Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

19-05-2014 kl. 22:05

Jeg ville gå efter en diesel, økonomien vil jeg også mene er bedre, da ingen benziner kommer på samme lave forbrug som en diesel.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

20-05-2014 kl. 17:11

En Diesel kan sagtens klare det kørselsmønster, men jeg vil holde med KS.
Med det relativt lave årlige kørselsbehov er der ikke meget at spare på brændstoffet.

Man får forholdsvis mere/nyere bil for pengene ved at købe benzinudgaven, samtidig med at den er billigere i afgift og måske også i vedligeholdelse.

En 1.4 TSI som KS nævner kan godt køre omkring 18 km/l, så der skal køres langt før diesel er økonomisk fornuftigt.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

20-05-2014 kl. 20:07

Hvis du kigger på udvalget, så er en TSi 15-20.000 dyere end en diesel, den kører IKKE længere på literen, snære tværtigmod, og så koster brændstoffet 1 -1,5 krone mere pr. Liter, dieselbiler er 580,- dyere i årlig ejerafgift, med de 15K i tanke, skal han have bilen i knapt 26 år før merprisen har tjent sig ind, og så har jeg stadig ikke indregnet brændsstofbesparelsen.

En TSi er opgivet til 15,4 på literen og en diesel til 23,8.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

20-05-2014 kl. 23:11

Jeg har selv kørt i 2 dage ca 400km i en Golf variant 1,4 TSI. gennemsnit lidt over 18 km/l, så det kan godt lade sig gøre.

Til gengæld tvivler jeg på at de 23,8 km/l i dieslen er muligt med så mange små ture.

Når alt det med økonomi så er sagt, skal det tilføjes at dieslen siger mere end benzineren, så hvis støjniveauet er en faktor skal der vælges benzin.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg