle bestemme.....manden selv var lun på en bmw let brugt 1år gl. Det viste sig over tiden at bmw'en ikke havde kostet dem en krone mere....Skodaen kostede dem 285.000 i indkøb og bmw'en stod til 335000. Der gik gearkasse på skodaen til 25000 plus det løse....og med tab på ca 45000 om året ville bmw'en have været at foretrække....men sådan er der så meget .
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
03-08-2014 kl. 15:16
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
07-08-2014 kl. 00:27
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Det bliver stadig ikke rigtigt af, at du fortsætter.....
"Kvalitet" knytter sig til en genstand eller en egenskab - du blander tingene sammen. Bilens kvalitet er 1 ting - designets kvalitet en anden - blot for at tage et eksempel.
Måden hvor på en bil kører har da også noget med kvalitet at gøre. Samlet set har det måske ikke det helt store at sige for mange mennesker, men det kan nu altså sagtens betegnes som en kvalitet, bla. om bilen er sidevindsfølsom eller om producenten har taget højde for det. Kvalitet er andet end driftsikkerhed og hårdheden i plastikken.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
07-08-2014 kl. 14:37
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Nej - det har betydning for dit bilvalg, men har intet med bilens kvaltet at gøre. Man skal lære at bruge ordene korrekt, ellers bliver det meget svært at forstå hinanden ;-)
Så det vil sige at en Dacia er fuldt på højde, eller måske endda over VW?
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
07-08-2014 kl. 15:28
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Hvordan når du frem til dén konklusion?
"Kvalitet" er en af de parametre, man vurderer, når man skal vælge bil - på linie med design, farve, køreegenskaber, plads, fleksibilitet, komfort etc.
VW har i de seneste mange år haft en tvivlsom kvalitet i mange modeller. Rust, TDI og TSI motorer med problemer, gearkasser, der ikke holder etc. Dacias kvalitet kender jeg ikke så meget til - andet end at de primært er baseret på gennemprøvet teknik uden de store problemer, men rustbeskyttelsen er sparsom på mange modeller. Køreegenskaber og komfort er til gengæld ikke imponerende.
Det er kun ordkløveri for ordkløveriets skyld. Måden bilen kører på er også en kvalitet i sig selv. Hvis bilen sejler fra side til side og ikke er retningsstabil, så er kvaliteten af undervognen ringe. Så kan det godt være at motor + gearkasse og bærearme holder 300.000km, men hvis bilen er et helvede at køre i, så er det jo ikke en kvalitetsbil.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
07-08-2014 kl. 16:11
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/passat/14-tsi-122-trendl-vari-bmt/2116077
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/avensis/18-vvt-i-t2-stcar/2188780
Jeg har valgt bla. passaten her på linket fordi den er nye udgave og jeg syns det er en pæn vogn, tiltrods for at der kan være lidt med dem, men kan der også med toyotaerne....men alt ialt 2 fine eksempler syns jeg selv. I har børn går jeg ud fra, så derfor vil jeg mene i skal investere i sikre biler på rimelig højt nieveau...Jeg syns i skal tage en prøve tur i begge forslåede modeller...jeg vil mene her er value for money til jeres forbrug. Der er næsten altid noget med biler på den ene eller anden måde. så ville måske være forkert at nævne alt der vedrører den enkelte model...Jeg ser disse 2 her som gedigne biler på mange måder...forbruget er ok og sikkerheden i top, og ikke alt for gamle....håber trådstarter kan bruge det til noget.
Obs: Nu er det altid nemt at fremhæve den ene bil frem for den anden, og det kommer sikkert også her...Min fornemmelse er at trådstarter +famillie ønsker at få erhverve sig en rimmelig "kvalitets" bil....så derfor mit valg til ca prisen....
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
07-08-2014 kl. 16:42
Nogle siger hvorfor eje når man kan leje....penge er ikke bundet op i en bil....pengene kan investeres i andre ting som eks bolig (hus) hvis man ellers har økonmi til at betale leasing ud af sin løn...i disse tider er der mange der leaser biler på alle trin...lidt som de lejer dyre lejligheder ved havne eller strand....pengene er ikke bundet og det koster ikke mere, måske endda lidt mindre, for man står ikke selv med ejerskabet og dermed ansvar...
Dette indlæg blev 07-08-2014 16:48 redigeret af dets forfatter.
T i
bruger siden
17-06-2006
07-08-2014 kl. 19:07
Morten Andersen
bruger siden
30-07-2014
skrev:
Jeg får en e-mail hver gang, der er kommet et nyt indlæg, og jeg skynder mig da stadigvæk ind for at se, om det nye indlæg skulle være et svar på mit spørgsmål og ikke et nyt indlæg i debatten om, hvad man definerer ved ordet kvalitet :).
Men når nu jeg har jer her ;):
Er der nogle bilmærker (defineret som max 10 år gamle biler), hvor jeg generelt skal mindre bekymret for et højt km-tal (eksempelvis over 150.000 km) end andre bilmærker, hvor jeg skal være mere påpasselig med at købe deres biler, som har gået over 150.000 km?
Du kan ikke opdele det firkantet på bilmærker eller modeller.
Når det er sagt ville jeg dog være noget mere skeptisk overfor at købe en mikrobil der havde kørt over 150k km end end dyrere model fra samme fabrikant, da det jo er klart at der er sparet alt hvad man kan på mikrobilerne, herunder både rustbeskyttelse etc. men kvaliteten/holdbarheden på sliddele ville jeg også forvente kunne være ringere på mikrobilen.
Herudover så vil jeg gerne gentage rådet om at kigge på lidt mindre modeller end Passat/Avensis etc. Det kan sagtens lade sig gøre og der er penge at spare....
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
07-08-2014 kl. 20:05
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/20-trend-collection-stcar/2209012
Dette indlæg blev 07-08-2014 20:09 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
07-08-2014 kl. 22:45
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/c-max/16-ti-vct-105-titanium/2153186
Profil slettet
14-08-2014 kl. 16:45
a w
bruger siden
06-01-2004
skrev:
Hvoffor svarer du så?
En debat med dig er udelukket. Magen til stivnakket skribent skal man lede længe efter.
Du har ingen argumenter udover din egen personlige holdning. Uanset jeg kan henvise dig til den egentlige defination af "kvalitet".
Jeg forstår nu hvoffor du har en "ks" trold, den fyr har en sund humor.
Velkommen i klubben som har opgivet KS. Har selv besluttet jeg ikke svarer på KS indlæg mere da det er nytteløs, da manden/ damen / intetkøn vil have ret for enhver pris have ret og kalder gerne andre ordet " forumtroll"
Dette indlæg blev 14-08-2014 16:45 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
14-08-2014 kl. 19:44