Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

08-07-2014 kl. 18:00

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
Arhhh, shit nu spammer troll'en igen.
hyp nu over til din ven på ebil.

Hørt!!!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

08-07-2014 kl. 18:07

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Om Toyota laver de "bedste" motorer, afhænger vist af, hvordan man definerer "bedst". Teknologisk er de langt bagud med i den forstand, at de fleste andre er gået væsentligt ned i volumen og op i ydelse vha. turbo til gavn for såvel bundtræk som økonomi. Her er Toyota stadig meget gammeldags.

En motor, der bruger 4 liter olie på 15.000km er ikke "fejlfri" - meget langt fra. Jeg har - uanset km-tal/alder - aldrig haft en motor med så høj forbrug. Min nuværende bil (der dog kun har kørt knapt 90.000km) har intet behov for opfyldning af olie mellem service (30.000km).

Ser man bort fra olieforbruget på enkelte motorer, er Toyota dog kendt for kedelige, men driftsikre og slidstærke motorer.

Mazda minder på mange måder om Toyota - men som brugt kan de typisk findes noget billigere. Til gengæld skal man være mere opmærksom på rust end på Toyota.

Hvorfor svarer du altid negativt, når det ikke handler om dit favorit mærke( Renault). Man forstår da godt, at ikke alle er lige positive overfor dig!
Turbo=god økonomi! Ja indtil turboen skal renoveres!!!!!

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

08-07-2014 kl. 22:29

Hej Drenge..

Jan super viden..

KS har da lidt ret, motorprogrammet i toyota, det er da lidt gammeldags. Hvornår har de sidst presenteret en ny motor i en husholdningsmodel??

1,8 toyota motor verdens bedste, den må du altså længere ud på landet med Jan.....

Toyota laver biler, der er super driftsikre og med minimum vedligeholdelses.

Men de er da også noget af det mest kønsløse der er set nord for sydpolen.

Sidst de leverede noget fedt var med Supra twinturbo i start 90'erne. Og så måske lige den sidste aftapning af Celica.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

09-07-2014 kl. 11:32

Det er da et faktum at Mazda 6 i de første generationer, rådnede i bla. skærme, døre og klapper.

Om Toyota er kedelig er vel en smagssag. De første par generationer af Avensis fulgte da i Carina E's ånd med sort og kedelig interiør, med gule instrumentbelysning (hvem sagde velkommen til 80'erne?). De er driftsikre og kører ganske fornuftigt, men f.eks. Ford Mondeo kører langt bedre, efter min mening.

Og jeg vil give KS ret. En motor der sluger 4 liter på 15.000km, er slidt op et eller andet sted. Om det så er stempelringe eller ventilpakningerne er jo ikke til at vide.

Men det er også ligegyldigt i denne sammenhæng. TS virker begejstret for Avensis, så mon ikke vi skulle holde os til at svare på de spørgsmål? ;-)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

09-07-2014 kl. 23:39

Peter Sørensen

bruger siden
03-02-2010

skrev:
GT86 giver lidt håb for fremtiden dog....

Der skulle vist komme en ny Supra i 2015, formentlig med en hidsig V10 motor. Man kan jo så bare håbe den kommer med trykladning. Er dog ærgeligt at de ikke smider en R6 i. Det er også det der gør Nissan GT-R lidt "nederen", selvom det da stadig er en fin bil.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

10-07-2014 kl. 10:33

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Men den er primært en Subaru-konstruktion med Subarumotor ;-)

Chassis og gearkassen er fra Subaru. Motoren er også, men det er Toyota indsprøjtning. Desuden startede Toyota projektet før Subaru kom ind. Og Toyota ejer også dele af Fuji heavy industries der ejer Subaru :-).

Men jeg ser nu mere frem til den nye Supra. Deres prototyper af den ser rigtig fin ud :-)