Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

14-03-2014 kl. 22:13

Hej

Selvom Touran'en ligeledes er en super bil il børnefamilier. Så må jeg som SuperB ejer sige at pladsen er dejlig.

Vi er også kun 4, og det er altså lækkert med meget plads i kabinen, også selvom vi ikke er helt så høje.

Om 1,6 er nok eller ej. Er i mine øjne et temperament spørgsmål. Er du til "jeg ska først over lyskrydset" eller "komfortabel og afslappet kørsel". I første tilfælde så kig større motor, i sidste tilfælde, så er det vist ok.
Vi har en benz, og var ude at prøve en 1,4 TSI, og havde der ikke dukket en 1,8'er op med læder kabine til samme pris, så havde jeg været helt klar til 1,4'eren.
Dog er jeg nu alligevel meget glad for kræfterne efterfølgende(havde jeg ikke haft dem, havde jeg nok ikke savnet dem)

Jess

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-03-2014 kl. 01:39

Hvad koster disse biler i har set på ?

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-03-2014 kl. 15:35

Netop i dette tilfælde her syns jeg Mercedes B klasse kunne være interressant. Måske den skulle prøvekøres .....

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-03-2014 kl. 16:56

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
????
Den er betydeligt mindre end de 2 andre (specielt Superb) - den svarer hos VW til Golf+

Dette er vist en sandhed med modifikationer....lad manden selv prøve bilen og tjekke pladsen ud. Invendigt er MB'en da fin stor, og hverken vw eller superb kan måle sig med noget der. Man sidder bare så meget bedre i B klassen. Jeg kunne fristes til at sige at de 2 emner der er på banen burde koste 100k mindre end de gør. Syns da manden skal prøvekøre en for sjov :-) det kunne jo være nogen havde undervuderet ham........

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-03-2014 kl. 17:50

K S

bruger siden
15-03-2014

skrev:
Jeg er ikke meget for at give hæmoriden ret men B klasse virker noget klein i det.

Mvh

K S

Ja den er vild klein

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-03-2014 kl. 19:15

J L måske jeg gør på sidde pladserne....tag din tomstok med og mål fra gulv til loft og bredden inde i kabinen.....pladsen fra kanten af bagsæddet og op til føre sæddet. Måske er det ikke synligt for alle, men den er lavet som en kompakt tourer med maximal udnyttelse af rumpladsen. Tjek det for en god ordensskyld ved selvsyn. Baggage rummet syner ikke stort, men literne skal anvendes i højde retning også. Men et ganske pænt bud på en bil der ligger i samme pris klasse, dog med en reduktion på godt 100k siden sidste år.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

15-03-2014 kl. 22:33

A N du har helt ret....den køre bedre og er bedre :-)

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-03-2014 kl. 21:10

K S se det i øjene.....test køre bliver du ikke i denne omgang :-)

Er priserne ikke noget nær det sammen ? på Touranen og Mb'en......hverken skodaen eller Touranen når B klassen til sokkeholderne. Det er rene skod biler samenlignet...Nu behøver man jo ikke at nedgøre Mb'en fordi man føler man ikke har råd.....de er sænket 100k i forhold til normal priser....Vi havde dem alle på række da en i famillien skulle vælge..puha siger jeg bare....sikke en forskel både i virkemåde og kørestil fra Mb'en over til skoda Touran, Golf 7..C-max etc..

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

16-03-2014 kl. 23:00

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Hvem taler om at have råd? Jeg har som nævnt haft et par MB - og hvis jeg ønskede en B-klasse, ville jeg købe den. Det er den dårligste tænkelige undskyldning - "det er nok misundelse". Det handler om realisme!

Ja - du har ret: Touran er prissat (for) højt og lander stort set i samme prisleje, men det er stadig en større bil.

Jo - jeg kan sagtens være testkører. Jeg formår nemlig at skille fakta fra følelser og ikke lade mig dupere af en stjerne på fronten ;-)

Som nævnt: B-klassen er en fin bil - den er bare mindre end de andre nævnte.

Du må se det i øjnene KS. B klassen er lysår foran de andre. Det er derfor Superb kørte lige op med MB E-klassen i en test da den kom i den nyeste version.

De professionelle testkører og bilanmeldere har ikke forstand på biler.

Så vidt jeg husker har jeg også set test hvor Golf7 vandt over MB B-klasse, når vi holder os til samme pris.

Hilsen Lars

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

16-03-2014 kl. 23:05

Lars Christensen

bruger siden
07-08-2007

skrev:
Du må se det i øjnene KS. B klassen er lysår foran de andre. Det er derfor Superb kørte lige op med MB E-klassen i en test da den kom i den nyeste version.

De professionelle testkører og bilanmeldere har ikke forstand på biler.

Så vidt jeg husker har jeg også set test hvor Golf7 vandt over MB B-klasse, når vi holder os til samme pris.

Hilsen Lars

Hej Lars

Må jeg bede om et link til den test? Du plejer at vide, hvad du snakker om, men jeg må erkende, at jeg er skeptisk over for en test, som sidestiller en bil til 300-350.000 kr. med en bil til 600-700.000 kr.

Pladsen er selvfølgelig til at måle, men det skulle altså undre mig at Superb skulle have fået en lige så god anmeldelse som Mercedesen til den dobbelte pris!

