Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

26-03-2014 kl. 12:16

Der er flere muligheder at overveje

Kig evt

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/206/14-hdi-comfort-plus/2091957?utm_source=autouncle_web

En anelse for dyr:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/polo/19-tdi-100-fresh/2054871?utm_source=autouncle_web

Hvis den sidste holder hvad beskrivelsen fortæller, ville jeg nok vælge den. Og så smide en gang undervognsbehandling på den.

Jess

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-03-2014 kl. 13:27

Jeg ser det lidt som nogen der ikke kan se skoven for træer.......Metallet i biler bliver nedbrudt på den lange bane.....efter 10 år er bilen ikke helt så sikker ved påkørsler....og i får en del rep set over tid som sikkert allerede der ville kunne retfærdigøre køb af noget dyre og bedre bil......Risikoen er stor set med de antal år i forlanger den skal kunne holde....det holder ikke vand

Johannes Engers Gregersen

bruger siden
06-04-2005

26-03-2014 kl. 22:02

Jeg ser umiddelbart to muligheder: 1) sætte beløbet op til det tredobbelte, så du kan få en 3-4 år gammel bil i mellemstørrelsen, der med lidt god vilje kan holde ti år og en kvart mio. Kilometre, eller 2) flytte til Sverige eller tyskland, hvor bilerne er billigere.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

bruger siden
06-04-2005

27-03-2014 kl. 10:35

@ Michael:

Dit regnestykke indeholder ganske rigtigt ikke reparationer, og det tager selvfølgelig en del af forskellen. Hvor meget ved man jo ikke, men 10.000 kr pr år er vel ikke usandsynligt.

Men køber du en bil til 35.000 kr., så kan du bare ikke regne 10 år frem (eller 7) - så længe holder en 10 år gammel bil til 35.000 kr simpelthen ikke.

Der er med overvejende sandsynlighed bedre økonomi (men lavere driftssikkerhed, komfort og basal sikkerhed) i at købe en ældre bil til 35.000 vs en ny bil hvis du har en tidshorisont på måske 3 år. Men over 10 år, så kommer du jo op på at måtte købe flere ældre biler.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

27-03-2014 kl. 10:41

Jeg forstår ikke helt hvordan prisen næsten fordobles, ved at gå fra en benzinbil til 35.000kr, til en der koster 80.000kr.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-03-2014 kl. 14:18

Jaa ting koster penge.....det gør driftsikrer og sikrer biler også....det kan du ikke købe dig til i en ulykke eller livsforsikring.....men hvad koster fladskærme pc, rejser osv ikke pr år.....blot for at åbne øjne hvis nogen har glemt hvilket forbrug der ofte er i spil. Tænkt nu på børne også i dette spil....tænker sikkerhed, men da også for dig selv, du skal vel tjene penge mange år endnu....ved godt jeg sætter tingene lidt spidsen, men alligevel hvis du er uheldig kan mine forudsigelser komme til at holde stik, og så vil du ærge dig gul grøn over at du på det givne tidspunkt ikke så fornuften i at købe relativ ny sikker bil...Folk må selvom hvad de vil men nogen gange skal der ikke så mange ord til for at ændre en elllers fastlåst opfattelse af tingene....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-03-2014 kl. 15:02

Her er hvad jeg ville prøve at tage en tur i.....sprit ny opel corsa benzin m 5 døre til 129.000.....eller let brugt Corsa 1,3 diesel til fra omkring 133.000-150.000.

Jeg må gøre opmærksom på at der kan være tæt løb ofte når vi taler benzin kontra diesel....den sidst nævnte skal være helt varm i motoroilen inden den præstere et godt gennemsnit....og diesler er noget langsommere til at bleve gennemvarm end benzin som jo er høj explosivt brændstof.....der ligger også en forskel i de grønne afgifter....dieslerne kan være dyrere at servicere, men de køre fremragende. Selv Corsaen er en meget fin bil på mange områder. Sikker som i sikker, og behagelig afstemt undervogn. Gode køreegenskaber, og har på det sidste været sat ned i priser....Men syns du skal prøve dem du falder for. Hvis ikke du har nogle fortrukne pga af mangel på interesse for biler.....er de kendt mærker altid gangbart.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-03-2014 kl. 15:14

