Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

20-03-2014 kl. 22:50

Ha Ha Rasmus

Konen skal bare vænnes langsomt til, eller hører Skoda mange gange nok....

Min sagde også Nixen bixen i 10 år, og idag er hun mega glad for hendes SuperB.

Jess

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

21-03-2014 kl. 13:29

Ud fra at det virker som om økonomi/fornuft også fylder en del ville jeg nok bakke en smule væk fra Seat. Har indtryk af at værditabet kan være i den høje ende, jeg ville også være lidt i tvivl om samlekvalitet etc...

Personligt ville jeg kigge på den Octavia, tror det er en god blanding af sport og fornuft (kan konen måske lægge fordommene på hylden lidt...)

Alternativt kunne du jo overveje at skrue ned for kravet om antallet af "hypper under hjelmen"

Profil slettet

Profil slettet

22-03-2014 kl. 21:30

Rasmus Christoffersen

bruger siden
02-11-2005

skrev:
Jeg står i den situation at jeg har "RESERVERET" en Cupra 280 til levering først i Maj, men er blevet i tvivl, om det direkte er en dårlig ide.

Standart 6MT 5d + Seat sound system + 4 års garanti.

det er 400.000kr handlet, mange penge. turde ikke DSG udgaven.

Alternativet var Kia Pro´ceed GT men var lidt... skræmt af at en 1.8 180hk FR faktisk er hurtigere i alle andre discipliner end 0-100 og billigere, og 13.5km/l vs 15.4 (dog kan jeg ikke blive enige med mig selvom om de 15.4 på seats side er en fejl, da MT står til at køre kortere end DSG på ALLE andre sites)..

Kiggede lidt Octavia Vrs hvor konen sagde NEJ..

Golf GTI, hvor jeg før udstyr ender i en pris handlet på 90.000kr mere på en 220hk STOCK, skal jeg have anlæg + performance pakken, så er prisforskellen absurd.

Eller alternativet, DROPPE det hele og købe noget helt billigt, som en Duster / Pro´ceed eller andet.. har haft "superdiesel" de sidste par biler... 186hk Mazda 3 2.2 D, Altea 170hk FR....

Hvis vi snakker nye biler, er der så andet som HELT klart ville være et bedre valg, og ser i 14.9-15.5 som et problem når man kører 60 km ialt om dagen (kørte 150km om dagen før).

Okey kigger først på en seat cupra, og så samtidigt tænker på en duster!
Helt ærligt, ved du overhovedet noget om biler?
Tror aldrig jeg har oplevet sådan et spring, når folk har kigget på ny bil.
Du må undskylde mit sprog brug, men denne tråd virker som en drøm der bliver til et mareridt.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

22-03-2014 kl. 23:09

Klart drømmen bliver til mareridt.......konen siger jo nej ;-)

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

23-03-2014 kl. 01:44

Rasmus Christoffersen

bruger siden
02-11-2005

skrev:
Jeg står i den situation at jeg har "RESERVERET" en Cupra 280 til levering først i Maj, men er blevet i tvivl, om det direkte er en dårlig ide.

Standart 6MT 5d + Seat sound system + 4 års garanti.

det er 400.000kr handlet, mange penge. turde ikke DSG udgaven.

Alternativet var Kia Pro´ceed GT men var lidt... skræmt af at en 1.8 180hk FR faktisk er hurtigere i alle andre discipliner end 0-100 og billigere, og 13.5km/l vs 15.4 (dog kan jeg ikke blive enige med mig selvom om de 15.4 på seats side er en fejl, da MT står til at køre kortere end DSG på ALLE andre sites)..

Kiggede lidt Octavia Vrs hvor konen sagde NEJ..

Golf GTI, hvor jeg før udstyr ender i en pris handlet på 90.000kr mere på en 220hk STOCK, skal jeg have anlæg + performance pakken, så er prisforskellen absurd.

Eller alternativet, DROPPE det hele og købe noget helt billigt, som en Duster / Pro´ceed eller andet.. har haft "superdiesel" de sidste par biler... 186hk Mazda 3 2.2 D, Altea 170hk FR....

Hvis vi snakker nye biler, er der så andet som HELT klart ville være et bedre valg, og ser i 14.9-15.5 som et problem når man kører 60 km ialt om dagen (kørte 150km om dagen før).

Hvad er jeres krav til pladsen i bilen? Skal i have 2-3 børn med eller er i alene? Og hvad med budgettet, er 400.000kr max?

Dette indlæg blev 23-03-2014 01:45 redigeret af dets forfatter.