Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-05-2014 kl. 14:35

Tjae jeg har ingen erfaringer med disse 2 selv, men har dog prøve siddet men ikke kørt dem.....S-max er måske flottere i dens form, men Galaxy er overtruffen i plads og måden man sidder på.Bla. kan ryglæn vippes bagud på bagsædder som dem foran. Indstigningen er også bedre. Syns man sidder bedre i Galaxy, men er min personlige mening.....Nu kommer det igen an på smag og behag og hvilken plads man har brug for mv....Regner dog ikke økonomien i disse biler, ang km/l og grøn afgift. Jeg syns måske begge biler er out datede....Der kommer nye af begge slags inden længe. Havde måske kigget på en let brugt Merdedes b klasse hvis den kunne klare opgaven. Bedste test i sikkerhed sjældent set mage til.....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

09-05-2014 kl. 15:54

K S kom nu lidt ind i kampen :-) selvfølgelig forstår du det, du tænker da ud af boxen med den aygo der (griner) Nej valgte måske med vilje at overse de 7 sæder....Hvilken klasse henføre du her til ? mener du kvalitets eller sikkerheds klassen...og jo b klassen er da mindre end en Galaxy, det indrømmer jeg. Hvis spørgeren ikke har laft sig helt fast noget, kunne han jo vende en tur i en, om ikke andet for at prøve det.....Det koster en del med så stor en vogn med 7 sæder og en ringe økonomi i bilen. Men nogle gange skal man da have en øjen åbner.....ikke alt er sort/hvidt. Men smag og behag..b klassen har dog integrede børne sæder som vist på link her......

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/b180/18-cdi-be/2124071

Vil da gerne have en målning på hvor meget en b klasse er mindre i liter på alle pladser plus bagage rum :-) Nu er der forskel på hvordan pladsen bliver brugt i en bil.

Dette indlæg blev 09-05-2014 16:03 redigeret af dets forfatter.

Brian Kielberg

Brian Kielberg
bruger siden
25-07-2004

10-05-2014 kl. 08:38

Nu er S-max og galaxy samme bil incl sæder på alle rækker, så her er der altså ingen forskel.

Forskellen består selvfølgelig i at pladerne (karrosseri) er bukket anderledes bagtil samt at galaxy er en andelse længere samt højere bagtil.

Men de features galaxy kan med sæderne kan s- max altså også herunder indstigning og vip af sæder

Og jo så findes Galaxy kun i 7 sædet version mens s-max findes i 5 eller 7 sædet.

Nogle s-max er så 5 sædet, men forberedt til 7 sæder (seler, airbags og beslag huller i gulvet). Den løsning valgte jeg og købte så sæderne bagefter og monterede selv da dette var billigere grundet afgifter i dette forjættede land.

Nu købte jeg fra ny, men vælger du brugt er der nok ikke samme gevindst ved at gøre som jeg.

Skulle valget falde på s-max fremfor galaxy kan du vel ligesågodt vælge 7 sædet fra start. (ellers vær opmærksom på om bilen er forberedt til 7 sæder - da der gør efterfølgende montering af 6 og 7 sæde nemmere ifht toldsyn)