Jeg anser bestemt Corsaen for at være en solid og stærk bil til prisen, og sikker. Derfor er det mit bud, også pga af de nuværende lavere priser. Men du skal prøvekøre en, så du kan fornemme om du bryder dig om den. men de køre rigtigt fint...men klart det bedste bud pt .....De andre mærker du nævner er også okey, men til prisen og årgangen, og holdbarheden er Corsaen i mine øjne lidt foran. Hvis vi skal holde os under 150.000.- finder jeg Corsaen som farvorit til en prøvekørsel.....Tjek også biltorvet, der kan være forskel på hvad og hvem der har til salg.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

27-03-2014 kl. 16:35

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
den sidst nævnte skal være helt varm i motoroilen inden den præstere et godt gennemsnit....

Det er så en sandhed med modifikationer ;-)

Men til det kørselsmønster, ville jeg nok mere kigge efter noget benzin. Ford har deres Ecoboost motor i Fiesta, men det er nok lidt over budgettet.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

27-03-2014 kl. 17:24

Hvis jeg skulle køre 45km hver vej på landevej, så havde jeg valgt benzin. Dog kun hvis jeg kunne få fat i en ~1.0L motor med turbo. Ford og Renault har nogle vellykkede motorer, Ford med deres 100 eller 125hk ecoboost og Renault med 0,9 TCe på 90hk.

Efter min mening, så er diesel mest egnet til motorvejskørsel. De kan også godt køre landevej, ingen problemer der, men med de nye små turbo-benzin motorer, så ville jeg vælge det til landevej.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-03-2014 kl. 18:36

Netop derfor jeg anfører synspunktet at en diesel tar længere tid om at blive varm end en benzin motor.....det kan sikkert gå ud på det samme rent økonomisk. En diesel skal ved normalt vejr køre 25km ca inden den bliver varm i olien, ikke at forveksle med kølervandet...Hvis man køre relativ pænt kan de fleste benzin motorer præstere et ganske pænt snit. Selv Corsaen i benzin, hvor gennemsnit siger 18,9km/l og køre mere på landevej med 80eller 90km/t....Alle parameter ang gennemsnit på literen har med vejret og vægt at gøre....Når vi er under ca 12-13 grader ude køre den lidt mindre..Husk biler skal køres til inden man opnår et godt gennemsnit

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

27-03-2014 kl. 19:24

Hvorfor er folk så besat af tanken om oliens temperatur? Oliens temperatur har meget lidt med motorens økonomi at gøre. Det der har betydning er selve motorens temperatur, og dermed kølevandet. Olien giver de sidste procenter når vi snakker økonomi, grundet friktion, men det er det der afgør om bilen kører 25 eller 27km/l. Resten ligger i at få selve motorens temperatur op. Når blok/topstykke har nået en tilpas temperatur, så forbrænder motoren optimalt, og det sker lang tid før olien når 30-40 grader. Det er jo også derfor en motorvarmer er en god ide. En motorvarmer varmer kølevandet op, der er jo ingen cirkulationspumpe til oliesystemet, så hvis olien var så altafgørende ifm. brændstoføkonomi, så ville en motorvarmer være ligegyldig.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-03-2014 kl. 21:03

Motorvej betragtes vel som by kørsel rent forbrugs mæssigt....ved 80-90 km/t går de fleste langt hvis de ellers er nået at blive varme i oilen...

Nej problemet kan være med diesel biler at de soder til, og kan være omkostningskrævende hvis noget går galt i motoren.....de trækker som en drøm, men soder nemt til ved eks bykørsel eller for lidt gas og variation i kørslen ved for lave omdr. Du betaler ofte mere i grøn afgift på diesel end benzin....diesel kan der ryge turbo svinghjul kobling dysser osv.....det slipper man for ved en benziner....Men er jo smag og behag hvad man vælger....kender da flere der pendler 40-50km hver vej om dagen som har benzin....Benzin motoren har de fordele at den hurtigt bliver varm, også især om vinteren. Billigere i indkøb og ofte færre omkostninger forbundet på den lange bane......

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-03-2014 kl. 21:05

Janick få nu styr på begreberne......

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

27-03-2014 kl. 21:57

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Janick få nu styr på begreberne......

Det er svært at tage dig seriøst når du absolut skal håne andre folk. Men bliv du bare ved med at tro olietemperaturen har så meget at sige. Hvis du bliver ved at gentage dig selv, bliver det nok rigtigt i sidste ende..

