Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

16-06-2014 kl. 11:39

Hej Casper. Hvis du ejer bilen privat, kan du udbetale 3,73 kr/km til dig selv skattefrit, når du kører fra firmaadressen (hjemadressen i dit tilfælde) til kunder, men i en enkeltmandsvirksomhed bør du føre kørebog for hver tur (dato, klokkeslet, formål, km-tæller, adresse osv) for at kunne dokumentere rigtigheden overfor Skati tilfælde af torskegilde.

Hvis firmaet køber en gulpladebil, bliver du beskattet af fri bil (du beskattes af min. 150.000 kr/år), medmindre du undlader at betale moms og kun kører erhverv. Du må således godt køre på kundebesøg, men bilen skal muligvis indrettes på en speciel måde.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

18-06-2014 kl. 21:50

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
I den prisklasse du nævner her, er aktuel stand og forudgående brug og vedligeholdelse langt vigtigere end mærke og model.

Ofte betaler du en højere pris for visse mærker - f.eks. VW og Toyota, og så bliver der reelt mindre tilbage til selve bilen. I praksis betyder det, at du får en ældre og mere slidt bil for de samme penge i de pågældende mærker end, hvis du havde købt en mindre populær model.

Så ifølge din logik bør man altså vælge en Lancia, Alfa Romeo, Lada eller Daewoo?

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-06-2014 kl. 00:19

Hvis man er selvstændig er det jo ens revisor der kan hjælpe med at oplyse om de korrekte regler og om det kan svare sig at købe bil ind i firma....Jeg tvivler på det, er bedre at give dig selv køre penge...En Toyota Yaris er svaret på dine trængsler. Ovnikøbet er de små micro biler 40% mindre sikker en segmentet over.....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

19-06-2014 kl. 14:07

Haha nej jeg ved ikke hvor du er skarpest som du skriver, men du må og skal have styr på din økonomiske formåen. Jeg ville ellers ikke tilråde at købe en gammel spand med tilhørende udgifter iform af højere grøn afgift, syn dæk bremser osv. Hvis du skal se en smule respektabel ud er det for mig et must man evt køber en nyere bil. Det ser dine fremtidige kunder altså også. Ikke at en dårliggl bil behøver at hænge sammen med dårligt udført arbejde....men folk sætter disse ligheds tegn. Sådan er det bare. Jeg vil anbefale en ny Yaris 5dørs som kan finansieres med små 1500,- pr mdr og 290kr i grøn afgift hvert halve år. Du får garanti på bilen og der er 4år til syn..Personligt syns jeg det er relativt små penge for et standsmæssigt køretøj og driftsikker mm...lidt ala denne her....http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/yaris/10-vvt-i-t1-style/1907225

Tjek linket til toyota finans i annoncen....25000,- udbetaling og 1356 pr mdr

Dette indlæg blev 19-06-2014 14:10 redigeret af dets forfatter.

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

20-06-2014 kl. 08:36

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Jeg er ganske enig!

Jeg har selv haft Toyota undervejs - og de laver fine biler. Problemet er, at tilliden til mærket trækker prisen op - og i de lavere prislejer betyder det i praksis, at man betaler for meget for navnet og for lidt for bilen og derfor får et mere "træt" eksemplar for pengene.

Se eksempelvis disse 2:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/yaris/10-sol/2170372
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/punto/12/2164567

Toyota'en er 3 år ældre og har kørt 124.000km mere for samme pris. Punto er generelt kendt for at være en relativt problemfri bil, der er billig i vedligeholdelse. Yaris er kendt for at være en af de mest problemfri overhovedet - men med 3 år og 124.000km mere, taler sandsynligheden for, at man har færrest problemer og længst restlevetid i Fiat'en.

