Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

08-04-2014 kl. 16:42

Hvad motor er der i fiestaen? Skal bilen være fabriksny, eller er let brugt iorden?
Jeg synes Fiesta med 1.0 ecoboost motoren virker som det bedste bud i miniklassen. Her tænker jeg mht. Motor og design.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

08-04-2014 kl. 21:49

Så vidt jeg ved er det samme motor, dog uden turbo. Prisforskellen virker ikke voldsom stor på 65hk og 100hk modellen, så den sidste vil helt klart være at fortrække. 35hk og 45nm er altså en ret markant forskel, samtidig med at motoren vil være nemmere at køre ved lavere omdrejninger.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/fiesta/10-scti-100-trend/2101864

Den har aircon og alt muligt, dog mangler den fartpilot.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

09-04-2014 kl. 08:25

Har du kigget på Renault Clio? De har også en fin lille 0.9 turbo maskine med 90hk. Er ret sikker på at aircon og fartpilot er mere eller mindre standard i dem.

Profil slettet

Profil slettet

12-04-2014 kl. 15:21

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
Jeg har lige været rundt og prøve microbiler, som jeg ellers har vrænget på næsen ad. Men jeg blev klogere.

Jeg/vi har prøve kørt:
Aveo - Blev kasseret pga, spejlinger i ruden fra luft dyser til ruden, sidder for langt tilbage, og spejler derfor for højt på ruden. Også galt på Obel, og VAG.

Aygo (gl. model) - Aygoen er blevet svinet til i hele dens levetid, så den imponerede :), og åbnede min øjne for micre bilerene.
A/C og alufælge til 90.0000,-

Panda - for firkantet, for følsom servoen (Ja der sidder en knap, men kan de ikke bare lave en prograssiv servo lige som alle andre?).

KIA Picanto - Det blev en KIA, det vender jeg lige tilbage til.

I10 - Næsten den samme som Picanto, men der er ikke godkendt træk endnu, og grimt instument bord.

UP!, kasseret pga det der blanke stads, og samme problem som Aveo, og det er et proble på andre VW også. Up'en er vildt hypet, og skuffede fælt. Nu var den så også kasseret inden prøve turen, og så godt kørte den nu heller ikke. Desuden duer sædet ikke til mindre folk.
Vi prøvede ogsp MII, sædet lidt bedre, man slipper for det blanke skrammel på instument bordet, og standard farve er rød, 4 års garanti.

Valgte faldt på Picanto 1,0:
Mere bil for pengene.
Træk, rigtigt træk, den må trække 400 KG uden bremse.
Klima anlæg.
7 år / 150.000 km garanti.
den stod til 95.000, + levering, anden farve end hvid osv. 5 dørs.
Men den føltes bare af mere bil for pengene.
Der er rigtige ruder der kan rulles ned, bagi :)

Hej Jan

sjovt du mener at sædet er bedre i mii end i up'en! Det er det samme sæde så bruges i begge biler!

Dette indlæg blev 12-04-2014 15:21 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

14-04-2014 kl. 23:54

Kunne Nissan Note være noget der skulle ses og prøves......