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

27-03-2014 kl. 22:06

Michael Hamilton

bruger siden
20-01-2014

skrev:
Okay. Jeg har ellers pt kig på en i20 diesel, der står til 27 km/l - den kan så nok i virkeligheden køre 21-22 på samme distance.

Alternativet er Corsaen, som står til at køre 19,6, men I mener altså, at der ikke vil være meget forskel?

Og for at at få det skåret ud; er der teknisk belæg for landevej vs. motorvej, når man snakker diesel eller benzinbil, eller det - undskyld mig - mere et spørgsmål om jeres personlige præferencer eller afstandstagen til dieselbiler generelt?

Den kan sikkert køre længere end det. Min gamle Mitsubishi Carisma 1.9 DI-D kørte omkring 20km/l på en strækning omkring 35-37km kombineret landevej og by, så den vil nok køre en anelse længere. Men det kommer igen an på hvordan du kører den.

Der er så vidt jeg ved ikke nogen undersøgelser eller dokumentation, der afdækker hvad der ligger til grund for, at dieselmotorer soder til og går død, så det er ren præference. Dog er det min opfattelse, at hovedårsagen er for korte ture, lagt sammen med for blød højre fod. Sådan en dieselmotor har godt af at strække benene lidt engang imellem, og rent faktisk så siger eksperterne, at når man skal accelerere i en dieselbil, så kan det bedst betale sig at træde speederen ca. 50% ned. Det er sådan jeg kørte min, og den kørte som sagt omkring 20-21km/l, og den røg meget meget lidt = tegn på en sund dieselmotor.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-03-2014 kl. 00:59

Janick når du er så vidende om hvordan en motor bliver varm, vil du så ikke fortælle os alle herinde hvordan det foregår og hvad det er præcist der gør at forbrændning bliver optimal og brændstof forbruget mindre.....?

Dette indlæg blev 28-03-2014 06:43 redigeret af dets forfatter.

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

28-03-2014 kl. 09:18

Uden jeg aner en kæft teknisk om hvornår og hvordanen bil bliver varm.Altså bortset fra at motoren skal være startet ;-))

Så kan jeg sige at de sidste diesel bil jeg har trillet 50-60.000 km i tydeligt viste, med kørecomputeren sat på aktuel forbrug, at ved 95 kmt på fartpiloten, så startede den med ca 12-13 km/l og stigende efter ca 3 km . Så sted den stille og roligt til efter ca 20-25 km at gå 24-26 kml afhængig af vindretningen.

Betyder vindretninigen noget....... Ja det gør det. lad os tage den værste retning imod den bedste.

hvis du har 10 m/sek imod, svarer det til ca 36 km/t modvind.
HVis du har 10 km/t med, svare det til 36 km/t med vind.

Altså en forskel på 72 km/t luftmodstand. Det er jo ikke lig med at hvis du slipper speedenren så triller blien enten med 36 kmt den ene eller den anden vej.
Men det illusterere at der er en signifikant forskel i vindmodstanden.
Man kan vel roughly sige at forbruget med medvind vil svare til ca 95 km/t - 36 km/T altså til kørsel med 59 km/t.
Hvorimod i modvind svarer det til kørsel med 131 km/t.

Jeg ville vælge en benz model. hvis du alligevel har valgt at skulle oppe budgettet, så kig evt.

http://www.autouncle.dk/da/brugte-biler?s%5Bmax_price%5D=155000&s%5Bmin_price%5D=5000&s%5Border_by%5D=price+ASC&s%5Bvariant%5D=1%2C2+tsi

Jess

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

28-03-2014 kl. 12:23

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Janick når du er så vidende om hvordan en motor bliver varm, vil du så ikke fortælle os alle herinde hvordan det foregår og hvad det er præcist der gør at forbrændning bliver optimal og brændstof forbruget mindre.....?

Kan ikke svare dig så længe du bliver ved at komme med personlige fornærmelser. Så indtil du kan finde ud af at opføre dig ordentligt, er du på ignorer.

bruger siden
06-04-2005

28-03-2014 kl. 13:37

Min mening: Når du kører 45 km til arbejde, på landevej, så kan en diesel sagtens forsvares. Men økonomisk vil der ikke være den store forskel mellem benzin (lidt dyrere dråber og lidt flere af dem) og diesel (lidt dyrere i indkøb), og der er en større risiko for dyre regninger med dieselerne..

