Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

30-03-2014 kl. 19:17

Hej.

De har et dårligt ry med hensyn til topstykker, specielt det med 16 ventiler, om det er et generelt problem skal være usagt. Ligeså med turboen, som så mange andre med variabel geometri, soder til. Det skyldes primært at man aldrig kommer op i høje omdrejninger så den variable del bliver motioneret. Dette kan afhjælpes med en kraftig accelleration med høje omdrejninger (ex motorvejs tilkørsler) i ny og næ.
Men ellers prøve at søge på Vagcars.dk. Bortset fra det er det en lækker vogn.

/Jakob

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

claus jensen

claus jensen
bruger siden
03-11-2012

31-03-2014 kl. 14:09

K S

bruger siden
31-03-2014

skrev:
Alle fortjener en Fjolswagen så køb du roligt en Pissat.

Vær dog OBS på følgende:

Vægtafgift udgør 7.000,- kroner om året.

3C har store problemer med rust

Tandremsskift koster 8.000,- kroner

Dyserproblemer er meget udbredte

Sæt 50.000,- kroner af om året til løbende vedligehold eksempelvis udskiftning af topstykker, turbo, bremser, kobling etc.

Det er pissedyrt men umådelig dejligt at eje en Fjolswagen.

Mvh

K S

hvad med og få et arbejde knold

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

31-03-2014 kl. 21:47

Jeg tror man skal være forsigtig med at købe den slags vogne privat....nogen der lige vil følge op på de evt skavanker 2,0 har......det kunne blive fatalt for køber rent økonmisk....mange der bøvler med disse vogne forsøger at sælge privat

Dette indlæg blev 31-03-2014 21:49 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

01-04-2014 kl. 11:52

> gaaab < er der mere kaffe ??

claus jensen

claus jensen
bruger siden
03-11-2012

01-04-2014 kl. 14:21

R R

bruger siden
01-04-2014

skrev:
claus jensen: Hvad er det der får dig til at tro, at K S kan få sig et arbejde?

K S har det svært med at folk har råd til at køre i bla. VW. Derfor er det nemmeste at være nedladende overfor VW ejere.

Hvis jeg var dig, Anton, vil jeg nok vægte svaret fra Mads noget højere end det lort K S lukker ud.

tror jeg heller ikke han kan :-)

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

01-04-2014 kl. 16:01

Anton Lassen

bruger siden
30-03-2014

skrev:
Hej

Jeg er tæt på at købe en Passat 2.0 TDI 140 HK 6 gear manuel af en privat sælger. Bilen er fra 2009 og har kun kørt 70.000 km - er det godt eller skidt? Jeg tænker bilen måske har kørt mange korte ture. Ellers nogen der kan oplyse om svage sider på denne model? Kan ikke se rust nogen steder, service er ok.

Venligst
Anton

Anton - der har været en del skriveri om Passat.
Jeg ejer ikke selv bilen, men har noteret mig følgende:

De problemer som Passat og Audi har med den aktuelle 2,0 TDI motor, har jeg aldrig set drøftet eller fremhævet i forbindelse med Skoda Octavia/Superb, som kører med nødagtig samme motor.

Det giver mig grund til at tro, at det i høj grad er føreren af bilen, som er årsag til de ødelagte topstykker og turboer. Jeg kender flere, som har haft en Passat som firmabil, men ingen som har haft en Skoda Superb som firmabil.

Og jeg er altså ikke i tvivl om, at folk passer bedre på deres egen bil end på deres firmabil.

Så den aktuelle Passat er sikkert blevet behandlet lige så godt som de tilsvarende Skoda Superb i privat eje og jeg tror godt at du kan sove trygt om natten - selv om du køber denne.

Bell Ad, som der refereres til, koster altså ikke ret meget. (140-150 kr. for en flaske som passer til 600 liter/ ca. 10.000 km) Og det holder altså mange problemer væk.

Rusten er vist et reelt problem, men mon ikke at du kan låne bilen i 1-2 timer og få denne gennemsøgt på et nærliggende værksted? :-)

Personligt synes jeg, det er en rigtig køn og lækker bil. Og hvis du tager dine forholdsregler, har du muligheder for at blive rigtig dejligt kørende.

Held og lykke. Og skriv lige hvad du valgte!

Johannes Engers Gregersen

Johannes Engers Gregersen
bruger siden
06-04-2005

01-04-2014 kl. 20:38

Jeg ville gå langt uden om en Passat 2.0 tdi. Der er en del statistikker, der taler for at gå uden om den model og den motor (fx: http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-passat-variant-2.0-tdi-785569.html). Det kan man stole på eller lade være

På det mere anekdotiske plan har mine svigerforældre haft netop denne udgave, og har et meget typisk kørselsmønster for dem, der vælger diesel på forkert grundlag (mange korte ture til daglig, lidt længere i weekenden, og så en lang tur til Italien om sommeren).

De har haft et rustproblem, der førte til en ny bagklap efter 3 år. Dog pr kulance.

De har haft EGR-ventiler og andet til en samlet pris af over 50.000 kr, sandsynligvis pga deres kørselsmønster, der dog blev ordnet pr kulance.