Det er nogle meget gode eksempler du har fundet frem, dog er Yaris'en med aircondition, hvilket kan forklare lidt af merprisen. Men hvis man klikker på dine annoncer, så ser man at 75% af Yaris kunderne ville vælge samme bil igen, mens kun 54% af Punto kunderne har lyst til at købe den samme bil. Og går man dybere til værks ser man under " tidligere ejere mener om Fiat Punto / Toyota Yaris" at Yaris ejernene generelt er ret tilfredse med deres bil, mens en del Fiat Punto ejere klager over defekt toppakning, rust, problemer med City servoen og el problemer. Og derudover er Punto'en jo billigere bygget, da den f.eks hverken har kørecomputer og kun kører med tandremmen i stedet for kædetræk. Kun tiden kan vise hvilken en af disse 2 biler der har den længste restlevetid, og hvilken der byder på færrest reparationer.

Dette indlæg blev 20-06-2014 08:38 redigeret af dets forfatter.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

20-06-2014 kl. 22:45

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Punto'en var et eksempel på en bil, der uden rationel grund er lidt mindre populær, og hvor du typisk får lidt mere for pengene. Som med alle andre i denne prisklasse, må man se kritisk på de konkrete eksemplarer - stand, vedligeholdelse m.m., da der kan være store variationer.

En gammel Mazda, Nissan eller Mitsubishi kunne også være eksempler på mindre populære biler, der kan give meget for pengene - men find et eksemplar, der har fået supplerende rustbeskyttelse, da de kan være slemme til at ruste.

Uden rationel grund? Den er dyr at holde kørende. Det kan godt være at delene koster noget mindre, men når de så også går i stykker de flere gange, så er man jo sat tilbage. Du har selv argumenteret imod brugte vs ny, ved at det var ubekvemt at skulle på værksted. Som Klaus siger, så er rust, toppakninger og servostyring et problem på dem, og også varmeapparatet går istykker, fordi folk ikke opdager toppakningen i tide.

Yaris er en 10 gange (bogstavelig talt) bedre bil end Punto.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

21-06-2014 kl. 15:15

Hmm ja man kan fatisk få en del bil for godt 25- 35000

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/grande-punto/12-dynamic/2172520

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/grande-punto/14-active/2167681

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/yaris/13-terra/2176559

Puntoerne fra 05 og frem er særdeles gode i karossen hvad angår sikkerhed og sammenstød....relativ små penge må man sige.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

21-06-2014 kl. 16:27

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Nej, det er den ikke. Det er faktisk noget vrøvl. Punto er faktisk en ganske velbygget lille bil med få problemer. Yaris er rigtigt fin - og oprindeligt også bedre end Punto (vi har selv haft et eksemplar - uden problemer), men med mange km og en del flere år, kommer slidtage og rust til at holde sit indtog, og fordelene er væk - og reservedelene dyrere.

Yaris døjer ikke med rust, såfremt den har fået efterbehandling. Yaris er muligvis en smule dyrere i dele, men det bliver mere end opvejet af, at den vil holde mindre på værksted. Idag er det arbejdslønnen der er dyr.

Den model Punto er mere eller mindre en faceliftet af den gamle. De rådner lige så meget.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

21-06-2014 kl. 23:03

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Prøv nu at læs, hvad dette drejer sig om. Det handler om 2 brugte biler til få penge. Den ene har kørt 3 år og 124.000 km længere end den anden. Vil du påstå, at de ekstra år og km er ganske uden betydning? Eller tror du, at en bil bliver slidt af at køre, hvad der svarer til 3 gange rundt om Jorden LÆNGERE end en anden?

Jeg ville også vælge Yaris'en, hvis bilerne var nye - eller havde kørt samme antal km/år. Det er bare ikke tilfældet her. Yaris'en (der nu ikke længere er til salg) har kørt 200.000km - Fiat'en kun 74.000km. Det forrykker balancen betydeligt.

Jeg må indrømme jeg havde overset km-tallet på Yaris. Jeg havde forstået det sådan at den havde kørt 124.000km. Det ændrer dog ikke ret meget for mig. Jeg har lavet rigtig rigtig mange af de punto'er, og det er en fin bil at køre i, men den har altså nogle svagheder der gør at Yaris stadig er min favorit. Det afhænger jo også af standen på yaris'en, men da der ikke var billeder er det jo svært at afgøre. Men at den er solgt, må næsten indikere at den var i fin stand.