Når man ikke kan vælge med hjernen, må man vælge med hjertet og maven: Hvor får du den bedste samlede biloplevelse for dit budget? Det kan være, at det er en næsten ny Fiesta 1.0 benzin, der giver dig det, eller en lidt ældre Skoda Fabia 1,6 tdi.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-03-2014 kl. 14:19

Janick du er da en tøse dreng af dimensioner.......du aner intet om noget ellers ville du have svaret mig....mage til fornærmethed fordi du gerne vil være in og wanna be. Nap en tudekiks og kom viderer. Grotesk at en som dig forfindes i dette forum med dine svar og mangel på samme :-) Jeg spørger dig om du ikke kan fortælle publikum her siden du ikke mener oilen spiller ind. Pas på med at snakke om at opføre sig ordentligt.

Måske du skulle tænkte dig om inden du ihærdigt forsøger at ødelægge andres svar med inkompetancer på området så trådspørgeren kan blive i tvivl. Du må retfærdiggøre dine udmeldninger......

Dette indlæg blev 28-03-2014 14:25 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-03-2014 kl. 14:26

Michael Hamilton

bruger siden
20-01-2014

skrev:
Jannick og T - drop nu jeres ægteskabelige stridigheder - jeg vil personligt hellere have hjælp til valg af bil end at høre på jeres interne tøsefnidderi.

Tak

Hvis du ikke er i stand til at vuderer disse svar og hvad der foregår er du heller ikke i stand til at finde ud af hvad du skal købe.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

28-03-2014 kl. 14:29

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Janick du er da en tøse dreng af dimensioner.......du aner intet om noget ellers ville du have svaret mig....mage til fornærmethed fordi du gerne vil være in og wanna be. Nap en tudekiks og kom viderer. Grotesk at en som dig forfindes i dette forum med dine svar og mangel på samme :-) Jeg spørger dig om du ikke kan fortælle publikum her siden du ikke mener oilen spiller ind. Pas på med at snakke om at opføre sig ordentligt.

Jeg er bestemt ikke fornærmet, jeg vælger bare at ignorere dig fremover indtil du kan opføre dig ordentligt. Jeg gider ikke mudderkastning, som du prøver at få lokket mig ind på. Du har for det første kaldt mig dum i denne tråd, som du så valgte at fortryde og redigere, og for det andet bliver du ved at håne mig ved bevist at stave mit navn forkert. Jeg kan sagtens finde ud af at opføre mig ordentligt, hvilket også er grunden til, at jeg vælger at ignorere dine forsøg på at gøre dette forum til en udgave af Nationen.

Desuden har jeg en relevant teknisk baggrund at udtale mig på, så jeg har intet at bevise.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-03-2014 kl. 14:44

Janick....så lad os høre svaret mr smart i en fart.....Jeg venter på det!! Så må vi se om dine andre påstande holder vand. Det vil svaret nemlig vise :-) Og ja jeg redigerede lidt i det, syns det var lidt synd for dig, men jeg kan da sagtens skrive at jeg mener at du er lidt dum hvis det er det du vil høre

Dette indlæg blev 28-03-2014 14:45 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

28-03-2014 kl. 18:21

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Janick....så lad os høre svaret mr smart i en fart.....Jeg venter på det!! Så må vi se om dine andre påstande holder vand. Det vil svaret nemlig vise :-) Og ja jeg redigerede lidt i det, syns det var lidt synd for dig, men jeg kan da sagtens skrive at jeg mener at du er lidt dum hvis det er det du vil høre

Så længe du bliver ved med dine personlige fornærmelser, fortjener du intet svar her fra, og da du er den eneste der drager tvivl om mine svar, så kommer der ingen yderligere forklaringer. Og når jeg kommer hjem, bliver dit indlæg anmeldt, lige som det første.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

28-03-2014 kl. 19:55

Jannick gå nu ikke i panik over du ikke kan svare på tingene....Små slag lige ven..så melder jeg dig for smøl og inkompetance...Ta det nu som en mand tøs :-) Klart du får de andre til at blive opmærksomme som du flirter uden realitetssans .....

Jannick du fortjener slet ikke at være her....du aner jo intet om noget....er din mor sur på ig fordi din ven har slået op eller hvad er der galt :-)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

29-03-2014 kl. 00:52

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Jannick gå nu ikke i panik over du ikke kan svare på tingene....Små slag lige ven..så melder jeg dig for smøl og inkompetance...Ta det nu som en mand tøs :-) Klart du får de andre til at blive opmærksomme som du flirter uden realitetssans .....

