Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

06-06-2014 kl. 17:51

Det er en rigtig dårlig ide at sammeligne biler ud fra pris alene, når de 2 biler er så forskellige, du skal se på dine behov udfra mange andre ting og så se på hvad du har råd til og om bilen skal være ny eller brugt.

Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

06-06-2014 kl. 19:26

Det svarer til at du er i tvivl om du skal købe et gammelt slot eller et nyt rækkehus.

Kristian K.

Kristian K.
bruger siden
11-04-2011

06-06-2014 kl. 22:07

Jeg forestiller mig, at trådens forfatter bedst ved, hvad det handler om, Andreas C, men jeg forstår din pointe.

I min optik er det fuldt forståeligt, hvis man i bilkøbets navn har et godt øje til vidt forskellige mærker, modeller og at budgettet dér kan være med til at diktere om det så ender med at blive køb af brugt eller ny bil?

Som andre er inde på, mener jeg, at du, Martin L, må forsøge at indsnævre dine behov og måske "rangordne" de parametre som du i valg af bil vil vægte højest, næsthøjest osv-)

Det kunne være størrelser som sikkerhed, køreglæde, kilometer på litteren, sikkerhed, praktikalitet, herlighedsværdi mm

Som antydet kender jeg GODT til at være "seriøst tiltrukket" af vidt forskellige bil- modeller-klasser og mærker, så du er bestemt ikke alene-)

Held og lykke med projektet-)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

07-06-2014 kl. 03:11

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor brændstoføkonomi er så vigtig med 10km/dagen? Jeg kan godt se at afgiften er lavere jo bedre forbruget er på papiret, men i det samlede hele er det da fuldstændig ligegyldigt om du betaler 580kr/året eller 3000. Lige der synes jeg ikke fornuft bør gå forud for komfort/goodfeeling.

I dit tilfælde havde jeg valgt Audi. Personligt ser jeg ikke noget specielt ved den, men du virker som om det er bilen for dig, så jeg ville helt klart hoppe på den, istedet for en Clio.

Profil slettet

Profil slettet

07-06-2014 kl. 08:32

Du må lige oplyse lidt mere om den Audi før du kan få svar på det?

Hvad årgang er det? hvor langt har den kørt? stand?

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

07-06-2014 kl. 08:56

Jeg kender ikke til motoren, men de årgange af Audi og VW kan godt finde på at ruste, bla. i bagklappen.