Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
13-04-2014 kl. 20:11
www.honda-odyssey.dk
Med venlig hilsen Kim
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
13-04-2014 kl. 22:43
Profil slettet
14-04-2014 kl. 22:57
Sune Tybjerg
bruger siden
13-04-2014
skrev:
Hej Bilfreaks
Jeg venter barn nr 4, og planlægger købe en minivan a la Chrysler Grand Voyager, Toyota Sienna eller Honda Odessey.
Udvalget i Danmark er mildest talt ringe, så jeg regner med at betale et firma for at importere en til mig fra Tyskland.
Jeg vil gerne have råd om tre emner:
1) Valg af firma til hjælp med import og omregistrering
2) Har I erfaring med om navigation, radio og evt. DVD-afspillere virker i Danmark?
3) Valg af bil: Jeg har læst en del anmeldelser og er mest hooked på Honda Odessey, men er i tvivl om det bliver svært at finde reservedele og værksteder til den.
Har kørt Chrysleren under en ferie i USA. Stor og lækker, men lidt mere klodset. Til gengæld er udvalget rimeligt i Tyskland, og der kører flere i Danmark, så den er vel nemmere at finde reservedele til.
Kender ikke Toyotaen, men den er meget populær i USA.
Vi kører under 10.000 om året, primært korte byture. Engang imellem en tur i sommerhus (400 km).
Jeg forestiller mig en model med få år på bagen som har kørt under 100.000 km.
Prisidé 300-400.000.
Håber I har nogle gode råd.
Mvh Sune
Hej Sune
har haft lejet en Toyota Sienna SE de sidste 2 gange vi har været i USA. Total fed 8 pers bil. Gad godt at eje sådan en her hjemme i Danmark. Kører selv i Toyota Verso, men når man kommer hjem efter 2 uger i en Sienna, så føles det som at kører i en Aygo. Så held og lykke med at finde en sienna:-)
P.s. Har bemærket at der kører mange af dem nede i Schweiz, så det var evt. hvert at kigge efter en dernede!
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
14-04-2014 kl. 23:00
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
15-04-2014 kl. 00:25
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
En Verso er så også en del mindre end Sharan/Alhambra/Galaxy.
Som jeg husker Hondaen, er den vist ikke større end Sharan og Galaxy - måske tværtimod?
Tidligere generationer af Chrysleren havde ikke det bedste ry - jeg ved ikke, om de er blevet bedre under Fiats ejerskab. Bilen findes også med Fiat-logo - om det gør den dyrere eller billigere, ved jeg ikke, men det udvider da udvalget.
Renault Grand Espace kunne være en mulighed - masser af plads og komfort, og da den har været solgt herhjemme, burde det være lettere at få den serviceret og finde reservedele. Jeg kender ikke de aktuelle versioner, men tidligere var den bedre mht. sikkerhed og rustbeskyttelse end Honda og Chrysler.
Odyssey er faktisk både længere, bredere og med større akselafstand end Grand Espace, højden er meget tæt på at være den samme.
Kim Kristensen
bruger siden
06-01-2004
15-04-2014 kl. 00:31
"More importantly, though, VCM’s relationship with the extra gear in the Touring seems to provide a real fuel economy gain. I could see our instant fuel economy drop from more than 10 litres per 100 kilometres when travelling at 120 kilometres an hour to between six and seven litres per 100 km as soon as VCM engaged."
Ovenstående kommer fra en side med mere information, hvor der også er nogle test af bilen.
http://dansk-bilimport.dk/mpv-guiden/honda-odyssey/
Med venlig hilsen Kim