Jannick du fortjener slet ikke at være her....du aner jo intet om noget....er din mor sur på ig fordi din ven har slået op eller hvad er der galt :-)

Jeg går aldeles ikke i panik over en lille uopdragen dreng som dig. Jeg har mødt langt værre tilfælde end dig, men tilfældes har i, at i på ingen måde kan få mit pis i kog. Jeg griner sådan set kun af jer, for endnu en ting i har tilfældes er jeres patetiske grammatik og barnagtige angreb. "Er din mor sur på dig?" hvad er det for noget at skrive? Er vi tilbage i 6. klasse? Og hvorfor vil du i det hele taget have et uddybende svar på det jeg skriver? Din intelligens rækker næppe til at fortolke informationerne alligevel, så det vil jo være spild af min tid for at skrive det, og din for at prøve at forstå det. Men jeg vil nu alligevel gøre et sidste forsøg, og derefter må du sådan set sige og mene hvad du vil.

Olietemperaturen har meget lidt med motorens brændstoføkonomi at gøre, i og med at olietemperaturen ikke har nogen relevans for motorstyringens parametre, som den bruger til at udregne hvor meget luft og dieselolie der skal indføres i cylindrene. Det har kølevæsken tilgengæld i og med at der rent faktisk sidder temperaturfølere i kølesystemet, som fortæller motorens aktuelle temperatur. Ydermere sidder der lambdasonde der fortæller hvordan motorens forbrænding er, og motoren når en passende temperatur i forbrændingskammeret længe før motorolien er kommet op i temperatur. Det eneste motorolien har at sige mht. brændstoføkonomi, er via. friktionen når den er kold, men moderne fuldsyntetiske olier er så letløbende, at den friktion er minimal, og sandsynligvis er det der afgør om bilen kører 25km/l istedet for 26-27km/l. Du prøver at overbevise folk om, at hvis olien ikke har en temperatur, tæt på det optimale, så vil man aldrig kommer over 15-16km/l, eller hvad det er du har skrevet før. Det er i hvert fald noget vrøvl, og vidner om at du højst sandsynligt har din gang på et kontor eller en genbrugsplads. Hvis oliens temperatur var så vigtig, hvorfor kører olien så ikke igennem benzin/oliefyret? Hvorfor er det kun kølevandet der bliver varmet op?

@ Michael Hamilton: Beklager at vi endnu engang har mudret din tråd til med ligegyldigheder, men det er desværre mere reglen end undtagelsen. Der er efterhånden kun en håndfuld seriøse medlemmer tilbage herinde, og de forsvinder stille og roligt. Utroligt men sandt, så er bilgalleri faktisk et ganske godt forum uden trolls (der er rent faktisk moderators derinde).

Tilbage til dit spørgsmål. En 206+ kunne være et fornuftigt bud. Det er en lidt ældre konstruktion end f.eks. 207 og 208, men de er billige i indkøb og vedligehold, og kører ganske fint. Ingen raket, men det efterlyser du heller ikke. Her er en på fyn: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/206/14-hdi-70-generation/2058585

Du har ikke sagt hvor gammel bilen må være, så hvis du mener 100.000kr fra helt ny, så bliver det svært, i hvert fald i den klasse, og slet ikke i diesel.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-03-2014 kl. 01:29

Så nu er biler begyndt at køre langt på literen nå motoren er kold....way to go....Vi har et geni iblandt os......Sikke en gang opbagt vrøvl du kommer med hane....og kylling :-)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

29-03-2014 kl. 09:13

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Så nu er biler begyndt at køre langt på literen nå motoren er kold....way to go....Vi har et geni iblandt os......Sikke en gang opbagt vrøvl du kommer med hane....og kylling :-)

Din evne til, eller mangel på samme, at læse og forstå er skræmmende ringe. Jeg havde nu heller ikke regnet med at der ville tænde et lyse for dig. Men nu er det jo op til dig at bevise jeg tager fejl. Hvis du ellers magter det ;-)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

29-03-2014 kl. 10:49

Hyundai laver ganske fine biler. Jeg har ikke selv erfaring med i20, men i30 er stort set identisk med Kia Cee'd, og dem har jeg lavet en del af, og jeg synes de kører rigtig godt. Jeg har ikke oplevet at der var seriøse fejl på dem, men sørg for at de har fået supplerende rustbeskyttelse fra de var nye.