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

16-03-2014 kl. 23:41

Nå men ok, skoda'en køre måske meget godt men er et gigantisk lukum at køre i inde i byen....den er jo lige så lang som en 5serie...Muligt dens baggage liter er lidt større en M'b'en.....Men b klassen er så meget bedre i køremåden gear og motor...Er sådan set ligeglad med stjernen, men jeg kan nu godt mærke når tingene er skruet rigtigt sammen og alt spiller. Det er netop det man fornemmer og mærker i Bmw Mercedes.

K S jeg tror MB er kommet videre nu....husker godt de ting de førhen døjede med. Jeg giver den 6****** for all round og til prisen. Man kan dog med fordel købe en let brugt og derved opnå stor besparrelse.

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

17-03-2014 kl. 05:51

Joakim S

bruger siden
15-04-2013

skrev:
Hej Lars

Må jeg bede om et link til den test? Du plejer at vide, hvad du snakker om, men jeg må erkende, at jeg er skeptisk over for en test, som sidestiller en bil til 300-350.000 kr. med en bil til 600-700.000 kr.

Pladsen er selvfølgelig til at måle, men det skulle altså undre mig at Superb skulle have fået en lige så god anmeldelse som Mercedesen til den dobbelte pris!

Jeg er ked af at jeg ikke kan hjælpe, jeg kan ikke huske om det er i MOTOR eller et andet bilblad jeg læste testen.
MB vandt knebent over Superb, på grund af en bedre undervogn, men Superben fulgte overraskende godt med hele vejen med hensyn til interiør, kvalitetsfornemmelse, komfort, plads, o.s.v.
Prisen blev selvfølgelig også taget i betragtning, idet økonomien medregnes i bedømmelsen.

Hilsen Lars

Peter Jørgensen

Peter Jørgensen
bruger siden
15-08-2006

17-03-2014 kl. 17:28

J L

bruger siden
16-07-2003

skrev:

Konklusion:

Citat:

"Samlet set opleves Mercedes E200 CDI uden tvivl som en bedre bil end den testede Skoda Superb. Men er de mange detaljer også merprisen på en kvart mio. kr. værd? Har man mange penge, så er det spørgsmål mindre interessant, og så skal man vælge Mercedes. Tænker man på „value for money”, så vinder Skoda Superb. Vi uddeler uden tøven fem flotte stjerner til begge biler og overlader denne sidste afgørelse til dig, kære læser – og det er også tilladt blot at drømme en stund og sige: Tak for kigget!"

Kan da lige supplere med linket : http://www.fdm.dk/pdftools/viewbigpdf/138146

Men vi er vist efterhånden kommet langt væk fra Mads' spørgsmål....

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

17-03-2014 kl. 17:52

Peter Jørgensen

bruger siden
15-08-2006

skrev:
Kan da lige supplere med linket : http://www.fdm.dk/pdftools/viewbigpdf/138146

Men vi er vist efterhånden kommet langt væk fra Mads' spørgsmål....

Tak til både Peter og JL for hjælpen med linket.

Om vi er kommet langt fra emnet, måske, dette link viser da at en Superb er begyndt at ligne en luksusbil i modsætning til Touran, der i mine øjne minder mere om en lille varebil med sæder bagi.

Jeg ville vælge Superb, dog med en større motor.

Hilsen Lars

Joakim S

Joakim S
bruger siden
15-04-2013

17-03-2014 kl. 18:49

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Jeps - Skoda'en er lang - på godt og ondt. Det er derfor, at pladsen i kabinen er markant større - og det samme gælder bagagerummet. B-klassen har 486liter - mod 633 liter i Superb.

Ja - det er en fin motor, Renault har doneret til B-klassen, og gearkassen er da også stort set på højde med den, man finder i andre biler (manuelle gearkasser har ikke tidligere været imponerende i MB), men samlet hæver det sig ikke over Golf 7 eller den Scenic, der har doneret motoren ;-)
Uden at have prøvet Superb, er jeg sikker på, at den gør det lige så godt.

Om MB er kommet videre, kan kun tiden vise. Da jeg købte min seneste, sagde "alle", at rustproblemer med mere var fortid. 5 år senere rustede den, fjedrene knækkede og udstødningen rustede over. Jeg vil derfor forholde mig afventende mht. om problemerne nu også er løst denne gang.....

Undskyld trådstarter for dette lille sidespring :-)

Kære originale KS

Jeg tror, den er god nok denne gang - mht personbilerne. Som jeg har forstået det, begyndte Mercedes at ekstra rustbeskytte deres modeller til det skandinaviske marked fra oktober 2004. Og jeg synes faktisk ikke, at jeg har oplevet rust på f.eks. W211 fra 2005 og nyere.

Men, jeg forstår godt din skepsis med udgangspunkt i dine egne erfaringer.

W212 kom jo i 2009 og er ved at være fem år gammel. Og de ser alle fine ud. Jeg håber, at dette forbliver sådan - mange år endnu!

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

17-03-2014 kl. 23:24

Altså Viano er da en kassevogn.....muligt at man har forsøgt den indsmuglet i personvogns programmet.....Men lidt tynd is at stå på med viano....ang de nyudhvilkelede gearkasser i manuel slår samtlige pånær bmw'en som den iørigt virker som......