Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

13-03-2014 kl. 18:07

Du skal ud og prøve dem inden du kan sammenfatte noget. Men mondeo er vel nok den med bedst plads i. Prøv den også selvom den måske går mindre på literen. Det er håndøre i den forbindelse..Men hvad må det koste ?

OBS: Køb så ny som muligt

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

13-03-2014 kl. 21:06

Peter Frederiksen

bruger siden
13-07-2013

skrev:
Den gamle bil skal skrottes og desuden er familien blevet større. Derfor har vi brug for en stationcar. Vi har ikke så mange krav andet end der skal være god plads (jeg er høj), og så skal den køre langt på literen. Vi har hovedsageligt set på diesel biler.

De biler jeg har set på indtil nu er: (hovedsageligt 2010 modeller)

Ford Focus 1,6 TDCi 109 ECO
Opel Astra 1,3 CDTi 95 Sport
Skoda Octavia 1,6 TDi 105 Greenline combi

Har kigget lidt på en Ford Mondeo 2,0 TDCi 115 ECOnetic. Den kører dog lige det kortere på literen end de andre.

Nogen der har gode råd og input til bilerne? Evt andre biler der kan foreslås?

Hej Peter
har selv kørt i alle tre modeller som du har tænkt på. Opel astra 1,3 diesel er bare for dårlig, alt for meget turbo tøven. De andre to virker utrolig ens at kører men har kun 5 trins gearkasse. Men prøv at kigge på en astra cdti 1,7 125hk den har 6 trins gearkasse

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

14-03-2014 kl. 23:15

P F

bruger siden
13-07-2013

skrev:
@A N
Nej, ikke lige umiddelbart. Tror jeg er lidt miljøskadet af min far, som altid har kørt enten Opel eller Ford.. Den kan du godt stå inde for? :)

Livet er for kort
til Opel eller Ford

Og hvorfor skal vi altid høre den unuancerede snak om franske biler. Jeg kører på 9. år en Peugeot 307 2,0 HDi uden problemer, det kun der har været ud over slid er taget på garanti eller kulance

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

16-03-2014 kl. 10:28

A N bruger siden 26-02-2014 skrev:
Ks.. Han er blot en forumtroll så længe du vedlægger ham sin titel!. I princippet, kunne hans råd være lige så reelle som alle andres, inklusiv dine. I dette tilfælde, tror jeg hans råd er reelle nok hvilket jo ikke gør ham til forumtroll, i dette tilfælde..
.....

Det kunne de i princippet. Men hvis du læser hans indlæg er det som regel ikke tilfældet! Det er oftest indlæg der er designet til at provokere eller tilsvine andre brugere herinde
Du kan jo checke indlægget lige herover, fra igår 14:39

Som ufaglært altmuligmand hos Renault i Taastrup har du ikke råd til en ordentlig bil.

Mvh
K S

Så uagtet at du evt. ikke er enig med den "rigtige" KS er der vist ingen grund til at "holde med" den "falske" KS...

Profil slettet

Profil slettet

16-03-2014 kl. 11:00

P F

bruger siden
13-07-2013

skrev:
Den gamle bil skal skrottes og desuden er familien blevet større. Derfor har vi brug for en stationcar. Vi har ikke så mange krav andet end der skal være god plads (jeg er høj), og så skal den køre langt på literen. Vi har hovedsageligt set på diesel biler.

De biler jeg har set på indtil nu er: (hovedsageligt 2010 modeller)

Ford Focus 1,6 TDCi 109 ECO
Opel Astra 1,3 CDTi 95 Sport
Skoda Octavia 1,6 TDi 105 Greenline combi

Har kigget lidt på en Ford Mondeo 2,0 TDCi 115 ECOnetic. Den kører dog lige det kortere på literen end de andre.

Nogen der har gode råd og input til bilerne? Evt andre biler der kan foreslås?

Hej P F
vil hører om du har været ude at prøve nogle af de nævnte biler?
Vil siger at A N bud også er en fin bil. Har selv meget med toyota at gøre, og kan kraftigt anbefale dig såden en.
Men alt er en smag sag, så ud at prøve dem.

Profil slettet

Profil slettet

16-03-2014 kl. 11:13

P F

bruger siden
13-07-2013

skrev:
@C K

Nej, jeg har desværre ikke haft mulighed for at prøve nogle den her weekend. Det bliver forhåbentlig den næste. Den gamle øse skal senest skrottes d. 22/4, så der skal til at ske noget ;)

Hvor mange km kører i årligt?

Profil slettet

Profil slettet

16-03-2014 kl. 23:03

K S

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Kan du og dine mindreværdskomplekser ikke finde et andet forum at trolle i?

Til K S & K S
Hold da op noget flueknepperi. Til dig K S der skifter nyt bruger navn hver dag, hvorfor gøre det når du faktisk kommer med ok indlæg nogle gange:-) til den anden K S, lev med at der er andre som hedder det samme som dig. Ude i det virkelig liv er der flere som hedder det samme:-)

Dette indlæg blev 16-03-2014 23:03 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

17-03-2014 kl. 16:57

....

Dette indlæg blev 17-03-2014 17:00 redigeret af dets forfatter.