Mht. dem du linker, ville jeg nok tage i30. Når der ikke er mere end 1 år og ca. 20.000km's forskel, og priserne ligger så tæt, ville jeg vælge den med mest plads. Også fordi at den grønne afgift er den samme for de to, så det bliver ikke dyrere der.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

29-03-2014 kl. 11:35

Hvis den har ligget så længe, må der også være noget at forhandle om. En forhandler har ikke interesse i at have bilerne så længe. Men den trænger nok til et service inkl. adskillelse af bremser, men mon ikke forhandleren allerede udfører dette inden salg.

Den sorte (eller mørkebrun?) ser fornuftig ud. Den eller den første ville jeg nok gå efter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-03-2014 kl. 14:57

Janick de tilfældige omgang med ord viser blot at du forsøger at komme uden om det faktum at du hverken evner eller kan det du henføre til....du enddog forsøger at lægge folk ord i munden de ikke har sagt....du er en af dem der skulle over knæet som min mor ville sige....men det ordner de mænd vel som du har tilfældigt omgang med. Og nej jeg vil ikke tidligere som forslået møde dig på et offentligt herre toilet :-)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

29-03-2014 kl. 15:07

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Janick de tilfældige omgang med ord viser blot at du forsøger at komme uden om det faktum at du hverken evner eller kan det du henføre til....du enddog forsøger at lægge folk ord i munden de ikke har sagt....du er en af dem der skulle over knæet som min mor ville sige....men det ordner de mænd vel som du har tilfældigt omgang med. Og nej jeg vil ikke tidligere som forslået møde dig på et offentligt herre toilet :-)

Indtil videre har du ikke kunne modbevise min påstand, så jeg ser dine indlæg som værende ligegyldige for det her forum, i og med at du intet bidrager med. Det eneste du kan, er at svine folk til, uden grund overhovedet. Ja og så ødelægge folks tråde med dit ligegyldige ævl.

Sørgelige menneske. Jeg føler faktisk lidt med dig. Du vil så gerne vise at du ved en hel masse om biler, men når alt kommer til alt, så aner du ingenting, men bliver alligevel ved med at ævle løs og komme med alle mulige søforklaringer, og når det så ikke virker, bliver du personlig og sviner folk til. Det er lidt tragikomisk faktisk..

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-03-2014 kl. 15:26

Janick at netop du køre op pga af en bemærkning som få styr på begreberne, fortæller mere om dig end undertegnede.....Men underligt du ikke fortæller om de faktiske forhold der gør sig gældende vedr. emnet....Mortoren bruger en mængde energi når den er kold, alt efter hvilke oiler der er tale om, men selv letløbs oiler bliver mere stive ved temperartur skift...og dermed et øget forbrug af brændstof.....dette gælder imidlertid også på diesel siden, da for at motoren kan opnå driftstemperartur skal der eksplosioner til i form af omdr...diesler køre med lavere, og dermed længer tid om at opnå driftstemp, da diesel ikke er af samme høje seksprlosisvitet som benzin...Friktionen i motoren ved stempler osv bliver markant mindre når oilen er blevet varm.....er der noget af dette du ikke kan forstå eller vil du blot helst google tilfældige svar.....Selvfølgelig har oilen noget at sige i sig selv....dettte indrømmer du så en smule i dit forsøg på hive den hjem, tiltrofs for du ikke tillægger det nogen betydning......sjovt nok kan en diesel bil alt efter luftstemperarture tage sin tid om at blive varm....dette skyldes jo den lave eskplosion der ellers skal holde oile og motor varm....Så kan man syns at det ikke kan svare sig med køb af diesel bil når pendling ikke andrager mere end godt en halv time hver vej......resultatet bliver ofte det samme rent forbrugsmæssigt.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-03-2014 kl. 15:41

Michael Hamilton

bruger siden
20-01-2014

skrev:
T Nielsen - vil du ikke gøre mig (og måske også andre) den tjeneste at stoppe med at besvare tråden her, det er altså svært at få hjælp, når du spammer en ellers seriøs debat med dit nonsens?

Tak ...