Så de var så glade for forhandleren, at de købte en ny VW i foråret - Golf Variant 1,4 tsi dsg (de går benhårdt efter problemmodellerne). Men det er jo ikke fordi deres Passat var en succes - det var fordi forhandleren tog udgifterne for at holde på en god kunde. Det får du jo ikke ved at købe brugt privat.

Køber du en bil privat og med få km, så har du 1) ingen dækning for fejl/mangler og 2) en stor sandsynlighed for, at din bil vil rende ind i fejl pga forkert kørselsmønster.

Profil slettet

Profil slettet

05-04-2014 kl. 12:46

Det er en lækker bil hvor der som i alle andre bilmodeller kan findes eksempler på fejl. Grunden til mange har så travlt med at påpege VWs eksempler oplever jeg som ren misundelse. En VW er sgu da væsentlig lækrere end en Koreaøse ? Og ja, også dyrere, og det passer ikke ind her i janteland

Dette indlæg blev 05-04-2014 12:46 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

05-04-2014 kl. 18:18

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Alene det, at du tror, at nogen er misundelig på en VW, fortæller lidt om, at nogen tillægger mærket langt større værdi, end det kan bære.

En VW giver ikke anledning til større "misundelse" end andre husholdningsbiler - hvad enten de kommer fra Korea, Japan, Frankrig, Italien eller Tjekkiet. Prisen er sat højere end konkurrenterne, men bilerne lever desværre ikke op til den højere pris.

Det vil du kunne se, hvis du læser om biler i andre lande - f.eks. fik den forrige version af Passat betegnelsen "Den evige patient" i Tyskland (Autobild) - og rustproblemer på Passat, Touran og Audi er f.eks. også beskrevet hos svenske "Vi bilagare", men de er måske også bare misundelige og har importeret Janteloven?

Det er faktuelt forkert. Passat ligger i top over mest ønskede brugtbiler og flertal svarer det skyldes image og design/kvalitet. Om det så er rigtigt vil jeg ikke kommentere. Det vil være som at diskutere om farven blå nu også r blå.

Profil slettet

Profil slettet

05-04-2014 kl. 18:32

Jo. Nej. Suk, det er jo som religion at bringe vw på banen her. Over and out.

Dette indlæg blev 05-04-2014 18:33 redigeret af dets forfatter.

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

05-04-2014 kl. 23:00

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:

Nej - det er ikke forkert. Det er rigtigt, at mange er faldet for VW's markedsføring - og de, der har købt for dyrt og derfor har travlt med at lovprise deres køb - og fejlagtigt tror at VW leverer en bedre kvalitet.

Faktum er, at VW ikke leverer højere kvalitet end andre husholdningsbiler - tværtimod har de haft usædvanligt mange fejl på motorer, gearkasser, rustproblemer og meget andet i mange år. Derfor er der absolut intet at misunde - tværtimod.

Ønskede jeg en VW, købte jeg en VW, men da jeg prøvekørte en Touran (som var den VW-model, der matchede behovet sidst jeg købte bil), var prisen for høj, pladsen for lille og motoren for ringe til, at være interessant. Det viste sig sidenhen, at kvaliteten samtidig var alt for ringe - bl.a. store rustproblemer, så jeg er glad for, at jeg ikke blot fulgte med de, der bevidstløst troede på VW's fortræffeligheder.

Nu er design en smagssag, men ind til den aktuelle Mazda 6 kom frem, synes jeg at Passat var den ubetinget pæneste bil, som kunne købes for 300.000 kr. På dette punkt synes jeg, at Passat har haft ubetinget glæde af VW´s ejerskab af Audi.

Og mon ikke det ligeledes er dette, som har fristet de mange Passat-ejere? Jeg er helt enig i, at Passat kvalitetsmæssigt har været overvurderet af mange, men personligt kan jeg altså godt se det prestigeagtige/luksuriøse når en Passat i sort lak kommer kørende.

Audi A4/6 ligger økonomisk uden for mange menneskers økonomiske rækkevidde og i Passaten har man så mulighed for at få noget, der "smager lidt af fisk" til mere begrænsede midler.

Nu banker mit hjerte ikke for de typiske 300.000 kr. biler, men uagtet jeg ville komme til at betale for mærket, så var Passat nok den bil jeg ville købe - før Mazda kom med deres gudesmukke Mazda 6.

Og så lige en ting mere: Er VW-koncernen ikke ofte pionere, når det kommer til teknik. Jeg hentyder ikke til teknik a la den man oplever i de nye Mercedes S-klasser, men var det ikke VW som var først på markedet med en bil som kunne køre 33 km/l og var det ikke også VW som var de første med moderne teknik i forbindelse med downsizing? Den slags er jo dyrt at udvikle.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

07-04-2014 kl. 01:28

K S ja det kan undre en smule med den Fiat 500 der....mener den er hverken funktionel eller tidsvarende teknik....gl fire motor der napper 15 i snit.....men som du siger alt er smag og behag. Det er muligt den ser "smart" ud, men den er det ikke. Fiaten er er opskruet i pris og design. Men det skal vi heller ikke være enige i...Man kunne sige hvorfor så ikke en Ka....en smule mere funktionel men ikke meget, men noget billigere og med samme motor. Blot søndags tanker

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

07-04-2014 kl. 14:18

Okay.......Nej Ka er 1,2 fra fiat (69) men ligger vel også i nogle af de 500 modeller...