Tjennesteydelser må du til andre med. Jeg kommenter de ting jeg mener er relevante. Måske er lidt af det nonsens for at bruge dine egne ord, men sådan er det når nogle gerne vil være wannabe's og ødelægge et ellers sagligt svar på noget der har relevans for valget af køb af bil benzin kontra diesel. Er du i tvivl om noget så nærstuder det skrevne og hvor det præcist er det går galt...eller er det svært for dig at skelne......Ja den betragtning kunne man anlægge idet du ikke har en viden på området....Men få endelig Janick til at præcisere hvorfor en diesel bil normalt tager ca 25km om at blive det man klader driftsvarm, og en benzin ca 10-12

Dette indlæg blev 29-03-2014 15:44 redigeret af dets forfatter.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

29-03-2014 kl. 16:35

T Nielsen

bruger siden
03-12-2009

skrev:
Janick at netop du køre op pga af en bemærkning som få styr på begreberne, fortæller mere om dig end undertegnede.....Men underligt du ikke fortæller om de faktiske forhold der gør sig gældende vedr. emnet....Mortoren bruger en mængde energi når den er kold, alt efter hvilke oiler der er tale om, men selv letløbs oiler bliver mere stive ved temperartur skift...og dermed et øget forbrug af brændstof.....dette gælder imidlertid også på diesel siden, da for at motoren kan opnå driftstemperartur skal der eksplosioner til i form af omdr...diesler køre med lavere, og dermed længer tid om at opnå driftstemp, da diesel ikke er af samme høje seksprlosisvitet som benzin...Friktionen i motoren ved stempler osv bliver markant mindre når oilen er blevet varm.....er der noget af dette du ikke kan forstå eller vil du blot helst google tilfældige svar.....Selvfølgelig har oilen noget at sige i sig selv....dettte indrømmer du så en smule i dit forsøg på hive den hjem, tiltrofs for du ikke tillægger det nogen betydning......sjovt nok kan en diesel bil alt efter luftstemperarture tage sin tid om at blive varm....dette skyldes jo den lave eskplosion der ellers skal holde oile og motor varm....Så kan man syns at det ikke kan svare sig med køb af diesel bil når pendling ikke andrager mere end godt en halv time hver vej......resultatet bliver ofte det samme rent forbrugsmæssigt.

Det jeg "kom op at køre på" var at du bevist staver mit navn forkert. Det er meget provokerende, og helt unødvendigt. At du så bruger det, er fordi du intet aner om hvad du snakker om. Plain and simple, og derfor skal bruge andre metoder til at fremhæve dig selv. Det sjove er så bare, at alle kan gennemskue dig, for det du skriver er ikke særlig kvikt eller sagligt.

Jeg har endnu aldrig sagt at olien ikke har noget at sige. Nu er det dig der lægger ord i munden på mig. Du starter med at skrive, og jeg citerer: "Jeg må gøre opmærksom på at der kan være tæt løb ofte når vi taler benzin kontra diesel....den sidst nævnte skal være helt varm i motoroilen inden den præstere et godt gennemsnit" og det er jo lodret forkert, hvilket jeg påpegede ganske stille og roligt, hvorefter du føler dig krænket som en anden fraskilt muslim. Jeg har aldrig sagt at olietemperatur ikke har noget at sige, det eneste jeg har sagt er, at du tillægger det alt for stor værdi.

Jeg savner næsten den falske K S. Han kunne i det mindste levere lidt sjovere trolleri end dig.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-03-2014 kl. 18:09

Jannick du har et problem.....du nægter at svare på spørgsmål som affødes af dine egen svar, ved at hendføre det til at man ikke opføre sig ordentligt....Hvis der var noget du vidste omkring det havde du sikkert svaret prompte, men nej som en dreng der bliver fornærmet, valgte du at trække stikket.....først flere dage senere og efter min overbevisning havde du googlet det var du kom med. Omend nogle af paramterne er rigtige i svaret kræver det stadig at motoren er varm for at lamda sonde mv køre optimalt.....Og ja så bliver man kørt lidt hårdt på....men du er bestemt heller ikke selv uden evner i den henseende..Ang det faktum at motoren skal være varm for at præstere optimalt på alle parameter er vel ikke til disskution....men kan jeg se det er for dig. Du væver lidt rundt i om oilen har eller ikke har betydning....og og hvad der gør at alt spiller max incl. brændstof forbrug.....